Wednesday, May 21, 2008

Kahvaltılık Ekmekler

Bunlar da kahvaltılık ekmeklerim. Ben tost ekmeklerinden yaptım. Siz isterseniz kahvaltılık ekmekleri bayat ekmek dilimlerinden yapabilirsiniz, böylece bayat ekmeklerinizi değerlendirmiş olursunuz.

Salça Soslu Sosisli Ekmekler


Tost ekmeği
Sosu için:
2 Tatlı kaşığı salça
2 Tatlı kaşığı sıvı yağ
3 Tatlı kaşığı su
1 Tutam şeker
Kekik, pul biber
Tuz, karabiber
Üzerlerine:
Yeteri kadar sosis
Yapılışı: Sos malzemelerini karıştırıp tost ekmeklerinin üzerlerine sürün. Sosisleri yelpaze şeklinde kesip, tost ekmeklerinin üzerlerine koyun. Fırında pişirin.

Yoğurt Soslu Ekmekler


Tost ekmeği,
Margarin eritilmiş
Sosu İçin:
2 Yemek kaşığı koyu yoğurt
2-3 Yemek kaşığı yoğurdun suyu
3 Diş sarımsak rendelenmiş
1- 2 Dal maydonoz ince kesilmiş
Tuz, pul biber
Yapılışı: Sos malzemelerini karıştırın. Tost ekmeklerinin üzerlerine eritilmiş margarin ve yoğurt sosundan sürün. Fırında pişirip sıcak servis yapın.

Salça Soslu Kurutulmuş Domatesli Ekmekler


Tost ekmeği
Sosu için:
2 Tatlı kaşığı salça
2 Tatlı kaşığı sıvı yağ
3 Tatlı kaşığı su
1 Tutam şeker
Kekik, pul biber
Tuz, karabiber
Üzerlerine:
Kurutulmuş domates
Sosis
Bezelye
Fesleğen
Yapılışı: Sos malzemelerini karıştırıp tost ekmeklerinin üzerlerine sürün. Üzerlerine ıslatılmış kuru domates koyun ve fesleğen serpin. Domatesin kenarlarına bezelye koyun üzerlerine de sosis koyun ve fırında pişirin.

Domatesli Sosisli ekmekler


Tost ekmeklerinin üzerlerine eritilmiş margarin sürün. Üzerlerine sosis dilimleri ve domates dilimleri koyup, pul biberi serpin. Fırında pişirin.

Sosisli Bezelyeli Ekmekler


Bezelye, ince kesilmiş taze soğan, ince kesilmiş maydonoz, yuvarlak dilimlenmiş sosis, salça, biraz sıvı yağ, karabiber, pul biber, tuz bu malzemeleri karıştırın. Tost ekmeklerinin üzerlerine eritilmiş margarin ve bezelyeli karışımdan sürüp, fırında pişirin.

Peynirli Sosisli Ekmekler


Tost ekmeği
Sosu için:
2 Tatlı kaşığı salça
2 Tatlı kaşığı sıvı yağ
3 Tatlı kaşığı su
1 Tutam şeker
Kekik, pul biber
Tuz, karabiber
Üzerlerine:
Sert beyaz peynir
Sosis
Yapılışı: Sos malzemelerini karıştırıp tost ekmeklerinin üzerlerine sürün. Üzerlerine peynir ve sosis dilimleri koyup, fırında pişirin.

3 comments:

  1. noreply@blogger.com (Yusuf)August 31, 2008 at 10:05 AM

    Bir daha kurabiye yaparsam bende arap oluyum. bu ikinci kurabiyem ikisi de trabzon ekmeği gibi oldu.

    Her şeyi tıpatıp uyguladım nasıl kötü oluyo anlamıyorum ben.. nerde hata yapıyorum bilmem ki... Bayan eli şart sanırım :)

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Anonymous)June 14, 2010 at 1:28 PM

    tarifinizi 2 kere denedim birinde unu fazla oldu sert oldu diğerinde tepsiye hepsi yayıldı ben düzgün tombul veya sizin resimdeki gibi olsun istedim ne yapabilirim

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (SOFRAOZLEMİ)June 15, 2010 at 11:41 AM

    kabartma tozu koymadan yayılması gerçekten çok ilginç:(sert olmasıda ununun fazla gelmesinden kaynaklanıyor.unu koyarken hiç ölçmedim ama kulak memesi yumuşklığı tabir ettiğimiz şekilde olması lazım ,ele yapışmadığı zaman ölçü tamamdır. en kısa zamanda kurabiyeyi
    istediğiniz şekilde yapabilmeniz dileğiyle...

    ReplyDelete