Thursday, May 22, 2008

Ispanaklı Yoğurtlu Köfte

Ispanaklı yoğurtlu köfteye benzer bir tarifi yıllar önce Kahramanmaraş'lı bir dostumuzda yemiştim, sanırım adı da aynıydı. Çok lezzetli bir yemekti. Bir kaç ay önce tarifini aradm bulamadım. Ben de ona benzer bir tarif yaptım. Aynı tarifi Sofra dergisinden bulduğum bir köfte tarifine uyguladım.



600gr. Ispanak irice kesilmiş
4 Su bardağı sarımsaklı yoğurt
Köftesi için:
1 Su bardağı ince bulgur
Yarım kahve fincanı irmik
Yarım kahve fincanı un
1 Su bardağı sıcak su
1 küçük soğan rendesi
1 Yumurta
Yarım çay kaşığı karabiber
Tuz
Yapılışı: İnce bulguru bir su bardağı suyla karıştırıp, üzerine bir tepsi kapatın. Bulgur suyunu çekince, içine köfte malzemelerini ekleyin ve iyice yoğurun. Köfte hamurundan misket büyüklüğünde toplar yapın. Bir tencereye su doldurup, üzerine süzgeç koyun. Süzgeçe köfteleri koyup, üzerine bir kapak kapatın. Köfteleri bu şekilde pişirip soğutun. Ispanağı az suyla haşlayın suyunu sıkın ve soğutun. Ispanakla sarımsaklı yoğurdu karıştırın. İçine köfteleri ekleyip, karıştırın. Ispanaklı sarımsaklı köfteyi soğuk servis yapın.

No comments:

Post a Comment