Wednesday, February 27, 2008

Zeytinyağlı Lahana Sarması (lahana dolması)


Merhaba, dersler başladı üniversitede işler yoğun, ama hayat devam ediyor bizim evin yemek macerları da:) fotograf makinem once bozuldu, onu yaptıralımderken şimdi de şarj aleti kayıp..bir aksiliktir gidiyor, ama akademisyen azmi burda da kendini gosteriyor:) bloga devam:-)

Dolma harcı hazırlanır. İstediğiniz büyüklükte lahana. LAhana alırken orta kısmına bastırdıgınızda yumusak ise olgunlaşmış demektir.
yapılışı:
1-Derince bir tencereye lahana yapraklarını haslamak için bol su doldurun, tuz atın,tencereyi ocaga, kaynamak üzere, koyun.
2-Lahananın yaprakları bir bıçak yardımıyla kök kısmından ayıklayın.
3-Su kaynayınca ayıklananlardan 2-3 adedini tencereye yerleştirin ve ara ara karıştırıp haşlayın-haşlama işlemi 3-4 dk surmeli çok haşlarsanız saramayabilirsiniz.
4-Haslama olayı bitince sarmaların uzunluğunu nasıl istiyorsanız lahanaları o buyuklukte (ben yaklaşık 10x20 cm lik keserim), şerit halinde kesin, şekilsiz yaprakları da atmayın yama halinde iç içe bile olsa sarılıyor
5-her şerit lahana içine 1 tatlı kaşığı kadar harçtan koyun ve sarın, sardığınız düzgün olmasa da üzülmeyin pişince farketmiyor.
6-sarmaları tencereye üstüste dizin
7-sarma işlemi bitince en üste 1 tatlı kaşığı kadar tuz serpin
8-sarmaların hemen üzerine çıkacak kadar su doldurun,
9-sarmalar pişerken dağılmaması için üzerlerine bir porselen veya cam tabak yerleştirin.
10-kısık ateşte 1-1,5 saat pişirin.
11-çatalla kontrol ettiğinizde lahanalar pişmiş ise ocağı kapatın.
12-salçalı sosu döküp 2-3 saat dinlendirin.
Birlikte: Salata, ayran, yoğurt, turp, yeşillikler, turşu
irem ve pelin yogurtlu seviyor.
üzerine: yerkenlimon sıkabilirsiniz.
Afiyet olsun:-)

52 comments:

  1. noreply@blogger.com (AYCA)February 27, 2008 at 12:44 PM

    Çok harika bir tarif ve çok nefis olmuş, ben lahananın her türlüsüne bayılırım, tabi sarmanın yeri ayrı...:))
    Ellerinize sağlık...

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)March 3, 2008 at 8:07 AM

    Emelcim, bende diyorum nerelerde benim arkadaşım :))
    Neyse onca aksiliğe ve yoğunluğa rağmen gelmişsin ya önemli olan o..
    Lahana sarmasının hem etlisine hem zeytinyağlısına bayılırım..Ama bir türlü iyi lahana seçemediğimden zavallılar sarma hayaliyle gelir kapuska olarak mideye inerler :))
    Ellerine sağlık canımcım,
    Öpüyorum, işlerindede kolaylıklar diliyorum..

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (zerrin - misss)March 5, 2008 at 9:06 AM

    Emelciğim, bayılırım lahana sarmasına.. Anneciğimde pek güzel yapar. Gideyimde yapsın bir tencereyi mideme indireyim :)))

    Sıcacık sevgilerimi gönderiyorum.

    ellerine sağlık

    http://www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Aybike Ceylan)March 5, 2008 at 8:03 PM

    Emel'cigim,
    Harikasin, ellerine saglik. Olsa simdi nasil yerdim ama, sevgilerimi gonderiyor, tatli kizlarini opuyorum, sevgiler.

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (sarımutfak)March 10, 2008 at 5:17 AM

    MİLFÖY OLDUĞUNA İNANAMADIM EL AÇMASI YUFKAYLA YAPILMIŞ GİBİ ELLERİNE SAĞLIK CNM
    İYİ HAFTALAR DİLERİM
    ÖPTÜM

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (kirazdünyası)March 10, 2008 at 5:19 AM

    hııım çok güzel gözüküyor
    ellerine sağlık :)

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (SOFRAM)March 10, 2008 at 6:18 AM

    Canım ellerine sağlık, bu börek gerçekten çok lezzetli oluyor, ben de peynirlisini yapmıştım, seninki de çok güzel görünüyor,afiyetler olsun güzelim, sevgilerimle öpüyorum...

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (Kevser)March 10, 2008 at 6:56 AM

    Canim,
    mis gibi ve nar gibi kizarmis böregine kim hayir diyebilir? Ellerine saglik canimcim, cok lezzetli oldugu belli oluyur böregin zaten resiminden.

    Selamlar ve öptüm..

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (ayşegülmutfakta)March 10, 2008 at 7:22 AM

    selam canım böreğin çıtır çıtır duruyor enfesss eline sağlık!

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (Aynur)March 10, 2008 at 10:54 AM

    Cok guzel olmus gercekden nefis

    ellerinize saglik

    selamlar

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (disal)March 10, 2008 at 11:48 AM

    özlemim değişik olmuş....valla denenmeli diyorum yani...

    ellerine sağlık....görüntüsü herşeyi harika....

    öptüm canım seni....

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.net)March 10, 2008 at 11:48 AM

    selam..milföyle yapmanız süper ..bende sodalı yufka böregi yapıyorum..ama milföyle harika olmuş.el yufkası gibi ..eline saglık canım.sevgilerimle.

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (mucizembenibul)March 10, 2008 at 12:20 PM

    Çok güzel görünüyor
    ellerinize sağlık
    iyi geceler

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)March 10, 2008 at 12:23 PM

    Canımmm,
    Çıtır çıtır bir görüntüsü var, eminim tadı da enfestirr....

    Ellerine sağlık canım benim,

    Sımsıcak sevgiler....

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (yemegimle)March 10, 2008 at 2:05 PM

    Canim Oktay ustanin tarifleri her zaman güvenilirdir bende ne zaman denediysem hic yanilmadim,börek nefis görünüyor bu arada sizlere afiyetler olsun canim ellerine saglik sevgiler...

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (emineninemekleri)March 10, 2008 at 2:06 PM

    Özlemcim, canim ellerine saglik yine döktürmüssün.

    Kocaman öpüyorum............
    Emos

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)March 10, 2008 at 2:47 PM

    Harika bir lezzetdir bu börek.Bende bayılırım ellerine sağlık arkadaşım..

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (MUTFAKISTAN)March 10, 2008 at 10:21 PM

    cok guzel gorunuyor,eline saglik
    afiyet olsun

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (ezginin mutfağı)March 11, 2008 at 12:00 AM

    canım enfess görünyor ellerine saglık ocaman sevgiler

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)March 11, 2008 at 12:16 AM

    Ben de bu böreğin yapılışını görmüştüm ama senin yapıp lezzeti test etmen iyi olmuş tabi.Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor...

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (dide)March 11, 2008 at 12:45 AM

    Ne kadar pratik ve güzel bir börek. Ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)March 11, 2008 at 1:26 AM

    ay bu milföymüüüüüüüüüüü canikom harika olmuş yaaa vuruldum bayıldım gitti:))) dur bende yapıyım haftasonu bi dilimden bişi olmaz dimi ama.....:)) bi dilim bi dilim der verdiklerimi alırmışım tekrar:))aman allah korusun ..sevgilerimle öpüyorum cankuşum....

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)March 11, 2008 at 3:39 AM

    Ayyyyy çıtır çıtır ne güzel olmuş böyle, hımmm nefis görünüyor, mutlaka yapılacaklar listesine alındı...ellerine sağlık canım...

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)March 11, 2008 at 4:35 AM

    Canım Özlemimmm, bayıldım bu tarife...Deneyeceğim ama ne zaman ??? Zayıfladıktan sonra..Valla pis boğazlı biri olarak yapınca yiyorum bacım :(((
    Koskocaman öptüm seni...

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (Mihriban)March 11, 2008 at 8:21 AM

    Merhabalar
    Ziyaretinize geldim. Bloğunuzu gezdim harika lezzetlerle tanıştım. Milföylü Sodalı Böreğe bayıdım. Ellerine sağlık. Bende beklerim Sevgileeer..

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (MUTFAKTA HOŞ SEDA)March 11, 2008 at 9:09 AM

    Özlemciğim benimde denemek istediğim ama tembellik yapıp denemediğim bir börekti sende beğendiysen tamamdır artık harekete geçmek lazım :) ellerine sağlık canım el açması gibi görünüyor

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (ebrulitatlar)March 11, 2008 at 10:23 AM

    Özlem börek çok güel görünüyor canım. Dediğin gibi hazır kol böreklerine benziyor görüntüsü. Denemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler..

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (ab-ı hayat)March 11, 2008 at 11:17 AM

    Ellerine sağlık nefis görünüyor.Sodalı kek yapmış tadını çok beğenmiştim.İnşallah böreğide denerim.



    sevgiler...

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (sevimin sayfasi)March 11, 2008 at 11:21 AM

    mmmmmhhhh cok güzel olmus
    ellerine saglik

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (http://ballkabak.blogspot.com/)March 11, 2008 at 1:14 PM

    Kesinlikle denenecek harika bir şey ellerine sağlık

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (hande)March 11, 2008 at 1:21 PM

    Özlemciğim öyle bir anlatmışsın ki şimdi bilgisayar karşısından kalıp yapasım geldi :))))ellerine sağlık.çok güzel gözüküyor.sevgiyle kal....

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (Baharcicegi)March 11, 2008 at 3:15 PM

    Citir citir incecik kim derki milföy hamuru diye,soda fisir fisir kabartiyor hamuru nefis olmus böregin canim eline saglik

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (nihal)March 11, 2008 at 8:09 PM

    Milföyünde yakışmadığı bişey yok anacım.Bu lezzet tartışılmadan yenilir diye düşünüyorum.
    Ellerine sağlık arkadaşım.

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)March 11, 2008 at 11:38 PM

    Ellerine sağlık Özlemcim harika görünüyor böreğin şimdi kahvaltıda olsa da yesem bir dilim:)

    sevgiyle kal

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (LeYYa)March 12, 2008 at 9:34 AM

    mmmm!bu oktay usta işi biliyor yawww))ciddi anlamda çok cazip görünüyor.tadını bile hayalimde canlandırabiliyorum.eline sağlık.

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (LAVANTİN)March 12, 2008 at 3:48 PM

    Ellerine sağlık Özlem, çok leziz görünüyor. Yiyenlere afiyet olsun.
    Selamlar...

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (yesildomates)March 13, 2008 at 2:46 AM

    canım gerçekten değişik br lezzete benziyo..milföy ve yufka bir arada ilginç..
    ellerine sağlık
    canım kocaman öptüm....

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)March 14, 2008 at 7:49 AM

    Canim,börek cok sahane olmus,ellerine saglik.Bir dilimini yürüttüm,haberin olsun,sonra nereye gitti bu börek deme..Öpüyorum Öclemcim.

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (Anonymous)March 15, 2008 at 12:34 PM

    SEVGİLİ ABLAMA
    Yine harika ne diyeyim hemen denemem lazım bizim kızlar bayılır zaten senin tariflerini hep yapıyorum fazla boş bırakma yenileri bekliyoruz
    VESSALAM

    ReplyDelete
  40. noreply@blogger.com (disal)March 16, 2008 at 11:44 PM

    özlemciğim düğün hazırlıklarımı yapıyonuz kıs.....bi görünüyon bi görünmüyon.....

    çok öptüm seni.....

    ReplyDelete
  41. noreply@blogger.com (inci)March 17, 2008 at 3:24 AM

    mmmmmmmm....ellerine sağlık canımmm....

    ReplyDelete
  42. noreply@blogger.com (http://leziz.blogcu.com)March 19, 2008 at 12:17 AM

    canıml ellerine sağlık...nefis bir börekkkkk

    hayırlı kandiller...

    ReplyDelete
  43. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)March 19, 2008 at 2:31 AM

    Canım
    mevlid kandilin mübarek olsun
    kurtuluşumuza vesile olsun inş.
    sevgiyle kal

    ReplyDelete
  44. noreply@blogger.com (Muhteremle Afiyetle)March 19, 2008 at 5:49 AM

    Canım,
    Mübarek Mevlid kandilini kutlar hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Kırk yıl düşünsem aklıma böyle bir şey yapmak gelmezdi.
    Resimden ne kadar güzel olduğu belli oluyor,ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  45. noreply@blogger.com (Zeynep)March 19, 2008 at 8:58 AM

    özlemciğimmmm nefis olmuş valla,
    ellerine kollarına sağlık...
    hayırlı kandiller dilerim canım
    çok öptüm

    ReplyDelete
  46. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)March 19, 2008 at 9:28 AM

    Kandilin mübarek olsun canim.

    ReplyDelete
  47. noreply@blogger.com (emineninemekleri)March 19, 2008 at 1:29 PM

    yusuf-un kuyuda,musa-nın nur dağında yakup-un göz yaşlarında HZ MUHAMMEDİN hıra dağında yaptığı tüm dualar size rehber olsun..hayırlı kandiller

    ReplyDelete
  48. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)March 20, 2008 at 2:00 AM

    bu bu bu bu milföymüüüüüü ay bayıldım canım benim sultanım herbişeyim:))) ellerine sağlık süper olmuş en kıssa zamanda denicem...sevgilerimle öpüyorum

    ReplyDelete
  49. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)March 20, 2008 at 4:22 AM

    Hadi dön artık bak ben döndüm:)
    Ellerine sağlık, süpper olmuş börek..

    ReplyDelete
  50. noreply@blogger.com (yasemin)February 21, 2009 at 11:13 AM

    yarın misafirlerime yapmaya karar verdim.Gerçekten nefis görünüyorlar.bakalım beğenecekler mi?Sonucu merakla bekliyorum,size de iletirim. Emeği geçen herkese teşekkürler.

    ReplyDelete
  51. noreply@blogger.com (Anonymous)April 10, 2009 at 10:35 PM

    börek çok güzel görünüyor elinize sağlık.Denemek istiyorum ama milföyleri çekiştirme işlemini anlamadım biraz daha açıklarmısınız lütfen.Milföyleri yanyana koyup birbirlerine yaklaştırmak ve kenarlarını birleştirmek içinmi çekiştireceğiz.cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

    ReplyDelete
  52. noreply@blogger.com (SOFRAOZLEMİ)April 12, 2009 at 12:05 PM

    merhaba biraz geç oldu ama yanıtlamak istiyorum.milföyleri yan yana koyup tepsi boyutunda esnetmek genişletmek amaçlı çekiştirme kelimesini kullanmışım:)
    umarım şimdi anlatabilmişimdir.sevgiler.

    "Milföyleri yanyana koyup birbirlerine yaklaştırmak ve kenarlarını birleştirmek içinmi çekiştireceğiz.tepsiyi milfiöy ile kaplayacağız"

    ReplyDelete