Saturday, February 2, 2008

Sosyete Mantısı




Merhaba, aslında son eklediğim tarifin tarihine bakacak olursak (1 şubat) oldukça hızlı sayılırım, iki gün sonra birşeyler yazabildiğim için. Bizim kendi aramızda sosyete mantısı olarak bildiğimiz mantı tarifini vermek istedim. Deneyip de sevmediğim hiçbirşeyi sizinle paylaşmayacağım. Bu mantı bir harika. İki becerikli kızkardeşim var. İş yaşamlarının yanısıra böyle güzel şeyleri de yapabiliyorlar. Küçük kız kardeşle bu akşam bu mantıyı yaptık. Aslında o yaptı ben pişirdim. Eline sağlık huysuz ama tatlı kadın:) Pi de bayılıyor bu mantıya.

Malzeme: (4 çocuk+4 yetişkin porsiyonu)
Hamur için
4 su bardağı un
1,5 su bardağı ılık su
1 paket instant maya (kuru toz maya)
1 tatlı kaşığı tuz
Kıymalı iç:
250 gr yağsız dana kıyma
tuz
karabiber
Kızartmak için 1 su bardağı sıvı yağ (tercihen mısırözü )
yoğurt sosu : 350 gr yoğurt, 2 diş sarımsak, az tuz



Yapılışı:
1,5 bardak ılık su içinde mayayı eritin, una bu mayalı suyu ve tuzu ekleyip hamuru yoğurun sonra 30 dk kadar kabarması için dinlendirin.
Bir kenarda kıymayı tuz ve karabiberle yoğurun.

mantı hamurunu mermere alın. 1/2 cam kalınlığında hamuru açın.
Hamuru açarken sıvı yağ kullanırsanız hamurunuz hem mermere
hem elinize ve hem de merdaneye(oklava) yapışmaz. Resimde görüldüğü gibi
arzunuza göre 3x3 veya 4x4 cm lik kareler kesin.
Ortasına kıymalı harçtan fındık büyüklüğünde parçalar koyun.
Mantıları bohça şeklinde bükün(yüzük çorbası gibi). Ancak bükümün birleşim yerini biraz sıkıca kapatın ki kızarırken açılmasın (hoş, o da ayrı bir güzellik veriyor ya..)

Bir tavaya kızartma yağını koyun ve kızdırın.
Bükülen mantıları kızgın yağda alt üst ederek kızartın
kızaranları da bir kağıt havlu üzerine alın.

Bir kenarda sarımsakları ezin, yoğurt ve tuz ile karıştırın. Yoğurt sosunuz hazır.

Kızaran mantılardan 5-6 tanesi bir porsiyon olacak şekilde
(yada bu kısma karışmayayım:) arzu ettiğiniz kadar alabilirsiniz tabağınıza anlaştık, tabii ki
kızartırken de dayanamazsanız kokusuna aşırma işi de olmuşsa aman dikkat !!

Servis tabağına aldığınız mantıların üzerine
kaşıkla yoğurt sosunu gezdirip sıcak servis yapın.

Afiyet olsun:-)
Birlikte :
beni de çağırın:))




Posted by Picasa

40 comments:

  1. noreply@blogger.com (ilker'in mutfağı)January 13, 2008 at 1:18 PM

    merhaba,çok lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Anonymous)January 13, 2008 at 2:38 PM

    ben bu kisten bir lokmacik almazsam bir tarafim siser demedi deme:))

    ellerine saglik canim
    harika gorunuyor

    www.yenitadlar.blogcu.com

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)January 13, 2008 at 4:40 PM

    Özlemcim, çok güzel olmuş ıspanaklı kiş..Ellerine sağlıkTam mevsimi yapmak lazım vallahii..
    Sevgiler,

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (SOFRAM)January 13, 2008 at 10:41 PM

    Merhaba Özlemcim, ıspanaklı kişin çok güzel olmuş, görüntü süper, ıspanaklı lezzetleri ben de çok severim, bunun da çok leziz olduğundan eminim, pastacı Burcuya da tarif için teşekkürler, ellerine sağlık canım, güzel bir hafta diliyorum...Sevgiler...

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (nihal)January 13, 2008 at 11:14 PM

    Arkadaşım elinde avcunda ne kadar bayat tarif varsa sen onları bana ver =)Bende bayılırım bu tarife ellerine sağlık.
    lezzetavcisi

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)January 13, 2008 at 11:24 PM

    özlemcim ellerine sağlık pek güzel olmuş.....he o kayfeye bende arasıra takılıyorum canım arkadaşım yarencimin kahvesi olduğu için hebirde aynur var ikisi ruhsat almış kayfe için ehehehehe:))) sapıklar gelmezse gayet güzel bi kayfe......hade öpüyrum şekercim

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (sevdamavisi)January 14, 2008 at 12:08 AM

    Özlemciğim,
    ellerine sağlık nefis olmuş. haftasonu ben de ıspanaklarımı değerlendirmek için kiş yapmak istedim ama güzel bir tarif bulamadım. o yüzden yapamamıştım. sevgiler.

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)January 14, 2008 at 12:20 AM

    Canım ellerine sağlık,çok şık bir görüntüsü var. Eminim tadıda öyledir:)

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (yemegimle)January 14, 2008 at 12:39 AM

    Özlem'cim bende cumartesi günü yapmayi düsündüm bu kisi ama yapamamistim,görünsüsü nefis ellerine saglik canim afiyet olsun sizlere sevgiler...

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)January 14, 2008 at 3:29 AM

    Ispanakli kisine bayildim özlemcim,ellerine saglik tatlim.Afiyet seker olsun.

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (dide)January 14, 2008 at 3:37 AM

    Ispanaklı kiş nefis görünüyor.Senin de ellerine sağlık arkadaşım. Nazar değmesin diye mavi boncuk koydum üstüne ama resmi kaldırsam daha iyi olur herhalde.

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.net)January 14, 2008 at 5:49 AM

    selam..çok güzel görünüyor..bende denemeliyim.evde ıspanak varr...
    elinize saglık.sevgiler..

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (sefertasi.blogcu.com)January 14, 2008 at 9:11 AM

    selam cnm,
    kiş de kiş istereeeeem diye tuttursam acep bana da bir dilimcik veren olur muki? nefis görünüyor canım yaaa:)))
    ellerine sğlık

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (Anonymous)January 14, 2008 at 9:23 AM

    canım çok şık bir görüntüsü var eminim tadıda çok güzel olmuştur eline meğine sağlık
    www.elifmutfakta.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)January 14, 2008 at 9:35 AM

    Ispanaklı kiş nefis olmuş canım.Ispanak bol iken yapmalı ellerine sağlık...

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (Kevser)January 14, 2008 at 11:37 AM

    Canim,
    yazdiklarinda inan ben kendimi de gördüm, gecen cumartesi gecesi aynisi bana da oldu, chat'e bir takildim, gecenin oldu biri ve ben kalkipta aslinda bu cheesecakei hazirlamam gerekti ama hersey yetisti sonra iyiki.

    Nefis görünen bu kis icin sadece bir tek sey söylenebilir:
    Görüntü süper tadi da öyledir, ellerine saglik canim.

    Selamlar ve öptüm..

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (Baharcicegi)January 14, 2008 at 11:44 AM

    ispanagi sevmeyenler bile bu görüntüye dayanamaz yer,nefis görünüyor eline saglik canim

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (SERPİL ÇELİKKAYA)January 14, 2008 at 1:26 PM

    Kışın değişik değişik kişlerin tadına doyum olmuyor.Sende görünce aklıma geldi.Ben hiç kiş yayınlamamışım.Neyse bir koşu yaparım artık.Ellerine sağlık.sevgiler...

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (banu gökşin)January 14, 2008 at 1:48 PM

    canım ellerine sağlık nefis olmus. cokta severim. iyi haftalar..

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (semra mutfakta)January 14, 2008 at 3:01 PM

    Ellerine sağlık cnm harika olmuş.Kiş çok sevdiğim bir tuzlu helede ıspanaklı olunca harika.

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (semra mutfakta)January 14, 2008 at 3:16 PM

    sobelendin cnm sayfamı ziyaret edip konuyu öğrenebilirsin.öptüm

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)January 15, 2008 at 7:02 AM

    Aman da aman kahvelere takılırmış benim arkadaşım artık.Okeye dördüncü arıyorsanız ben de geleyim bari:))
    Ispanağın da çok şık olmuş gerçekten , ellerine sağlık arkadaşım...

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (Melek*)January 15, 2008 at 8:39 AM

    çok güzel olmuş sunumda güzel ellerine sağlık

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (MUTFAKISTAN)January 15, 2008 at 9:46 AM

    cok guzel gorunuyor artik bende kis yapmaliyim hic denemedim ellerine saglik nefis s

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (disal)January 15, 2008 at 10:39 AM

    özlemim valla ordan zor çıktımda buraya geldim.....

    dediğin gibi takılan çıkamıyo....

    canımcım ıspanaklın çok lezzetli görünüyor....
    görüntüye bayıldım.....

    ellerine sağlık....

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (yesildomates)January 15, 2008 at 1:07 PM

    canım arkadaşım desteğin için çoook teşk.ederim..buraya alışmaya çalışıyorum..bir kolum kıık gibi..ama hayatımızada değiklikler gerekiyo...inş..başarırım..

    canım ellerine sağlık..çok laaetli görünüyo..seni kocaaaaaman öptün ve ben kaçtım.:))))

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (nino)January 15, 2008 at 1:31 PM

    super gorunuyor ellerine saglik canim

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (Ayşegül)January 15, 2008 at 2:18 PM

    Ösleeemmm ben de çok hastayımmm!!! elinden ne gelir ben biliyoruumm hem de şekli falan da önemli değill :))
    canımm pastan nefis olmuşş darısı diğer siparişlerin başına inşallaah canım hayırlı olsun :))

    ya ben ıspanaklı herşeyi çok seviyorumm nefis görünüyor ellerine sağlıkk arkadaşımm...
    öpüyorum senii..

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (Ayşegül)January 15, 2008 at 2:20 PM

    bu arada ben sohbete gelemedimm iş yerinden açılmadıı :(((
    yarın bi daa deneyim gelebilirim umarım . bakalım iyi mi kötü mü :)

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat)January 15, 2008 at 4:32 PM

    ellerine saglık bende cok sık yaparım cok severız mmmmmm gece gırmemelı bloglara ya:)) ama oglumdan ancak fırsta buluyorum:)) sevgılerımle....

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (yasaminkiyisindan)January 15, 2008 at 11:49 PM

    Günaydın..Güzel bir olsun arkadaşım..Sevgiler..

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (Kevser)February 2, 2008 at 6:11 PM

    Merhaba,
    öncelikle kiz kardesinin ve senin de ellerine saglik diyorum, sosyete mantisinin tarifini cok görmüstüm baska bloglarda, fakat sizler hamurunuda kendiniz yapip acmissiniz, harika hersey el yapimi demek.

    Sizlere de afiyetler olsun diyorum.

    Bana da beklerim.

    Selam ve sevgilerimle..

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (http://illedeyemek.blogcu.com/)February 2, 2008 at 10:38 PM

    Elinize sağlık çok güzel olmuş hem görüntü hemde lezzet süper,yiyenlere afiyetler olsun....

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 3, 2008 at 1:05 AM

    Kevse ve Hilal tesekkurler yorumlariniz için, en güzeli bu mantıyı yemesiydi mmm, emel

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (Aynur)February 3, 2008 at 2:15 AM

    eline saglik.mantinin her turlusu guzeldir buda onlardan biri

    sevgiler

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 3, 2008 at 2:22 AM

    teskkurler Aynur
    bnce de:)
    sevgilerimle;) emel

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (meleginmarifetleri)February 3, 2008 at 4:07 AM

    süper olmuş ellerine sağlık canım çok beğenirim ben bu sosyete mantısını hoşçakal

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 3, 2008 at 4:53 AM

    tesekkurler melek, blogunu ziyaret ettim cok guzel ieyler yapmışsın, ozellikle de etkinlik tarifi bulgurlu börek süper görünüyor, sevgiler, emel

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (fusununmutfagi)February 3, 2008 at 10:40 AM

    merhaba canım kayseride biz bu mantıya yağ mantısı ismini veririz biliyorsununz Kayserinin mantıları ünlüdür yanlız kapatma şekli biraz daha değişiktir tadıda nefis olur sizde çok güzel yapmışsınız ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  40. noreply@blogger.com (Nurum ve biz)September 16, 2009 at 4:22 AM

    Merhaba, oncelikle elinize saglik cok nefis gozukuyor. Size bir sorum olacakti bende sosyete mantisi yapmak istiyorum fakat benimkisinde patates sogan ve kiyma var. Gul gibide sariyorsun. Acaba bu hamur ona uygunmu? Yani firina girerse guzel pisermi. Bana acilen cevap yazarsaniz sevinirim.
    Sevgilerimle.

    ReplyDelete