Monday, February 11, 2008

Elmalı Kurabiye


Elmalı kurabiye, mmm en sevdiğim kurabiye, gebeliğimde ve lohusalığımda uğruna herşeyi verebileceğim kurabiye:-) ikizlerimin yaş gününde de bu kurabileyelerden yaptım. Kızım pelin bana çok yardımcı oldu bicir bicirliğiyla hem keyifli hem de çabucak yaptık kurabiyelerimizi (bu yazıyı okuyunca irem ben nerdeydim diye sorabilir, kurabiyeleri sabah yapmıştık ve kizim iremcigim sen uyuyordun meleğim)



Malzeme
(30 kurabilyelik)
4 su bardağı un
1 paket (250 gr) bitkisel margarin veya tareyağ
3 kaşık toz şeker (esmer şeker kullandım)
1 tatlı kaşığı karbonat (silme)
3 çorba kaşığı yoğurt
iç malzemesi
3 adet orta boy elme
1 çay bardağı ceviz
3 çorba kaşığı şeker (ben 5 kaşık kullandım)
1 tatlı kaşığı tarçın

üzeri için: pudra şekeri

Yapılışı
Öncelikle iç malzemeyi hazırlamalısınız. Elmaları rendenin iri tarafında rendeleyin, 3 kaşık şekerle tavaya alın ve pişirin (10 dk kadar). Cevizi orta irilikte ufalayın. Cevizi ve tarçını elmaya ekleyip soğutun.
Hamurun hazırlanışı:Yumuşamış yağ (ocakta eritlmiş değil, buzdolabından dışarıda bırakılarak yumuşatılmış), yoğurt, şeker, karbonat ve unu bir kaba alın hamur hazırlayın. Hamurunuzun toparlanması için biraz yogurmalısınız. (Toparlanmıyorsa un ilavesi yapabilirsiniz)

Hamurdan parçalar koparıp 1/2 cm kalınlığında açın ve bir kupa ile daireler kesin, her dairenin ortasına elmalı içten koyun. Fırın tepsisine yağ süremeyi. Hazırlanan kurabiyeleri tepsiye dizin. 180 derecelik önceden ısıtılmış fırında 20 dk pişirin. Üzerleri hafif kızarmış olmalıdır. Kurabiyeler hafif soğuyunca bir çay süzgeci yardımıyla pudra şekeri serpin (bizde bu işi pelin yaptı çok eğlendi, kar yağdırdığını söyledi:).
Afiyet olsun:-)




29 comments:

  1. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 13, 2008 at 3:36 PM

    Ay canımsınız hepiniz yaaa.
    Başlığı manşette görünce şok oldum resmen:)
    Allah razı olsun düşünmen bile yeter..
    Ellerine sağlık canım,çok çok sağoll

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)February 13, 2008 at 4:29 PM

    CANIM ARKADAŞIM SİZİN DE SEVGİ GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN , DAİMİ OLSUN İNŞALLAH. ELLERİNE SAĞLIK NE ŞIK KEKLER YAPMIŞSIN ÖLE . BU ARADA RESİMLERİNE DE BAYILIYORUM HABERİN OLSUN ....

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (nihal)February 13, 2008 at 7:20 PM

    Başlığı anlamak için 5,6 defa okudum =)Kapkeklerin göze güzel gözüküyor.
    Yunuslu olan işi bitirmiş zaten ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (SOFRAM)February 13, 2008 at 10:51 PM

    Canım ellerine sağlık, mini kekler çok güzel olmuş, arkadaşının da doğum günü ve sevgi gününüz kutlu olsun, sevgiler...

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Nilay Cinisli)February 13, 2008 at 11:21 PM

    Banadaaaaa bi cupcakeeeee lütfennn :)Sevgililer gününü kutlarım...Kucak dolusu sımsıcacık sevgilerimle

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (sarımutfak)February 14, 2008 at 12:22 AM

    slm
    kek harika olmuş hayatım ellerine sağlık.sevgililer gününde kutluolsun.öptüm canımcım

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (disal)February 14, 2008 at 12:28 AM

    kıs aşkkek de olurdu ismi.....

    bende bazen şaşıyorum ne isim koysam diye.....

    canım ellerine sağlık..pek güzeller pek şıklar......

    öptüm seni özlemcimcimcim....

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)February 14, 2008 at 4:09 AM

    Görüntü çok güzel olmuş, papatya prenses çok şanslı sizin gibi arkadaşlara sahip oldğu için ellerine sağlık, ikisininde görüntüsü muhteşem...Sevgi gününüz kutlu olsun...

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (Aynur)February 14, 2008 at 4:19 AM

    ohh ohhh masallah bi tasta üc kus ::))

    sizinde sevgi gununuz kutlu olsunnn


    kapkekler mukemmel gozukuyor eline saglikk

    sevgiler

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.net)February 14, 2008 at 4:37 AM

    kek harika olmuş canım ellerine sağlık.sevgililer gününde kutlu olsun.sevgiler.

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (sekergibi)February 14, 2008 at 6:16 AM

    canım benim
    sevgililer günün kutlu olsun.
    kekler harika olmuş.

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (Kevser)February 14, 2008 at 9:32 AM

    Canim,
    bende senin sevgililer gününü kutlarim.

    Ayrica bu harika cupcakelere de bayildim, ne güzel olmus öyle süslemeleri, ellerine saglik.

    Selam ve sevgilerimle..

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 14, 2008 at 10:05 AM

    Özlemim güzelim, hepiciği birbirinden güzel olmuş keklerinin .Ellerine sağlık..
    Sevgililer gününü kutluyorum canım benim..
    Çok öptüm...

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (yeşim)February 14, 2008 at 10:06 AM

    ben o yunusa bittim ya
    ellerine sğlık aşık oldum biel
    sevgielr

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (Anonymous)February 14, 2008 at 10:17 AM

    Senin de sevgi günün kutlu olsun canım.Kapkekler çok sevimli .
    Ellerine sağlık.Sevgiyle kal.
    guldenelkan.blogcu.com

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (Ata sofrası)February 14, 2008 at 10:53 AM

    canım kremalar renkli renkli ne güzel olmuş öyle.seninde sevgi günün kutlu olsun.valla korkuttun beni.şeker hamuru bozuluyormuymuş.neden bozulduki seninkiler.umarım bişey olmaz benimkinede:))çok üzülürüm valla.seninkide çokmuydu.tüh ziyan olmuş hepsi....

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (diyalogyemekleri)February 14, 2008 at 12:45 PM

    harika görünüyor,ellerine sağlık..arkadaşım..

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)February 14, 2008 at 1:06 PM

    Özlem'cim,senin de sevgililer günün kutlu olsun canim.Kapkeklerinde cok sahane olmuslar,bugüne uygun,süper.Ellerine saglik tatlim.

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (ÖZGÜLÜN TARİFLERİ)February 14, 2008 at 4:19 PM

    CANİM ELLERİNE SAGLİK MİNİK KEKLERİN COK GUZEL OLMUS GUNUN ANLAMİNA COK YAKİSMİS
    SEVGİLİLER GUNUN KUTLU OLSUN
    SEVGİLERİMİ GONDERİYORUM.

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)February 15, 2008 at 1:06 PM

    canım kekler harika sevgililer günün kutlu olsun nice senelerde sevdiklerinle birlikte sağlıklı güzel günlerde kutlamak nasip olsun sevgiler canım

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (Güldenceninmutfagi)February 15, 2008 at 2:12 PM

    Bütün tarifler biririnden güzel,ellerine saglik.Bu tarifler gercekten asik olunacak tarifler:)))
    Yorumuna tesekkür ederim tatlim,cok iyisin.
    Valla böyle güzel sözlere layikmiyim bilmiyorum.

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (Fulya)February 15, 2008 at 10:51 PM

    Canım annenin Şile'li olması ne güzel.Gelince banada uğrarsan sevinirim.Kapkekte harika.Ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (http://illedeyemek.blogcu.com/)February 15, 2008 at 11:16 PM

    eline sağlık canım nefis görünüyor...

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (hande)February 16, 2008 at 12:05 AM

    Özlem ellerine sağlık...
    Kek süslemelerle başka hale dönüşmüş.Sevgiyle kal...sağlıkla ve afiyetle....

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (ebrulitatlar)February 16, 2008 at 1:19 AM

    Canımcım kapkekler süper olmuşlar. Ellerine sağlık. Sevgiler, iyi haftasonları..

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)February 16, 2008 at 11:41 AM

    Aaaaaaa,
    Bize yok mu amaaaa:))çok canım çektiii:))
    Ellerine sağlık hayatım, senin de günün geç de olsa kutlu olsun:))
    Koskocaman sevgiler....

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (yemegimle)February 16, 2008 at 12:45 PM

    Canim ellerine saglik kap kekler nefis görünüyorlar tam asik eden cinsinden:)) sevgiler...

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (pelincelezzetler)February 16, 2008 at 2:17 PM

    Ellerine sağlık...Nefis sunulmuş....

    sevgilerimle

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (halenze)February 19, 2008 at 12:39 PM

    :))) sana yuh diyorum başkada bişey diyemiyorum. siteye girdim Allah Allah heralde yanlış biyere girdim dedim. ama baktım resimler yabancı değil. bu benim arkedeşim öçlemin sitesi heyoo dedim. kız ne güzel site olmuşş ne güzel tarifler bunlar. yorumlar almış yürümüş coşmuş site. valla bayıldım hele şu şerbetsiz un helvasııı mmmmmmm en sevdiğim şeydir. doğuma 5 gün kala bana bunu yapmayacaktınnn:)))))) tarifler resimler harika ellerine sağlık öçlemim. bak hamzanın da hoşuna gitti tepikliyo:)))

    ReplyDelete