Monday, February 11, 2008

Ispanaklı-patatesli rulo börek


Evde kizkardeşimin unuttuğu ıspanaklar yaş günü partimizin böreği oldular:) Ama patates de eklenerek. Hem doyurucu hem de lezzetli bir börek oldu.

Malzeme:
6 adet yufka
2 bağ ıspanak
2 adet patetes
1 diş sarımsak
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çorba kaşığı tereyağ
2 bardak süt
2 yumurta
1/2 çay bardağı sıvı yağ

börek üstü için: 1 çorba kaşığı yoğurt

yapılışı:
Ispanakları 1 saat sirkeli bol suda bekletin ki topraklar süzülsün, mikroplar ölsün. Yıkayıp sularını süzdürün. İncecik kıyın
Bir taraftan da 2 adet patetesi soyun, minik küpler halinde doğrayın, üzerini az gececek kadar tuzlu suda haşlayın. Pişince haşlama suyunu süzün.
soğanı ve sarımsağı incecik doğrayın.

Bir tavaya tereyağını alın, soğanı ve sarımsağı salçayla birlikte biraz kavurun, tuz ve karabiber ekleyin. Tavaya incecik kıyılmış ispanakları alın ve bir süre birlikte pişirin (5-10 dk). Bu karışıma haşlanmış pataesleri ekleyin ve iyice karıştırın (patatesler ezilmesin dikkat). Bu karışımı 3 eşit parçaya ayırın.

Şimdi iç malzeme hazırlanmış oldu.

Yufkalara süreceğimiz sütlü karışımı hazırlayalım. Yumurtalardan birinin sarısını ayırın. Diğerlerini çırpın, içine sütü ekleyin, sıvı yağı da ekleyin. Harcınız hazır.

3 çift yufka yapacaksınız. Ispanaklı harç o nedenle üçe ayrıldı:)

bir yufkayı serin, üzerine sütlü karışımdan dökün ve fırçayla her yeri bu karışıma bulayın. Bu yufkanın üzerine 2. yufkayı serin. Üzerine sütlü karışımdan sürün. Şimdi bir çift yufkanız var. Bunun üzerine ıspanaklı harcın ayrılmış 3 kısmından birini alın ve tüm yufkaya yayın. Bir taraftan başlayarak rulo halinde sarmaya başlayın. Uzun bir rulonuz olacak. Bu ruloyu ortadan ikiye kesin ve frın tepsisine koyun. Burada 2 cm genişliğinde yeniden keserek parçalara ayırın. Geriye kalan 4 yufkanızı da benzer şekilde çift oluşturarak rulo yapın ve borekleri hazırlayın.

Üzeri için 1 yumurta sarısı ile bir çorba kaşığı yoğurdu karıştırın (isterseniz az sıvı yağ ekleyebilirsiniz), Fırça yardımıyla börek üstlerine sürün. 200 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dk pişirin.
Afiyet olsun:-)








39 comments:

  1. noreply@blogger.com (DANIEL EFE)February 12, 2008 at 2:08 AM

    Ellerine saglik hemserim, kizkardesin ispanaklari unutmus ne de guzel olmus :)

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 12, 2008 at 2:23 AM

    Bayıldım bu tarife Emelcim..Olsa şimdi o böreklerin hepsini yemiştim valla..Ellerine sağlık,
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (Aynur)February 12, 2008 at 2:26 AM

    himmm bayilirimmm :))

    eline saglik canimmm

    Sevgiler

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 13, 2008 at 5:55 AM

    ispanak severler:) tesekkurler yorumlariniza, emel

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)February 20, 2008 at 2:57 AM

    Ellerine sağlık, farklı bir lezzet olmuş...

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)February 20, 2008 at 3:05 AM

    canım benim harika olmuş ne şekilsiz şemalsiz diosun önemli olan tadı zaten kedi dili böyle olur:.....ellerine sağlık..sevgilerimle kocaman öpüyorum bitki çayı içiyordum yanına aldım iki tane helal et....

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)February 20, 2008 at 3:21 AM

    canım bunların evde yapıla bilecegini bilmiyordum hiç.harika görünüyor.ellerine saglık sevgiler

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 20, 2008 at 3:29 AM

    Canım şekilsiz olsa ne olur önemli olan tadı değil mi:) Sen onu tiremusu yapar şekle sokarsın ;)
    Ellerine sağlık.
    NOT: Bir daha kar yağarsa sana gelcem:D

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)February 20, 2008 at 6:47 AM

    Aaaa lütfen kendine haksızlık etme.. Şekiller gayet güzel olmuş, ama dediğin gibi mühim olan lezzetii...

    Ellerine sağlık canım,

    Sevgiler...

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (Yaren)February 20, 2008 at 10:46 AM

    Harika olmuss,sahane ,ellerine salgik .

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (nihal)February 20, 2008 at 10:49 AM

    özlemcim bunlar tam kedi dili olmuş.
    Şekli gayet yerinde.
    Valla senin elinden hiç bişey kurtulamaz =)
    Ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (nino)February 20, 2008 at 11:33 AM

    ellerine saglik canim nefis olmus

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (diyalogyemekleri)February 20, 2008 at 12:04 PM

    sen de amme hizmetine başlamıssın özlemim ayşeden sonra..çok iyi olmuş,savoyerli onca tarif var ortada.bu çok iyi olmuş.slmlar..

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (pelincelezzetler)February 20, 2008 at 1:55 PM

    Ben evde yapılabileceğini bile bilmiyordum:))Vallahi şahane olmuş.Tamam benim tiramisu'yu yapmak sana şart oldu artık.:))

    Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 20, 2008 at 3:04 PM

    Özlemimmm canım,ellerine sağlık şeklide güzel kendide güzel olmuş cancağızım..
    Öpüyorum seni..

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (Kevser)February 20, 2008 at 3:51 PM

    Canim,
    harikasin valla, sen savoyerleri basardim diye cok sevinmissin, bende benim sayfamdaki ekler pastalarla bir basari duygusu yasadigim icin, desene ikimizde ayni duygular icindeymisiz. Ellerine saglik arkadasim, böyle meshur ve taninmis bir bisküviyi kendin hazirlamissin ne mutlu sana!

    Selamlar ve öptüm canimcim..

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (Baharcicegi)February 20, 2008 at 4:23 PM

    BEN HEP HAZIRLARDAN ALIYORDUM ELDE YAPILAN DAHA LEZZETLI OLUR TABIKI;TARIFI DENEYECEGIM ELINE SAGLIK CANIM

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (Aynur)February 20, 2008 at 10:51 PM

    karii bizemiii yollladinizzzzzzzzzzzz? :) Eee hadi gelsin artik gozlerimiz yollardaa kaldiiii :)))

    Eline saglik sekerim

    selamlar

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (sevdamavisi)February 21, 2008 at 12:26 AM

    Özlemciğim,
    nefis görünüyorlar ellerine sağlık. çayla da nefis olmuştur eminim. sevgiler..

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (disal)February 21, 2008 at 1:05 AM

    özlemim harikasın canım....bizede güzel bir tarif kazandırmış oldun...sen diyorsan güzeldir canım...

    ellerine sağlık şekerim....

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (DANIEL EFE'nin annesi Nagehan)February 21, 2008 at 1:10 AM

    Harika olduklari fotograftan belli oluyor zaten. Tiramisu yapacagimda biskuvileri hep satin aliyordum, senin kedidillerini gorunce heveslendim, bir dahaki tiramisu icin senin biskuvileri deneyecegime emin olabilirsin, sevgiler

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (yemegimle)February 21, 2008 at 1:53 AM

    Canim ellerine saglik nefis görünüyor,hemde bizlerinde bu bisküviyi yapabilecek olmamiz cok güzel sevgiler...

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)February 21, 2008 at 2:29 AM

    mimlendin canım kocaman öptüm:)))

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (SOFRAM)February 21, 2008 at 5:10 AM

    Canım ellerine sağlık, önemli olan şekli değil, lezzetli olduktan sonra, afiyet şeker olsun canım,sevgilerile öpüyorum...

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (yesildomates)February 21, 2008 at 7:31 AM

    canım arkadaşım ben gelmeyeli sen neler neler yapmışsın böyle..öncelikle bannerin çok şık olmuş..güle güle kullan...çok güzel lezzetler yapmışsın ....hepsi birbirinden leziz görünüyo..ellerine ve emeğine sağlık.
    kedi dili de ımmmm tam olmuş ...öpüyorum görüşmek üzere..

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (hatice)February 21, 2008 at 8:15 AM

    Özlem'cim bisküviler kesinlikle herşeyiyle nefis olmuş, ellerine emeğine sağlık..kocaman sevgiler..

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)February 21, 2008 at 9:08 AM

    Hazır paketlerde alır çokda sık tüketirim.Ellerine sağlık arkadaşım harika olmuş...

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (Zeynep)February 21, 2008 at 9:56 AM

    canım özlemimmmm,
    ellerine sağlık bence çoook güzel olmuş...afiyetler olsun canım sana.
    çoook kocamann öpüyorum

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (yeşim)February 21, 2008 at 10:09 AM

    ooo harikasın hemen yapmalı
    ellerine sağlık
    sevgiler

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.net)February 21, 2008 at 11:38 AM

    selam arkadaşım..sitemdeki çalışma nedeniyle birkaçgün sizlerden uzak kaldım.....ama geldimmmmmmm.....sevgiler.

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (LeYYa)February 21, 2008 at 12:37 PM

    merhaba.bu çok iyi fikir .ben hiç denemedim kedidilini.ama evde bulunması iyidir kanımca acil durumlar için)hemen notettim tariflerime.sormayın tavşan bize korkulu anlar yaşattıysada sonu iyi bitti))

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (semra mutfakta)February 21, 2008 at 1:05 PM

    Özlem'cim ellerine sağlık.Bu bisküvilerin hazırlarını almaktansa kendimiz yapsak daha güzel olur bence.tarif için teşekkürler cnm .

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (hilal kaya)February 21, 2008 at 1:49 PM

    süper bir tarif ellerinize sağlık, ben de yaşadığım yerde bu bisküvilerden bulamadığım için çok üzülüyordum. yaşasın kendim yaparım artık... çok teşekkürler...

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)February 21, 2008 at 3:11 PM

    NE DİYEYİM Kİ; VALLA ARKADAŞIM TEK KELİMEYLE SÜPERSİİİİİİİİİN ...
    ELLERİNE SAĞLIK BEN BUNU HİÇ BULAMAZDIM ŞİMDİ ELİMİN ALTINDA OLACAK .PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER CANIM...

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (Kevser)February 21, 2008 at 5:21 PM

    Canim,
    demek sizlerde eskiden sakiz, cekirdek tasirdiniz buraya, valla ne yalan bizlerde öyleydik, ama dedigin gibi artik burda da hersey var ve bulunuyor, bizim neslimiz daha sansli kendi anne-babalarimizdan.

    Selamlar ve öptüm..

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (hande)February 21, 2008 at 10:57 PM

    Ellerine sağlık Özlem ama ben bundan daha şekilli bir kedidili görmedim ...Hemen hemen hepsi böyle olmuyormu ?gayet başarılı bence ...sağlık ve afiyetle

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (MUTFAKTA HOŞ SEDA)February 22, 2008 at 4:37 AM

    Özlemcim görüntülerde çok şeker olmuş, hep hazır alınan birşeyi evde yapabilmek harika birşey mutluluğunu anlayabiliyorum kutlarım seni darısı başıma :)
    Sevgiler

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (http://ballkabak.blogspot.com/)February 22, 2008 at 7:01 AM

    Enfes görünüyorrr bence tadıda nefistir ellerine sağlık aldım bi tane içine nutella sürüp yiyeceğim

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)February 22, 2008 at 12:07 PM

    Yasasin artik evde kendimiz yapariz bu bisküvileri.Harika görünüyorlar canim,ellerine saglik.

    ReplyDelete