Monday, February 11, 2008

Arnavut Ciğeri


Bu meze çok sevilir, ben de yaş günü partimize davetli olan birçok kişinin ciğer sevmesi nedeniyle bu mezeyi de menüye dahil etmeye kadar verdim. Aslinda koyun ciğeriyle yapılması gerkiyor ancak ben dana ciğer kullandım ve birşey değişmedi:)



Malzeme:
(15 kişilik)
1,2 kg dana ciğer (1 kg da yeterli olabilir, ben migrostan hazir 2 parça ciğer aldım)
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı pulbiber (minik konuklar ciğer seviyorsa, koymayabilirsiniz)
1 çay kaşığı karabiber
1 tatli kaşığı kimyon
kızartma için 1,5 su bardağı mısırözü yağı
tuz

Yapılışı:
Ciğerleri mink kusbaşı halinde doğrayın. Buzlu suda 10 dk bekletin. Çıkarıp kağıt havlu üzerine alın. Az tuzlayın. Tavaya yağı alın ve kızdırın. Ciğerleri una bulayın. Kızgın yağa atın ve 2-3 dk kızartın. Daha fazla tutarsanız sertleşebilir. Kızarmış ciğerleri servis kabına alın ve tuzlayın. Üzerine kimyon, pulbiber ve karabiber ekin.
Birlikte: Yeşil soğan salatası veya soğan salatası
Afiyet olsun:-)








42 comments:

  1. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.ner)February 10, 2008 at 4:41 AM

    SELAM beni kırmayıp davetimi kabul ettiginiz için çok teşekkür ederim.tarifinizi siteme ekledim .sevgiler...

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (zerrin-misss)February 10, 2008 at 5:14 AM

    Hayatımmm, bu ne nefis bir helva böyle.. Blogcudan hatırlıyorum gerçi kendisini. ve direniyorum yapmamak için ama daha fazla dayanamayacağım sanırım :))

    ellerine sağlık öslemim. azcık yarım porsiyonluk denemeliyim :)

    öpüyom yanaklarından sevgiler

    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 10, 2008 at 5:30 AM

    Özlemimmm, canumun içüüüü..Selamını aldım dün :)))Keşke gelseydin yaa ne güzel olurdu seni tanımak :)) Helvayada bayılırım, getirirdin accık bana :(
    Öpüyorum seni...

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Anonymous)February 10, 2008 at 5:51 AM

    Canim merhaba, valla sayfana ugramayali nefis seyler eklemissin, bende uzunca bir ara vermistim ama artik burdayim insallah ve sizleri daha SIK ziyareet edecegim. Tekrar görüsmek üzere iyi pazarlar...

    www.blogcu.com/kayserimutfagi

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Zeynep)February 10, 2008 at 6:04 AM

    canım canım özlemim,
    anneciğim sağolsun sık sık yapar getirir bana:)bu yüzden hiç yapmadım...annemle çok yakın oturuyoruz rahat oluyordu,taşınıyoruz biliyorsun,biraz uzaklaşacağız tabi bu durumda helvamı da kendim yapacağım:(
    ellerine sağlık canım
    nefis görünüyor
    öpüyorum

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (Zeynep)February 10, 2008 at 6:05 AM

    kalp kalbe karşıymış,
    aynı anda birbirimize yorum yazıyormuş:))))))

    öpüyorum özlemim

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (papatya68)February 10, 2008 at 7:00 AM

    selamlar özlemciğim helvan ve sunumun harika olmuş eline sağlık bu tarifide denenecekler listesine ekledim ayyy çok kabarık bir liste var elimde bazılarını denemeye başladım yakında bloğa ekleyeceğim senin helvada eklenecek inşaallah bende beklerim canım sağlıkla kal

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 10, 2008 at 7:44 AM

    Ortaokul yıllarından beri yaparım un helvası. Ama şerbetsizi hiç yapmak nasip olmadı:)
    Denemek lazım:)))
    Ellerine sağlık canım,sevgilerrr

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (sevimin sayfasi)February 10, 2008 at 10:26 AM

    helva nefis, cok severim hevayi unlu veya irmikli fark etmes
    serbetsis daha hic yapmadim ama mutlaka deniyecegim
    ellerine saglik

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (Gülden)February 10, 2008 at 12:39 PM

    HELVA SAHANE HEMDE SERBETSIZ.MUHAKKAK GÜZEL OLMUSTUR,ELLERINE SAGILIK.AFIYETLER OLSUN CANIM.
    YORUMUN ICIN TESEKKÜRLER:

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (Kevser)February 10, 2008 at 1:58 PM

    Canim,
    güzel yorumun icin öncelikle tesekkür ederim.
    Hmmm, harika birsey bu, hem kurabiye hemde helva niyetine yapiliyorsa, senin de ellerine saglik diyorum.

    Selam ve sevgilerimle..

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)February 10, 2008 at 2:19 PM

    Özlem'cim ne kadar güzel ve degisik bir helva yapmissin böyle.Ellerine saglik tatlim.

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (SOFRAM)February 10, 2008 at 2:30 PM

    Canım ellerine sağlık ,bu helvayı çok severiz, bir kaç sefer yapmıştım. Hele de küçük kızım helva hastasıdır, seninki de harika olmuş, afiyetler olsun canım, öpüyorum, sevgiler...

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (Lezzetavcısı-nihal)February 10, 2008 at 10:06 PM

    Demek beklememiz gerekiyoo..
    SEn sabrettiysen umarım bende sabrederim.Bayılırım buna bilirsin ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)February 10, 2008 at 11:12 PM

    canım harika olmus helvan çok hoş görünüyr.ellerine saglık kocaman sevgiler

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (disal)February 11, 2008 at 12:27 AM

    canım arkadaşım özlemcim....

    nasılsın kardeş yaaa.....özledim valla.....

    ellerine sağlık...kastamonunun buna benzer helvası var..meşhur çekme helva.....

    aynısımı acaba diye düşünüyorum....

    bende çok seviyorumda...

    ellerine sağlık güzelim..çok öptüm seni..görüşürüz...

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)February 11, 2008 at 12:30 AM

    özlemcim kalplerimiz karşılıklıymış benim blogdada bu gün hemen hemen aynı helva tarifi var bende helvaların içinde en çok bu helvayı severim çok kalorili olmasına rağmen çok nefis canım ellerine sağlık güzel günlünce bir hafta diliyorum canım benim sevgiler

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 11, 2008 at 1:13 AM

    Sobeeeeeeeee

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (diyalogyemekleri)February 11, 2008 at 1:23 AM

    helvayı severim ama yapmaya üşenirim hep..ellerine sağlık.cnm..

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (dide)February 11, 2008 at 2:18 AM

    Helvanın mis gibi kokusu burnuma geldi. ellerine sağlık. Portakal kabuğu reçeli de nefis görünüyor.

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (sarımutfak)February 11, 2008 at 4:41 AM

    slm
    kıskanma kıskanma bir dahakine sende gel hayatım.çok güzel bir buluşmaydı.
    helvada süper valla ellerine sağlık
    öptüm seni

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)February 11, 2008 at 5:23 AM

    Bu helvayı bu gün ikinciye görüyorum.Bayıldım hiç denemedim ama görüntü harika ellerine sağlık arkadaşım...

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (hande)February 11, 2008 at 6:33 AM

    Ellerine sağlık.Bu tarifi bende denemek istiyorum.sağlık ve afiyetle canım

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (emineninemekleri)February 11, 2008 at 11:50 AM

    Özlemcim, helvan nefis duruyor canim, ellerine saglik. Serbetsiz helva cok ilginc muhakkak deniycem.

    Görüsmek umuduyla...
    Emine

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (Dilekk)February 11, 2008 at 12:19 PM

    helvayı hemen denedim sonuç harika,elinize sağlık..

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (Baharcicegi)February 11, 2008 at 1:52 PM

    helva olsunda neyle olursa olsun,kokusunu aldim kavruk kavruk geldim hemen,kaldimiki alsam bir dilimcik,nefis olmus canim eline saglik

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (arzumcum)February 11, 2008 at 1:54 PM

    yorum için teşekkürler.bu helvaya bayıldım.hem çok pratik, hem çok leziz.nefis görünüyor.ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (hatice)February 11, 2008 at 2:47 PM

    Helva nefis gözüküyor, gerçekten çok pratik en kısa zamanda deniyeceğim, ellerine sağlık..sevgiler..

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (disal)February 11, 2008 at 11:24 PM

    emelcim ellerine sağlık...

    benimde çok sevdiğim bir lezzet....

    çokda güzel görünüyor....

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (ebrulitatlar)February 11, 2008 at 11:44 PM

    Özlem çok değişik. İlk defa duydum. Nefis görünüyor. Denemek isterim. Ellerine sağlık. Sevgiler..

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (LeYYa)February 12, 2008 at 6:09 AM

    merhaba nereden olursa olsun ziyaretler hoştur))ben de aşağıya kadar gezdim sayfanızı iştah açıcı birsürü güzel şey gördüm.bugün dellenmiş haldeyim zaten))şu helva beni nasıl cezbetti.insan hem çaresiz hem de mutlu hisseder mi.bu yemek sayfaları gezintileri beni aynen bu ruh haline sokuyor.mal bulmuş mağribi gibi mutlu ama hepsini yapıp yersem eğer başıma geleceklerden dolayı muzdarip))görüşmek üzere..

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (Fulya)February 12, 2008 at 7:07 AM

    Çok güzel olmuş.Ellerine sağlık.Deneyeceğim lezzetler arasında.Portakal kabuğu reçelini biz çocukken annem çok yapardı.

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (ball kabak)February 12, 2008 at 1:23 PM

    Canım ne kadar güzel olmuş.Ellerine sağlık portakal kabuğu receline bittim zaten

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (Aynur Yaren)February 13, 2008 at 12:13 AM

    Ellerine saglik cok lezzetli görünüyor,ama bakincade zahmetli bir tarife benziyor,onunkivamini tutturmakta zordur bence.Ama sen harika yapmisin,ellerin dert görmesin,afiyetler olsun.

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 13, 2008 at 5:56 AM

    şimdi bir arkadaşım ciğeri sütte beklettiğini yazmış bana, bu şekilde de denemek gerek, sevgiler:) emel

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (aslı)September 6, 2008 at 4:34 AM

    dün bu helvayı denedim aynen söylenenleri yaptım ve taş gibi oldu bence bu tarifi kaldırın başkalarıda benim gibi yapıp pişman olmasın bi de nasıl abartmışsınız valla helal olsun!!!yazdım ama eminim bu yorumu eklemiceksiniz çünkü benden önce de bu tip yorum yazanlar olmuştur ama hiç yokk

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (sofraozlemi)September 6, 2008 at 7:08 AM

    aslıcım merhaba,
    yorumu yayınlamayacağımdan korkmuşsun sanırım ama yayınladım işte:)

    ters tepkiyle karşılamak isterdim aynen sizin yaptığınız gibi ,ama bu mübarek aylar yüzü suyu hürmetine ve tarifime çok güvenmemin sebebiyle hiçte öle bişi yapmıcam..

    canım bence helvayı yaparken mutlaka yanlış bişiler yapmışsındır..ben bu helvayı aynı tarifle en az 2 senedir deniyorum ve her seferinde daha süper oluyor..ki arkadaşlarımın bloglarındada hep aynı tarif ..eğer farklı biryeri olsa sana sölücem ama hayır yazanların tıpatıpı yazılanların aynen aynısı:)
    bence o sizin acemiliğinizden kaynaklanıyor cnm..

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (Anonymous)August 7, 2009 at 1:59 PM

    ellerinize saglik tarifi gecenlerde denedim tadi süper oldu ancak benim helvalr toz gibi dagildi sizin bu konuda bir fikriniz varmi ?
    Bilgilendiriseniz cok sevinirim sevgiler

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (Anonymous)March 4, 2010 at 8:45 AM

    merhaba ben de yaptm fakat sert olmuş normalde de öyle mi oluyor tsekkrler

    ReplyDelete
  40. noreply@blogger.com (SOFRAOZLEMİ)March 6, 2010 at 10:35 AM

    evet bu helva hemen yenince dağılıyor buzdolabında dinlenirse daha güzel sonuç alabilirisniz.ama dağılsada tadı çok güzel oluyor değilmi?:)

    ReplyDelete
  41. noreply@blogger.com (Anonymous)July 26, 2010 at 11:57 AM

    merhaba
    helvayı yaptım buzdolabında dinlenmede:) ama tadığına baktığımd ayoğun bir margarin kokusu ve tadı vardı. bu neden olmuştur acaba? margarini kayanatıcakmıydık, yoksa erimesi yeterlimiydi. cevaplarsanız sevinirim . kolay gelsin

    ReplyDelete
  42. noreply@blogger.com (SOFRAOZLEMİ)July 27, 2010 at 5:58 AM

    yağ kokusu az da olsa hissediliyor.bu kullanılan yağdanda kaynaklanabilir.eridikten sonra kaynamamasından da kaynaklanabilir.ben terem yağ kullanıyorum genelde hafif tere yağ kokusu hep olur zaten. dediğim gibi biraz kaynaması daha iyi olabilir.tarifi denediğiniz için teşekkürler.

    ReplyDelete