Monday, February 11, 2008

Meyveli kek, muffin



Elmalı kurabiyemizden geriye kalan elmalı iç ile kuru kayısıdan meyveli kek ve minik meyveli muffinler yaptım, çok güzel oldu. Pelinim bayildi bunlara, minik maymun gelip gidip aşırdığı için yaş günü masamıza erişemedi bu muffinler:)

Malzeme:
(12 dilim kek veya 30 minik muffin)
*3 yumurta
*2 kupa (neskafe fincanı) un -Yaklaşık 1,5 su bardağı kadar yapıyor
*1,5 kupa şeker
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 çay bardağı süt
*1 paket kabartma tozu
*1 limon kabuğu rendesi
*4 adet kuru kayısı (ince kıyılmış)
*1 elma (rendelenmiş)
*yarım çay bardağı ince ufalanmış ceviz
*1 çay kaşığı tarçın


yapılışı:
Keki yapmaya başlamadan önce meyveleri hazırlamalısınız. Kuru kayısıları incecik kıyın ve una bulayın, elinizde unu yedirin. elmaları da rendeleyin, kayıs ve elmaları bir kaba alın, cevizi ve tarçını ekleyin hepsini karıştırın. Şimdi keki apmaya başlayabilirsiniz.

yumurta, şeker ve limon kabuğu rendesini karıştırıcıyla iyice çırpın, unu bir süzgec yardımıyla yumurtalı karışıma eleyin, ayni elekle kabartma tozunu da eleyin. Eğer limon kabuğu rendesi yoksa vanilya ekleyin ki yumurtanin kokusunu alsin. Hamuru karıştırın. En son meyveleri ekleyip 1 dakika kadar karıştırın, fırın tepsisini yağlayın ve keki dökün, 170 dereceye ayarlanmis ve önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin. Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz. Ben ikizlerime meyvelikeki sevdirmek için muffin kalıplarında pişirdim.

Afiyet olsun:-)
not: porselen demlik cay saati etkinligi 13'e yetistiremedim uzgunum:(




47 comments:

  1. noreply@blogger.com (http://asotu.blogcu.com)February 12, 2008 at 12:00 AM

    merhabalar;
    hem kalan malzemeleri değerlendirmek hemde yeni lezzetler yakalamk için harika bir fikir tabiki..ellerinize sağlık.bana da beklerim..sevgiler.
    asotu.blogcu.com

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 12, 2008 at 4:10 AM

    tesekkurler, sizin siteniz ozellikle de paylasimlariniz cok hozuma gitti.) emel

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (lezzetavcısı-nihal)February 17, 2008 at 7:06 AM

    Kar konusunda sana katılıyorum.İçim içimesığmaz oldu sokakta kar bırakmadık =)
    Köfte 10 numara fotolar harika olmuş.
    Sizin evde kahvaltıda bile yeniyo enişte sağolsun =)
    Ellerine sağlık herşey çok güzel olmuş Arkadaşım.

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)February 17, 2008 at 7:26 AM

    canım sizler gibi gençken bizlerde içimiz içimize sığmazdı kar yağsın diye dör gözle beklerdik
    gece 2,5 ta gelinimle oğlum sokağa çıkıp yürüdüler ALLAH her şeyin hayırlısını versin
    köfteyi bende denedim hakikaten çok nefis oluyor ellerine sağlık sunumun harika olmuş canım sevgiler

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 17, 2008 at 7:48 AM

    Özlemimmm,en o kadar belliki nefaseti köftenin valla..Mutlak bu köfteden yapimde çoluk çocuk yesin ...Harikada resimlemişsin canımın içüüüü..
    Öpüyorum seni...

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (Beyza)February 17, 2008 at 7:55 AM

    Kartopu oynamaya ben de bayilirim. Bu sene buralarda hic kar göremedik maalesef...Eger yine kartopu oynarsan benim icin de birkac top at olur mu :)

    Bu köfteyi ben de yaptim. Gercekten de harika oluyor. Ellerine saglik. Köftelerin cok güzel görünüyor.

    Sevgiler

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (zerrin - misss)February 17, 2008 at 7:56 AM

    Yaaaa buraya doğru bir kar topu sıpıttır özlemim :)) Nasıl özendim kar topu oynamaya :)

    köfte enfes olmuş şekercim. ellerine sağlık.

    Yanaklarından üperimm

    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (hilal kaya)February 17, 2008 at 8:03 AM

    çok leziz görünüyor köfteler, ellerinize sağlık...

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 17, 2008 at 8:37 AM

    Yaaa ben hala oynayamadım kar :( Çok canım istiyo ama beraber oynıycak kimse yok :'(
    *

    Köfte enfes görünüyor canım,ellerine sağlık

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (mucizembenibul)February 17, 2008 at 8:42 AM

    emeğine sağlık bana da beklerim sevgiler

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (dide)February 17, 2008 at 9:49 AM

    Köfteler mükemmel görünüyor. Köftenin her türünü seven biri olarak bu tarifi mutlaka deneyeceğim.

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)February 17, 2008 at 9:54 AM

    Canım,
    Ben de sevgili Evcini'nin tarifini denediğimden beri, başka köfte yapamaz oldum:))

    Ellerine sağlık,

    Kocaman sevgiler.......

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (sekergibi)February 17, 2008 at 10:06 AM

    amanin o ne güzel tabak öyle.ben köfteleri tabağıyla alsam.
    sonra tok karnına kar topu oynasam.

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (hatice)February 17, 2008 at 10:54 AM

    Özlemcim, bu harika köfteleri kesin denemeliyim, ellerine sağlık...kesinlikle pencereden baktığımda huzur veriyor kar bana...

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)February 17, 2008 at 11:37 AM

    Bizimkiler de ben hariç herkes çıktı kartopu oynamaya . Ben kayarım diye korktum nedense .
    Ben bu köfteyi tahmin edebiliyorum , aynısını su yerine süt koyarak ve limon suyu olmadan yapıyorum . Sakız gibi oluyor . Resim de , sunum da şahane olmuş ...
    Lezzeti de aladır eminim arkadaşım ellerine , emeğine sağlık canım....

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (yemegimle)February 17, 2008 at 12:04 PM

    Köftenin görünüsü zaten lezzetini ele veriyor canim ellerine saglik,birde bir sorum olacakti yogurduktan sonra buzluga koyuyorum diyorsun cikinca dagilmiyormu piserken bende yapmak istiyorum acil misafirler icin,sevgiler canim...

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (sofraozlemi)February 17, 2008 at 1:00 PM

    Sevgili seval,
    buzluğa koyarken sırasıyla tepsiye diziyorum..köfteler hiç birbirine deymeden.
    daha sonra 1 saat buzlukta bekledikten sonra,buzdolabı poşetine karışık koyuyorum..köfteler tek tek dondukları için,hiç birbirlerine yapışmıyorlar..istediğim zaman istediğim kadar çıkartıp..teflon tavada 1 kaşık sıvı yağ koyup kapağını kapatıp ters düz ederek kızartıyorum..ayrıca evcininin köftesinde kaşarpeyniri bulunuyor ben ilk denememde koydum daha sonrakilerde koymadım ve lezzetinden hiç birşey kaybetmiyorlar..üstelikte resimde gördüğün gibi hiç bir kere dahi fiyasko olmadan dağılmadan pişiyorlar..
    canım sana kolay gelsin diyorum..
    fazla geç olmadan deneyip bu güzel köfteleri tadmanı diliyorum..
    ziyaretin ve bu güzel sorun için teşekkürler..

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (ilker'in mutfagi)February 17, 2008 at 1:25 PM

    merhaba,ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.bütün tariflerin ve resimlerin harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)February 17, 2008 at 1:37 PM

    Köfteyi o kadar çok seviyoruz ki her öğün yesek bıkmayız.Bursalı olduğum halde hiç inegöl köftesini tutturamam.Bu tarifi kesinlikle deneyeceğim harika görünüyor.Ellerine sağlık arkadaşım...

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)February 17, 2008 at 2:03 PM

    Canim ben de kari cok severim,buralarda kis girmeden biraz yagdi ve bir daha göremedik kari maalesef.Karin güzelligini doyasiya yasamana sevindim.Inegöl köftelerini ben de evcininde gördügümden beri yaparim,gercekten de cok harika oluyorlar.Seninkiler de sahane olmuslar,ellerine saglik tatlim,öpüyorum.

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (Kevser)February 17, 2008 at 2:58 PM

    Canim,
    bu köftelerden bende yapmistim gecen yaz, bende ayni senin gibi EVCINI'nden almistim tarifini, biz mangalda yapip keyfini cikarmistik, seninkiler de harika olmuslar, ellerine saglik diyorum. Iyi ki hatirlattin bana da, bende yine yapmak istiyorum cünkü!

    Selamlar ve öptüm canimcim..

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (Baharcicegi)February 17, 2008 at 3:45 PM

    benim icinde onya kartopu,burda havalar bahar gibi herhalde daha yagmaz .
    Inegöl köftesini inegülden gecerken özellikle tadina bakmak icin yemistik karnimiz tokdu ama cok lezzetliydi,eminim senin köftelerde nefis olmustur eline saglik canim

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (ebruakin)February 17, 2008 at 9:36 PM

    Selam canım.
    Senin de Ev cininin de ellerinize sağlık. Nefis oldukları her hallerinden belli. :)
    Öpüyorum kocaman.
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)February 18, 2008 at 1:16 AM

    canım köfte enfes görünüyor.kokusu buraya kadar geldi.ellerine saglık canım.
    erzincan lokumunu sormuşsun canım.
    tarifte hem tozseker hemde pudra sekeri kullanılacak.tozseker hamurun içine girecek.pudra sekeri ise piştikten sonra sadece üzerine serpilecek.umarım yardımcı olabilmişimdir.eğer bir problem olursa yine sorabilirsin canım.kocaman sevgiler

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (SOFRAM)February 18, 2008 at 1:29 AM

    Canım köfteler harika görünüyor,ellerine sağlık, tarif için de evcinine teşekkürler, orayı da ziyaret ettim, mutlaka deneyeceğim bu tarifi , hele de benim ufaklık köfte hastasıdır.
    Canım sana karda iyi eğlenceler, bizde dün çıkıp dolaştık karda, bugün daha da fazla kar var, her yer bembeyaz,ama erimeye başlayınca işte o zaman kötü olacak...
    Canım güzel bir hafta diliyorum, sevgiler...

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)February 18, 2008 at 3:34 AM

    Özlemcim ellerine sağlık
    bir inegöllü olarak yazıyorum süpper görünüyor köften

    AYY kar da yüümek oyun oynamak çok eğlenceliydi.öocukluğuna dönüyor sanki insan
    sevgiyle kal canım

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (sarımutfak)February 18, 2008 at 6:20 AM

    köfteler nefis eline emeğine sağlık canım
    iyi haftalar sana
    sevgiler

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (sefertasi.blogcu.com)February 18, 2008 at 6:26 AM

    selam canım,
    ellerine sağlık gel beni ye diye bağırıyor resmen...yiyenlere afiyetler olsun...
    kardan dolayı içim içime sığmıyor...inşallah devam eder biraz daha..sevgiler canım

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (Ayşegül)February 18, 2008 at 8:19 AM

    canımm kesinlikle ben de senin gibiyim.. camın önünden ayrılamadım.. sürekli dışarı bakıyorum kar devam ediyor mu diye :))

    canımm köfteler ne güzel görünüyor öle yaa.. akşama yapsam mı ki yaaa:))
    canımm ellerine sağlıkk
    öptüm senii
    bol karlı günleeerr:))

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)February 18, 2008 at 9:20 AM

    canım benimmmmmmm ellerine sağlık köftelerin nede güzel görünğüyor....bende bu akşiam köfte ve salata yedim sevgilerimle öpüyorum kocaman kocaman

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (disal)February 18, 2008 at 10:27 AM

    özlemim ciğerim nasılda güzel bir tarif eklemişsin....

    resimde harika...ellerine sağlık canikom....

    bayıldım en çok da ballandırmana.....

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (belgin)February 18, 2008 at 11:59 AM

    selam benim burçdaşım;
    bu güzel köftelere buraya da yorum bırakmamak olmazdı...gerçekten nefisler.ellerine sağlık canım sevgilerimle

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (Güldenceninmutfagi)February 18, 2008 at 12:09 PM

    KÖFTELER HARIKA BÖYLE GÜZELINIDA ANCAK BENIM HAMARAT ARKADASIM YAPAR:)))
    SEVGILER,YORUMUN ICIN COOOOK TESEKKÜRLER.

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (ayşegülmutfakta)February 18, 2008 at 12:29 PM

    canım bu köfte eşimin sürekli sızlanıp istediği köftee.. valla çok sağol daha önce dikkatimi çekmemiş hayret..hemmen geçiyorum evcinine

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (ball kabak)February 18, 2008 at 1:29 PM

    bende kar topu oynamaya gelmek istiyorum,içim gidiyor haberlerde seyrettikçe..Hele o köfte yokmu baştan çıkardı beni ellerine sağlık

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (serin)February 18, 2008 at 11:46 PM

    sevgili emel hocam..uzun suredir bu tarifinizi denemek istiyordum..dun aksam nisanlim Serkan in bize caya gelecek olmasi bu sureci hizlandirdi. tarifinizi kek kalibinda uyguladim ve mukemmel oldu..serkan in gozunde de puan topladim::)). aslinda beni degerlendirmeniz icin size numune dilimler getirecektim ama, geriye kalan az sayidaki dilimleri marifetimi gorsunler diye kayinvalidemlere gonderdim..::)) tarifiniz icin tekrar cok tesekkurler...sevgiler...

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 18, 2008 at 11:51 PM

    sevgili serin'cim nişanlının begenmesine sevindim, sen begendiysen o da begenecektir, hayırlara vesile olmak hoşuma gitti:)) kayınvalide de önemlidir:)) sevgiler, emel

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 19, 2008 at 12:23 AM

    Banner çok şirin olmuş canım:)
    Bi bakayım dedim karlar altında mı kaldın yoksa yaşıyormusun hihihih:))

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (emineninemekleri)February 19, 2008 at 12:25 AM

    Özlemcim, canim köftelerin resmen al beni al beni diye bagiriyor, ellerine saglik canim. Inan öyle istah acici ki anlatamam.

    Sevgilerimle
    Emine

    ReplyDelete
  40. noreply@blogger.com (mucizembenibul)February 19, 2008 at 5:29 AM

    emeğine sağlık canım
    benimde etkinlik 15 te tarifim yayınlandı beklerim

    ReplyDelete
  41. noreply@blogger.com (yemekbahane)February 19, 2008 at 6:22 AM

    Köfteler nefis..
    Elinize sağlık

    Müge

    ReplyDelete
  42. noreply@blogger.com (hande)February 19, 2008 at 6:59 AM

    Şu dünyada vazgeçemediğim tek lezzet sanırım köfte....
    Hele böyle güzel yapılmışsa.....
    E gelde kilo alma:)))
    ellerine sağlık.sağlık ve afiyetle

    ReplyDelete
  43. noreply@blogger.com (meleginmarifetleri)February 19, 2008 at 9:45 AM

    canım kar gerçektende çok güzel yağdı ve çok iyi old.
    Köfte mütiş olmuş tarifini aldım sevgilerimle öptüm bay

    ReplyDelete
  44. noreply@blogger.com (nino)February 19, 2008 at 9:59 AM

    bayilriim bu kofteyeeeee

    ReplyDelete
  45. noreply@blogger.com (Tijen)February 19, 2008 at 11:27 AM

    Çocukken İnegöl köfte ne kadar mühimdi. Acaba son yiyişimin üzerinden ne kadar zaman geçti?

    ReplyDelete
  46. noreply@blogger.com (semra mutfakta)February 19, 2008 at 1:37 PM

    ellerine sağlık özlemim nefis görüntü.

    ReplyDelete
  47. noreply@blogger.com (Fulya)February 21, 2008 at 2:14 AM

    Muhteşem duruyor.Bayılırım köfteye.Eline sağlık.Senle değiş tokuş edelim.Ben sana benim köfteden vereyim sende bana senin köfteden ver:)))

    ReplyDelete