Tuesday, February 12, 2008

Zeytinyağlı dolma (Adana usulü)



Tarifimizi verirken iki aşama yapacağız. Birincisi doldurulacak malzemeyi hazırlama ikincisi de dolma harcı kısmı. Dolma harcı Adana usulü (akdeniz ) olacaktır. Yani salçalı, ekşili, maydonozlu, domatesli, sarımsaklı ve zeytinyağlı.


önce dolma harcının malzemesi (tatli tavsanlarin annesi sevgili Nahide'yi anmadan geçemeyeceğim. Sevgili arkadaşım bu tarif senin için özellikle:-)

Dolma harcı
malzeme
(bu malzeme ile 6 porsiyon dolma çıkar, harcınız artarsa derin dondurucuda saklayabilirsiniz.
  • 2 su bardağı pirinç (kırık veya benim kullandığım gibi baldo)
  • 1 kg soğan
  • 1 bağ maydonoz

  • 5 diş sarımsak

  • 2-3 domates

  • sivri biber (konulmayabilir)

  • 2-3 çorba kaşığı nar ekşisi (yoksa 2 limon suyu veya 1 çorba kaşığı limon tuzunu suda eritin)

  • 1 tatlı kaşığı kuru nane

  • 2 çorba kaşığı biber salçası

  • 1 tatlı kaşığı karabiber

  • acı severseniz 1 çorba kaşığı pulbiber (kırmızı biber)

  • 1 çorba kaşığı dolusu tuz

  • 1 su bardağı sıvı yağ, tercihen zeytinyağı

dolma harcının malzemelerini incecik doğrayın, iyice karıştırın.

dolmalık malzemeAşağıda bu dolma harcıyla yapılabilecek dolma malzemeleri verilmiştir. Birini tercih ediniz. Buradaki resim kuru patlıcan dolması.

  1. bir adet orta boy lahana
  2. 1 kg dolmalık biber
  3. kabak, kabak çiçeği
  4. 1 kg bostan patlıcanı (yaz sebzesi),
  5. 30 adet küçük kuru patlıcan (kişibaşı 5 adet)
  6. salçalık kırmızı biber vb.
  7. asma yaprağı, pazı yaprağı, hardal
  8. patates
  9. domates vb.

sos için:
2-3 çorba kaşığı zeytinyağı,

5-6 diş sarımsak,

1 tatlı kaşığı biber salça,

1 tatlı kaşığı kuru nane

1/2 çay bardağı su

yarım limon suyu

yapılışıKuru patlıcanları sıcak kaynar suda 1-2 dk bekjletin ve çıkarın. İçine dolma harcını koyun. Pişireceğiniz tencereye yerleştirin. Bu şekilde tüm patlıcanları bitirdiğinizde tencerenize patlıcanların yarısına kadar su koyun, 1 tatlı kaşığı kadar tuz serpin. Su kaynamaya başlayınca ocağın altını kısın ve kısık ateşte 1-1,5 saat kadar pişirin. Pişmeye yakın dolmaların üzerine dökülecek sarımsaklı sosu hazırlayın. Sosu dolmalara döktükten sonra ocağın altına kapatın. 1 saat dinlendirin. Dolmalarınız servise hazırdır.

Sos: Bir tavaya az sıvı yağ konur, kıyılmış sarımsaklar, salça, nane kavrulur, limon suyu ve su eklenir bir taşım kaynayınca dolmaların üzerine eşit miktarda dökülür.

Birlikte: Yoğurt, ayran, turp, tere, yeşil salata, hoşaf.





61 comments:

  1. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)February 15, 2008 at 2:59 PM

    harika tam sevdiğim şekilde bir dolma tarifi ellerinize sağlık ağzımın suyu aktı diyebilirim sevgiler

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 15, 2008 at 3:03 PM

    Sevindim:) biz bu şekilde çok seviyoruz:)

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (Kevser)February 15, 2008 at 3:35 PM

    Canim,
    böyle güzel dolmalara kim hayir diyebilir ki, hemde eksilisinden, bayilirim bende, senin de ellerine saglik diyorum.

    Selam ve sevgilerimle..

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Aybike Ceylan)February 15, 2008 at 4:21 PM

    Emel'cigim,
    Bu ne manzara, eline koluna saglik vallhi bogazim yutkunmaktan dugum dugum oldu.
    Guzel bir hafta sonu diliyorum ve sevgilerimi gonderiyorum.

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (http://illedeyemek.blogcu.com/)February 15, 2008 at 11:16 PM

    eline sağlık canım nefis görünüyor...

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)February 16, 2008 at 12:16 AM

    merhaba canım kuru dolmaya bayılırım.öyle lezzetli görünüyor ki resmen bittim:((
    ellerine saglık kocaman sevgiler

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 16, 2008 at 1:45 AM

    Emelcim, harika bir lezzet yapmışsın bize yine..Ben bu güzel yemeği arada yaparım azcıkta bulgur koyarım..Oda ayrı bir hava veriyor dolmaya :)))
    Ellerin dert görmesin canımcım,
    Kocaman öpüyorum seni..

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (meleginmarifetleri)February 16, 2008 at 2:52 AM

    eMELCİĞİM NE GÜZEL DOLMA BUNLAR BAYILIRIM KURU DOLMAYA BARİ BENDE YAPAYIM Bİ ARA NEFGİZ OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK HOŞÇAKAL

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)February 16, 2008 at 7:08 AM

    Dolmalar cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.Sevgiler.

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (AYCA)February 16, 2008 at 12:13 PM

    Sayfanıza geldiğimde memleketimin havasını hissettim desem yalan olmaz valla....:))
    Dolma çok nefis olmuş,sunuş şekliniz ise harika...))
    Ellerinize sağlık....

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 16, 2008 at 1:45 PM

    feyzacigim annemi yemege davet ettigimde menu dolmaysa ben de bulgur koyarim cunki annem diyabet (seker hastasi), pirinc hic yaramiyor anneme:( buldur da zaten nar ekşisinin romeosu degil mi neden olmasin yani yakışır:))

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 16, 2008 at 1:46 PM

    gul, ezgi, melek buyrun yapayim szie de :) sebzeleri mevsimide kullanmayi seviyorum mevsimi degilse de boyle kurularini onlar da ayri brier lezzet fantezisi:) sevgiler

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (nahide)February 18, 2008 at 12:21 AM

    emelim gulum:)

    nefis gorunuyor, ne guzel de sunmussun benim seker arkadasim.
    Bastan bu bir kilo sogan da neyin nesi demistik ama hic degildi, lezzet bombardimani bir tarif, teşekkur ederim, operim adana guzellerini:))

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (melisa)February 18, 2008 at 12:44 AM

    of offfff yemde yanında yat bende bugün patlıcanları çıkardım birazadn dolduracaktım ellerine sağlık nefis görünüyorlarr

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (anneminkiziyim)February 19, 2008 at 7:09 AM

    Merhabalar canim, ben bu dolmalara vuruldum, ellerine saglik, bir kac yildir dolmalik kuru patlican getiremedigime yaniyorum, sevgiler...

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 26, 2008 at 8:54 PM

    Canım Özlemimmm, harika olmuş çıtır kadayıfın bacım..Gözüm gönlüm açıldı görünce..Ramazandan beri yapmadım valla..Nerde bulsam acep taze kadayıfta yapsam :)
    Ellerine sağlık canım benim, Öpüyorum seni ve doğru Halenzeye gidiyorum...

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (papatya68)February 26, 2008 at 9:27 PM

    teşekkürler canım tarifi aldım yayınlıyorum ellerine sağlık katıldığın için çok sevindim sağlıkla kal teyzeliğimiz de hayırlı olsun:))

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)February 26, 2008 at 11:47 PM

    canım tam diyet modundayken resmen bittim ben.enfes görünüyor.ellerine saglık sevgiler

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.net)February 27, 2008 at 12:14 AM

    selam..kadayıf enfes...elinize saglık...sevgiler.

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (sarımutfak)February 27, 2008 at 1:58 AM

    harika görünüyor ellerine sağlık ne de güzel kızarmış
    bebişide allah analı babalı büyütsün.blog teyzesi olmakta güzel bir duyguymuş

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)February 27, 2008 at 2:41 AM

    OOOOOOOO harika olmuş yaaa, künefeye daha çok benziyor hımmmm bayıldım ellerine sağlık...

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)February 27, 2008 at 3:25 AM

    Sahane olmus bu kadayif,ellerine saglik canim.Öpüyorum.

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (LeYYa)February 27, 2008 at 4:17 AM

    mmmm.kadayıf neffis görünüyor.eline sağlık arkadaşım.bizde de künefe tutkunluğu oluştu.sanırım bu kadayıp bağımlılık yapan birşey))

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (halenze)February 27, 2008 at 5:03 AM

    ayyyyyyyyyyyyyyyy öçlem teyseeee bana kadayıf mı yaptınn... oh ya iyiki gelmişim dünyaya annemin ne güzel arkadaşları varmış bööle. beni tosun gibi yapar şimdi bu kızlar:)))) şimdi ben anneme bi gideyimde bana süt içirsin:) çk öptüm öçlem teysemm....

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (Aynur)February 27, 2008 at 6:27 AM

    Off kadayif nefis gozukuyor

    ellerinize saglik:)

    way demek teyze olduk:) Herkesin gozu aydin allah saglikli sihhatli terbiyeli bi evlat olmasini nasip etsin

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (http://asotu.blogcu.com)February 27, 2008 at 6:29 AM

    Özlemciğim okur okumaz önce halenzeye gittim, sonra sana geldim kusura bakma..
    haber verdiğin için teşekkür ederiz.
    kadayıfa laf yok.tek kelime ile mükemmel görünüyo.ellerine sağlık.
    sebilay.

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (nihal)February 27, 2008 at 7:56 AM

    Bende burdan küçük erkeğimize hoşgeldin Anneyede hayırlı olsun dileklerimi sunuyorum.Çok şükür 9 ay kazasız belasız son buldu =)
    Kadayıfa gelince gerçekten harika bir lezzet.Vede çok kolay sunumun çok hoş olmuş ellerine sağlık .

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)February 27, 2008 at 1:52 PM

    özlemim bebişimmm yeavrımmm ellerine sağlıkkkkk pek güzel olmuşşş elciklerine sağlıkkkk öpüyorum senüü:)) sevgülerümle kaluverrrr

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (semra mutfakta)February 27, 2008 at 3:14 PM

    ellerine sağlık cnm.nefis görünüyor.

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (semra mutfakta)February 27, 2008 at 3:14 PM

    ellerine sağlık cnm.nefis görünüyor.

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (Baharcicegi)February 27, 2008 at 3:26 PM

    gercekdende citir citir olmus kadayif,bende citir kadayifi severim yumusak olunca sevmiyorum eline saglik canim

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (ÖZGÜLÜN TARİFLERİ)February 27, 2008 at 4:53 PM

    canim citir kadayifin harika olmus citir citir.
    ellerine saglik
    arkadasinin bebegi hayirli olsun bebisinin yasi uzun olsun gule gule buyutsun.
    sevgilerimi gonderdim canim

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (ebruakin)February 27, 2008 at 5:19 PM

    Selam Özlem'cim,
    Ellerine sağlık. Harika görünüyor kadayıf.

    Doğum yapan arkadaşını da tebrik ederim. Allah analı babalı büyütür inşallah.
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)February 28, 2008 at 1:15 AM

    Canım ellerine sağlık
    çok nefis görünüyor kadayıfın

    Helenzeyide tebrik ederim.Allah hayırlı evkat etsin

    sevgiyle kal

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (zerrin - misss)February 28, 2008 at 1:53 AM

    össsslemim, yavrucuk geldi :)))

    kadayıf nefis olmuş bitanem..

    öpüyom yanakalrından.

    sıcacık sevgilerimle..

    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 28, 2008 at 3:21 AM

    Çıtırda olsa kıtırda olsa:) Ben kadayıf yiyemem:(:(
    Ama görünsütü şahane,resmen ye beni desede.....
    Ellerine sağlık canımcım

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)February 28, 2008 at 5:39 AM

    Kadayif nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım...

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (Ayça)February 28, 2008 at 9:17 AM

    Özleme kocaman geçmiş olsun ve hayırlı olsun dileklerimi gönderiyorum. Kadayıf da kadayıf olmuş yani... Yemede yanında yat, sonra elini kolunu saçını bulaştır her tarafın şerbet olsun, ertesi sabah çamaşır yıka kıvamında:))) Ellerine kollarına sağlık:)

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (disal)February 28, 2008 at 10:39 AM

    özlemim ne kadar çok sevindim...demek hayırlısı ile doğumunu yaptı haa....

    Allah analı babalı büyütmeyi kısmet etsin inşallah....

    maşallah sende boş durmuyosun....harika görünüyor tatlın.....ellerine sağlık şekerim....

    ReplyDelete
  40. noreply@blogger.com (ebrulitatlar)February 28, 2008 at 11:09 AM

    Özlem'cim kadayıf nefis görünüyor. Bende böyle çıtır çıtır seviyorum kadayıfı. Ellerine sağlık. Halenze Özlem'inde gözü aydın. bebeğini güle güle büyütsün. sevgiler, selamlar..

    ReplyDelete
  41. noreply@blogger.com (nino)February 28, 2008 at 12:32 PM

    ellerin e saglik canim

    ReplyDelete
  42. noreply@blogger.com (nino)February 28, 2008 at 12:32 PM

    ellerin e saglik canim

    ReplyDelete
  43. noreply@blogger.com (serinmavi)February 28, 2008 at 12:44 PM

    Eline sağlık canım,Selamlar....

    Özlem'in bebişi de hayırlı olsun....

    ReplyDelete
  44. noreply@blogger.com (yesildomates)February 28, 2008 at 1:36 PM

    özlemim yine döktürmüşsün..kadayıfta pek güzel olmuş..ellerine sağlık..
    halenze adına çok sevindim..oğluşumuzu allah analı babalı büyütsünn..

    öpüyorum kocamanından..görüşürüz..

    ReplyDelete
  45. noreply@blogger.com (Beyza)February 28, 2008 at 4:19 PM

    Özlem´cim kadayif harika görünüyor. Margarinin hepsini tepsiyi yaglamak icin mi kullaniyoruz?
    Ellerine saglik canim
    Sevgiler

    ReplyDelete
  46. noreply@blogger.com (sevdamavisi)February 29, 2008 at 5:54 AM

    Özlemciğim,
    ellerine sağlık çok hoş olmuş kadayıfın. sevgiler

    ReplyDelete
  47. noreply@blogger.com (http://ballkabak.blogspot.com/)February 29, 2008 at 10:09 AM

    Bencede yanında kaymakla çok güzel gider.Bir türlü kadayıf yapmak kısmet olmadı ellerine sağlık

    ReplyDelete
  48. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)February 29, 2008 at 11:30 AM

    Özlem'ciğimmm,
    Yeni bebecik dünyamıza hoşgelmişşş...

    Kadayıf yiyebildiğim ender şerbetli tatlılardan biridir..

    Ellerine sağlık canımm,

    Kocaman, sımsıcak sevgiler...

    ReplyDelete
  49. noreply@blogger.com (Muhteremle Afiyetle)February 29, 2008 at 12:49 PM

    Sevgili Özlem,
    Kadayıf gerçekten çıtır görünüyor ve nefis olduğu her halinden belli.
    Sende dün Halenzenin haberini alır almaz hemen oraya gittim,kutlama mesajımı bıraktım.
    Farkında mısın? bugünlerde ne kadar çok bebek haberi aldık.
    Allah bütün bebekleri ailelerine bağışlasın,sağlıklı ve huzurlu bir ömür nasip etsin İnşallah.

    ReplyDelete
  50. noreply@blogger.com (meleginmarifetleri)March 1, 2008 at 2:20 AM

    Özlem.
    canım kadayıf süper görünüyor ellerine sağlık canım .
    yenni doğan bebeğede hayırlı ömürlü olsun diyorum.
    sevgiler canım bay

    ReplyDelete
  51. noreply@blogger.com (mutfaktayim)March 1, 2008 at 9:10 AM

    Ellerine sağlık canımcım nefis görünüyor umarım banada kalmıştır :)

    Sevgiler...

    ReplyDelete
  52. noreply@blogger.com (Zeynep)March 1, 2008 at 10:34 AM

    canım özlemimmmmm,
    bu ne güzel bir görüntü böyle...
    nefis valla,ellerine sağlık

    kocamaaaannn öpüyorum

    ReplyDelete
  53. noreply@blogger.com (Melek*)March 1, 2008 at 3:13 PM

    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    ReplyDelete
  54. noreply@blogger.com (belgin)March 2, 2008 at 12:46 AM

    DUYURUUUUUUU…….
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "17"



    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
    Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanımlarla yapılan günlere,
    Beş çayına gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;01.03.2008--09.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ*** http://sefertasi.blogcu.com ****
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "17" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    ReplyDelete
  55. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)March 3, 2008 at 2:57 AM

    hop ben geldim:)
    bir demet papatya getirdim sana;)

    ReplyDelete
  56. noreply@blogger.com (SOFRAM)March 3, 2008 at 4:36 AM

    Özlem'ciğim kadayıf ne kadar güzel görünüyor, ben de böyle çıtır olanını severim,ellerine sağlık güzelim...
    Halenze arkadaşımıza da güzel bebeğini sağlıkla büyütmek nasip etsin allah diyorum...
    Canım sevgilerimle öpüyorum...

    ReplyDelete
  57. noreply@blogger.com (elif)March 3, 2008 at 6:05 AM

    görüntü süper ya çıtır çıtır tam benlik ellerine sağlık canım tarifi aldım en kısa zamanda denemeye çalışacağım çünkü çok güzeeeeeel

    ReplyDelete
  58. noreply@blogger.com (yesildomates)March 4, 2008 at 1:55 PM

    özlemim nerelerdesin..hadi yeni tariflerini bekliyoruz..öpüyorum..görüşürüz....

    ReplyDelete
  59. noreply@blogger.com (disal)March 4, 2008 at 11:38 PM

    canım nerelerdesin kıs...görünmüyon hiçbir yerde...

    hadi göster güzel yüzünü....öptüm...

    ReplyDelete
  60. noreply@blogger.com (emineninemekleri)March 5, 2008 at 2:16 AM

    Özlemcim, harika görünüyor kadayifin, ellerine saglik canim........
    Öptüm.......
    Emine

    ReplyDelete
  61. noreply@blogger.com (Anonymous)October 6, 2008 at 1:35 AM

    Merhaba
    Eşi Adanalı olan biri olarak epeydir böyle bir dolma tarifi arıyordum. Dolma sayseinde blogunuzu da keşfetmiş oldum.
    Tarif için teşekkürler, oldukça lezzetli oldu. 1.5 kilo kadar minik adana patlıcanı geçti elime, onlarla yaptım. Dolma içinin yarısı arttı, aynen dondurucuya gitti dediğiniz gibi...

    Tek problemim sosu koyduktan sonra yağı fazla gibi geldi bana. Dolma içinin yarısını kullandığım için belki sosu yarım ölçü kullanmalıydım.

    Bu arada ben hayatımda ikinci kez patlıcan oyuyorum, çok zor geldi bana, yok mudur kolay yolu :)

    Ayşe

    ReplyDelete