Friday, February 1, 2008

Sarımsaklı Köfte

Merhaba, on günlük uzun bir aradan sonra bloguma bakabiliyorum nihayet, Adana'lıların ve diger bölgelerden de bilenlerin adını duyunca agzının sulandığı sarımsaklı köftenin tarifini vermek istiyorum. Tarif Sevgili arkadaşım Serin'in annesine ait, biz de afiyetle yedik:) tarifini de istedik, Serin yazmış bana verdi bana düşen de sitemize koymak:)
not: Servis tabağı Serin'in nişan tabağı, ne alaka demeyin..bu, çok önemli bir ayrıntı:)

Malzemeler (6-8 kişilik)
Hamur:
- 1 tane yumurta
- Yarım kilo köftelik bulgur
- 1 su bardağı irmik
- 1 tatlı kaşığı biber salçası
- 1,5 tatlı kaşığı tuz
- Yeterli miktarda karabiber ve pul biber
- 2 yemek kaşığı un

Sos:
- 3 adet orta boy domates
- 1 baş kıyılmış sarımsak (bir baş sarımsak=birçok sarımsağın bir kök üstünde toplanmış hali)
- 2 limonun suyu (veya nar ekşisi)
- 1,5 tatlı kaşığı biber salça
- Yeterli miktarda karabiber ve pul biber
- 1 çay bardağı su
- Maydanoz

Yapılışı: Hamur malzemeleri (un hariç) bir araya getirilip karıştırılır. En son un eklenerek oluşturulan hamur kısa bir süre dinlendirilir. Hamurdan findık buyuklugunde parca koparıp yuvarlatılır, ortasına parmak ucuyla bastırılıp çukurlaştırılır. Yapılan köfteleri bir tepside üst üste atabilirsiniz, yapışmaz. Bu şekilde köfteler hazırlandıktan sonra sonra kaynamış su içine atılıp kaynatılır.
Sosu oluşturmak için önce domatesler rendelenir. Diğer malzemeler içerisine eklenir ve pişirilir. İçerisine kaynamış köfteler eklenir ve karıştırılır.
Servis: Üzerine maydanoz serpilip servis yapılır.
Birlikte : Turp, salata, turşu ve (malesef) ekmek
Afiyet olsun:-)

35 comments:

  1. noreply@blogger.com (nino)January 5, 2008 at 6:19 AM

    ellerine saglik canim nfis olmus kurbislerde salatada
    sizde en azindan kar var biz gormuyoruz bile birak tutmasini :(

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Neşeli Sesler)January 5, 2008 at 7:13 AM

    Çok sevimli görünüyorlar ya harika.
    Ellerinize sağlıkk

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (sarımutfak)January 5, 2008 at 7:45 AM

    civcivlere bayıldım ellerine sağlık cnm.iyi bir haftasonu dilerim

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (disal)January 5, 2008 at 8:03 AM

    alemsin....

    demek kurabiyeler kar için gülüyor ve üzülüyor....

    bence yazdan kalma dedinya o zamana ait bir mimik bunlar....
    hani piştik diye seviniyor,yiyecekler diye de üzülüyorlar olmasın....

    canım özlemim civcivler çok sevimli kurabiyeler ise nefis olmuşlar....

    canım benim ellerine sağlık....
    öptüm seni....

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)January 5, 2008 at 8:18 AM

    Eveeeeeeeet kar tutsun,hemde koskocaman tutsun:))
    Sonra ben kat kat giyinip,sarınıp dışarı çıkayım,hiç basılmamış yerlere basarak hart hurt sesler çıkarar yürüyeyim. Karların üzerine yatıp gözlerimi havaya dikip karın yağışını izliyim.... vs vs vs

    Canım civcivler şahene olmuş çok sevimli..
    İkisi içinde ellerine sağlık:))

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (ÖZGÜLÜN TARİFLERİ)January 5, 2008 at 8:32 AM

    civciv salatana bayildim ne hos olmuslar ben yemege kiyamam.
    gulen suratli kurabiyelerde bir okadar nefis ve hos olmus.ellerine saglik canim kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (hande)January 5, 2008 at 9:42 AM

    canım ellerine sağlık...ne zaman yaptığının hiç önemi yok ellerine sağlık...ayrıca kar konusunda sana katııyorum...özlemişiz valla.:)ama bende o kadıncağızı gördüm televizyonda kendime gelemedim..tüylerim dikan dikan oldu:(
    sevgiyle kal....

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (Melek*)January 5, 2008 at 12:32 PM

    aaaa bu kurabiyeleridemi görücektik ben bunıu vitrine koyarım kıyamam yemeye ellerine sağlık

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (Anonymous)January 5, 2008 at 2:44 PM

    ben bu civcivlere bayildim...
    ben onlari alir vitrinime sus olarak koyarim yemeye kiyamam dermisim:))
    ellerine saglik

    www.yenitadlar.blogcu.com

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (Baharcicegi)January 5, 2008 at 3:05 PM

    civcivler cok sirin olmus,kurabiyelerde nefis olmus elinize saglik

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (meleginmarifetleri)January 5, 2008 at 3:14 PM

    selam caniko sen yinede yağan kar görüyorsun bizm kar gördüğümüz yok vallahi 2 yıldır:)
    civcivlerde suratlarda harika ellerine sağlık hoşçakal

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (Ayşegül)January 5, 2008 at 4:16 PM

    Özlemim canımm ben de bu hafta karın mutluluğunu yaşadım. yürüdüm, izledim ama erimeye başladı işte :(
    darısı size inşallah :)
    civcivlerin pek tatlı olmuşlar:) ellerine sağlık ..

    pastane poğaçalarına da çook sevindim denemem lazım hemen :))
    tesadüf bugün de ablamla konuştuk (bizde de eniştem bi pastaneye ortak oldu :))
    ablam poğaça tariflerini istemiş, getircekmiş bana :))
    du bakayım aynı tarif mi bekleyelim :))

    öptüm seni canımmmm görüşmek üzere..

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (ebrulitatlar)January 6, 2008 at 12:50 AM

    Çok güzel olmuşlar. Ellerine sağlık canım. Sevgiler, iyi haftalar..

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (yemedeyanindayat)January 6, 2008 at 2:10 AM

    iki tarifte çok pratik hele kurbişler şahane olmuşlar..deneyeceğim en kısa zamanda...ellerinize sağlık..

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (http://illedeyemek.blogcu.com/)January 6, 2008 at 3:25 AM

    harika olmuşlar ellerine sağlık canım...

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (inci)January 6, 2008 at 3:53 AM

    Canım Özlemcim,nefis şeyler yapmışsın...hem gözümüz hem midemiz bayram yaptı:))ellerine sağlık canımmmm

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (pastacı cafe)January 6, 2008 at 7:42 AM

    bende çok istedim kar yağsın diz boyu tutsun koşalım oynayalım kartopu atalım kardan adam yapalım ama mağlesef elimizde kalan sadece kar soğuguuu..ama birde sıcak çikolatamız var elimizde camdan azar azar yağan karı izliyoruz (buda işin iyiy yanı değilmi:)bu arada unuttum sanmayın çok şirin civcivler varmış oralarda birde sevimli kurabiyeler ve çok güzel birblogmuş doğrusu ben burdan çıkmam ama:)

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)January 6, 2008 at 8:18 AM

    Özlemciğim, nasıl güzel civcivler bunlar böyle :)) Kızıma hemen yapıyim ben, bayılacak vallahii..
    Kurabiyelerinde süper...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler,

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)January 6, 2008 at 9:43 AM

    Kurabiyeler ve civcivler cok sirin olmuslar,ellerine saglik canim.

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (Nilay Cinisli)January 6, 2008 at 10:19 AM

    çok şekerlerrrr özlemciğim...Ellerine sağlık canım...

    aaaa görümce yukarıda ne ediyosun bakiim :)

    Öpüyorum sevgilerrr

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (SOFRAM)January 6, 2008 at 11:42 PM

    Canım günaydın, iki tarifin de çok şirin ve çok güzeller, hele civcivler gerçek gibi çok sevimli, ellerine sağlık canım,sevgilerimle güzel bir hafta diliyorum...

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (sevdamavisi)January 7, 2008 at 1:40 AM

    canım,
    çok şirin olmuşlar ellerine sağlık. çocukların bayılacağı tarifler. sevgiler

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (Aynur)January 7, 2008 at 1:44 AM

    Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

    www.ayyachat.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (sebila-asotu)January 7, 2008 at 5:53 AM

    çok şeker şeyler bunlar, kurabiyeler olsun, patatesler olsun ikisi de harika görünüyo, ellerine sağlık.
    bana da beklerim canım..
    asotu.blogcu.com

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (YESIMLI TARIFLER)January 7, 2008 at 9:34 AM

    ankarada heryer karla kaplandı öyle güzel ki
    bu kurabiyeler de çok zilli olmuş
    sevgilerr

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (ZeYnEp)January 7, 2008 at 12:42 PM

    canım özlemim ne güzel olmuş bu civcivler:)))çok tatlılar çok...
    ayrıca kurabiyelerde çok cici olmuş...ellerine kollarına sağlık...
    kara ben de çok sevindim,oğlumda ilk defa gördü:)))camdan baktı çok şaşırdı sürekli kafasını kaldırıp bakıyor biri bişey mi döküyor yukarıdan diye:)))
    az önce hava durumu söyledi yarın kar geliyormuş:))))heyecanla bekliyorum:)))

    öptüm seni

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)January 7, 2008 at 2:06 PM

    Bu civcivleri biz de zaman zaman yapıyoruz , çocuk misafirlerimiz olduğunda . Bu kurabiyelerin resmini görmüştüm bayılmıştım zaten Emir 'in ve senin ellerine sağlık canım süper ikili olmuşsunuz siz de ...

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (MUTFAKISTAN)January 7, 2008 at 2:24 PM

    kar cok guzel dedik ama tutmadi bende ozledim cok yagsa ne guzel olur ankaradaki kaza cok kotu allah korudu .Civcivler ne guzel olmus eline saglik hic denemedim sekil verme ozurluyum ben yapamam gibi geliyor cok sevimli olmus sevgiler

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (NAZLI ARSLAN)January 7, 2008 at 7:58 PM

    Çok şeker olmuşlarrr,ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)January 8, 2008 at 12:56 AM

    civcivler ve oğluşun süslediği kurabiyeler çok sevimli olmuşlar...ellerine sağlık yeavrım...sevgilerimle

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (zerrin - misss)January 8, 2008 at 5:41 AM

    Canımmmm Öslemim, nefis olmuş her ikiside.. Kar da güreş tutmuşunuzdur işallah oğlunla :)))

    Öpüyorum şekercim. Sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.net)January 8, 2008 at 1:39 PM

    selam.çok şirin bu civcivler..yerim ben onları.))elinize saglık çok güzel görünüyorlar.sevgiler..

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (Mutfak Havlusu)February 2, 2008 at 11:19 AM

    bulgur ve sarımsak nefis lezzetler.
    ellerinize sağlık.

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 2, 2008 at 2:41 PM

    bulgur ve nar ekşisi de öyle:-) sevgiler, emel

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (figen)December 17, 2009 at 8:22 AM

    unu ne zaman kullaniyoruz?

    ReplyDelete