Monday, February 11, 2008

makarna salatası





Makarna salatası uzun sürecek davetlerde konuklarınıza "ekmek yerine" sunulabilecek güzel bir salatadır. Diğer makarna salataları kadar karışık malzemesi yoktur, ancak çok lezzetlidir. Çocuklarınız da çok sevecektir.

Malzeme:
1 paket burgu makarna (spagetti hariç diger türler de olabilir)
1/2 bağ dereotu
3 çorba kaşığı katkısız mayonez (kendi hazırldığınızı tercih edin)
yarım kg süzme yoğurt
3 diş sarımsak
1/2 su bardağı su
1-2 çorba kaşığı zeytinyağı
tuz

yapılışı:
Makarnayı 9 dk kadar tuzlu ve yağlı suda haşlayın (aldente). Bir süzgece alın ve soğuk su altında 1 dk kadar tutun. Derince bir kaba makarnayı koyun. Bir kenarda dereotunu kıyın, sarımsağı ezin. Dereotu, sarımsak, mayonez, yoğurt, zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı kadar tuz ve su ekleyerek bir karışım hazırlayın. Bu karışımı makarnanın üzerine döküp karıştın. Servis yapacağınız kaba alın.
Yaz günlerinde de oldukça serin ve doyurucu bir ana yemek yerin egeçebilir.
Afiyet olsun:-)

45 comments:

  1. noreply@blogger.com (hande)January 31, 2008 at 1:30 AM

    Özlem...
    Beni bu tarifin ortaokul zamanlarıma götürdü...O zamanlar annelerimizin pek revaçta yaptığı bir pasta çeşidiydi.Ben muzlu olanı sevmez biraz içinde böyle ahududu,çilek.vişne olanı tercih ederim.Çok güzel gözüküyor.Ayrıca oğluşunun karnesinide tebrik ediyorum.Allah bir ömür devam ettirsin işallah :)sağlık ve afiyetle

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)January 31, 2008 at 1:48 AM

    Özlemmmcimm,
    Harika ötesi bir görünüş...Bayıldımmmmmmm..Ellerine sağlık canım benim..
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)January 31, 2008 at 1:52 AM

    Özlem'cim alman pastaciklari harika olmuslar tatlim,ellerine saglik.

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (zerrin - misss)January 31, 2008 at 1:57 AM

    Canım Özlemim,

    ne kadar güzel Alman pastaları.

    Maalesef Esramın bu yaptığı kötü süpriz bizi üzdü bitirdi :(

    Ellerine sağlık hayatım..

    Sıcacık sevgiler.

    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Muhteremle Afiyetle)January 31, 2008 at 2:08 AM

    Sevgili Özlem,
    Alman pastaların nefis görünüyor,ellerine sağlık.
    Geçenlerde binbir çeşni Saliha'da aynı sorundan bahsetmiş,verilen tarifteki ölçülerden tam 40 adet Alman pastası çıkmış.
    Bizi uyardığın çok iyi oldu,malzemeye bakıp,ne kadar çıkacağını kestiremiyoruz.
    Bu arada oğlunun karnesine de çok sevindim,Rabbim bir ömür boyu başarılarını göstermeyi nasip etsin.

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (sarımutfak)January 31, 2008 at 2:23 AM

    slm canım
    bayılırım alman pastasına ellerine sağlık çok güzel olmuş.
    sevgilerimle
    öptüm

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)January 31, 2008 at 2:29 AM

    Bunlar harikaaaa görünüyor canım,ellerine sağlık.
    İçim gitti resmen:) Ben de yapıcam ama bu aralar acayip zor geliyor herşey..:)

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)January 31, 2008 at 2:44 AM

    Alman pastaları nefis görünüyor ellerine sağlık canım....

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (SOFRAM)January 31, 2008 at 4:07 AM

    Sevgili Özlemcim, ne güzel bir görüntü bu , bayıldım gerçekten, yıllar önce tv den aldığım bir tarifle yapmıştım, ama sert olmuşlardı. Ondan sonra hevesim kırılmıştı. Daha sonra Oktay Ustanın büyük kek kalıbına tek parça olarak yaptığı alman pastasını denediğimde güzel olmuştu. Ellerine sağlık canım...
    Bir de senin tarifinle deneyeyim...
    Canım bu vesileyle sevgili Esramıza da dualarımızı gönderiyoruz. O her zaman buralarda biryerlerde bizimle...
    Öptüm canım, sevgiyle...

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)January 31, 2008 at 7:03 AM

    canım harika görünüorlar.ne kadarda iştah açıcı olmuşlar.yutkuna yutkuna bakıyorum.ellerine saglık
    sevgiler

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (ZeYnEp)January 31, 2008 at 7:10 AM

    özlemciğim inanılmaz nefisss görünüyor canım,ellerine sağlık...
    foto da çok güzel çıkmış:)
    öpüyorum

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (nihal)January 31, 2008 at 8:48 AM

    Neye niyet neye kısmet oldu pastacıklar.
    KOnu komşunun içinde bende varım =)
    Banada kısmet oldu bunlardan yemek
    ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (Aynur)January 31, 2008 at 9:56 AM

    kurabiyeleri sana verdim gitti :)

    bu ara sik sik görüyorum berlineri forumlarda.ama hic yapmayi düsünmedim:) ama neden olmasin süper olmuslar eline saglik

    www.aynurdantarifler.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (yemegimle)January 31, 2008 at 12:12 PM

    Canim ellerine saglik bir cok yerde görmeme ragmen bende hala denemeyenlerdenim bu müthis lezzeti
    görünümü harika lezzetinede eminim söylenecek yoktur canim afiyetle yiyin sevgiler...

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (Tijen)January 31, 2008 at 1:05 PM

    Pek hoş olmuş bunlar Özlem! (Avokadoyu sevmemek de mümkün üzülme, ben şaşırsam da bu işe, adını duymaya dayanamayan arkadaşlarım var)

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (dide)January 31, 2008 at 1:50 PM

    Ellerine sağlık arkadaşım. Senin de pastan nefis olmuş. Sevgiler...

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (Baharcicegi)January 31, 2008 at 2:30 PM

    Alman pastaciklarin burda kisin satilir alman firinlarinda berlineyi anndiriyor görüntüsüyle,nefis olmus canim eline saglk.
    oglunuda basarilarinin devamini dilerim.

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (nino)January 31, 2008 at 2:33 PM

    Canim,
    pastan harika olmus, ellerine saglik diyorum.

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (semra mutfakta)January 31, 2008 at 3:49 PM

    Özlemcim, arkadaşım ne şık kurabiyeler bunlar ellerine sağlık.Bende birgün yapmalıyım bunlardan mutlaka.Ellerine sağlık cnm.

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (ab-ı hayat)January 31, 2008 at 11:59 PM

    Ellerine sağlık,görüntü muhteşem,çok lezzetli görünüyor.

    Benim de pek sevdiğim bir pastadır...


    sevgiler...

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (elif)February 1, 2008 at 12:00 AM

    enfes bir görüntü canım gel beni ye diyor eline sağlık sevgiler

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (diyalogyemekleri)February 1, 2008 at 12:19 AM

    slm,ellerine sağlık,ben de yapacağım bu pastalardan en kısa zamanda ..bugün senin bir tarifini yayınladım,teşekkürler cnm.slmlar.

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (sevgi)February 1, 2008 at 3:09 AM

    Çok güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık
    En yakın zamnada deneyeceğim not aldımm

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (defne-yapragi)February 1, 2008 at 6:12 AM

    Sevgili Özlem
    Pastaciklarin nefis görünüyor ellerine saglik canim. Tarif pek zahmetsiz gibi muhakkak deniycem.

    Sevgilerimle
    Emine

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (sebilay-asotu)February 1, 2008 at 6:29 AM

    ne kadar şahane bir pasta, ne kadar harika bir fotoğraf, ellerine sağlık,bayıldım.
    asotu.blogcu.com

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)February 1, 2008 at 10:53 AM

    Özlem'ciğim,
    Vuruldum ben bu alman pastalarına:)) Çocukken ne kadar çok severdim, büyüdükçe unutuldu bizim evde:)) Dur ben bizimkilere bir sürpriz yapayım:))İyi aklıma getirdin:)

    Ellerine sağlık canım,

    Sevgiler..

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (Ilker Erdem)February 1, 2008 at 12:05 PM

    Sevgili Ozlem pastalar harika olmus mutlaka deneyecegim canim ellerine saglik.

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (Kevser)February 1, 2008 at 2:01 PM

    Canim,
    minik alman pastalarin üzerlerine ne güzel karlar yagdirmissin, harika bir görüntü cikmis ortaya, senin de tabii ki ellerine saglik canimcim.

    Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve öpüyorum..

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (Melek*)February 1, 2008 at 2:07 PM

    ne güzel bir pasta böyle ellerine sağlık

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (ÖZGÜLÜN TARİFLERİ)February 1, 2008 at 3:15 PM

    canim neguzel olmus pastalarin kar yagmis gibi nefisss otesi ilk firsatta deneyecegim.ellerine saglik canim kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (Nilay Cinisli)February 2, 2008 at 5:25 AM

    Canım ellerine sağlık..Aşure bıraktım bu pastacıklardan kaptım kaçtım..Sevgiler

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (yeşim)February 3, 2008 at 12:26 AM

    hoşbulduk canımm
    10 gündür sizin güzel şehrinizi gezmekle ordan da başka diyarlara açılmaktaydım
    bu minikler çok güzeller
    ellerine sağlık
    sevgiler

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (meleginmarifetleri)February 3, 2008 at 3:36 AM

    harika bir pasta olmuş ellerine sağlık nefissss öptüm canım bay

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (busem)February 3, 2008 at 4:23 AM

    Görüntü süper. Bayıldım doğrusu. Ellerin dert görmesin. Sağlıcakla kal.

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)February 4, 2008 at 3:18 AM

    Canım benim harika olmuş gerçekten , ben de hala yapacağım bunlardan .Ellerine sağlık hazırından bile çok daha güzel gözüküyor ....

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)February 4, 2008 at 4:33 AM

    ayyy bayıldım ellerine sağlık canikom yaaaa bi tanesini kapıp giderim ben burdannnn...ay bendemi yapsam napsam pek nefsüm çektü ahahahahahah....ah ah oy ben nidem nasılll edemmm başım alıp nere gidemmmmm :)))))

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 4, 2008 at 5:49 AM

    Öslemmmimm, nerelerdesin ayolll...
    Gözüm yollarda kaldı..Hadi gel artuk..

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)February 4, 2008 at 9:27 PM

    CANIM
    ellerine sağlık alman psataların beni çok eskilere ortaokul zamanlarıma götürdü,her okul çıkışı yakındaki pastaneden alıp güzel muhabbet eşliğinde zevkle yerdik:)ama marmelatlı hiç denemedim

    sevgiyle kal

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (inci)February 5, 2008 at 1:03 AM

    canım harika olmuş bu pastalar ben de mutlaka deneyeceğim...ellerine sağlık...bu arada tatilinizi ve karnenizi kutlarım:)

    ReplyDelete
  40. noreply@blogger.com (sevdamavisi)February 5, 2008 at 1:18 AM

    Özlemciğim,
    ne güzellik böyle ellerine sağlık. ben de rejim yapmaya çalışıyorum offf offf . sevgiler

    ReplyDelete
  41. noreply@blogger.com (ball kabak)February 5, 2008 at 10:26 AM

    Bayıldım desem az olur ne diyim emeğine sağlık muhteşem olmuş canım ellerine sağlık

    ReplyDelete
  42. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 6, 2008 at 12:45 AM

    komşu komşu huuuuuuu

    ReplyDelete
  43. noreply@blogger.com (ebruakin)February 13, 2008 at 6:18 AM

    Selam Özlem'ciğim,
    Nerelerdesin?
    Harika pastalar yapmış yok olmuşsun. :)
    Ellerine sağlık şekercim.
    Dilerim herşey yolundadır.
    Öpüyorum.
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  44. noreply@blogger.com (NİLÜFERHOBİ)February 17, 2008 at 1:39 PM

    uff çok iştah açıcı hemen denemeliyim elinize sağlık arkadaşım çok çok çoooook güzellll

    ReplyDelete
  45. noreply@blogger.com (seo)April 26, 2008 at 6:52 AM

    Ellerine sağlık çok güzel olmuş harikasın çok çok güzel anlatamam çok saol

    ReplyDelete