Friday, February 15, 2008

portakallı kremalı pasta

Merhaba, canım yegenim Enes'in yaşgünü partisi şerefine Emel teyzesi bu pastayı yaptı. Pastamızın özellikleri pamuklar kadar yumuşak olması ve yogun portakal tadı, kek olmasına rağmen süt olmaması. Tarifi kalabalık bir topluluğa yaptığım için ona göre vereceğim 2 dilimi birprsiyon kabul ederseni 15-18 kisilik diyebiliriz bu keke Ayrica kek bir pandispanya kadar yumusak oldugundan istenirse rulo yas pasta veya katli yas pasta keki olarak da kullanilabilir.

Kek malzeme:

35 adet 5x5 lik kare dilimlik tarif

  • 7 yumurta
  • 5 neskafe fincanı şeker
  • 6 neskafe fincanı (aynı fincanla) un
  • 1 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 3 portakalın kabugu
  • 1 limonun kabugu
  • 1,5 su bardağı (300 cc) portakal suyu
  • 1,5 su bardağı sıvı yağ (ben mısırözü koydum)

krema:

  • 1 paket krem santi
  • 1 su bardağı portakal suyu
  • ahududu marmeladı

yapılışı

seker, yumurta, portakal ve limon kabugu rendeleri 5 dk çırpılır. Portakal suyu ve sıvı ya eklenir ve karıştırılır. Kabartma tozu, karbonat bir elek yardimiyla yumurtaya eklenir ve karıştırılır, un da yine elenerek keke eklenir. Karışımı iyice karıştırıp birbirine yedirilir(kozan şivesi ile özeme, yedirme, iyice karıştırma, pürüzsüz hale getirme anlamına gelir). İstediginiz bir kek kalıını yağlatın ve kekten istediginiz miktarda kalıba dökün. Malzeme fazla olduğundan ben büyük fırın tepsisine 2 cm derinliğinde döktüm keki. Ama bir de 24 cm lik kelepçeli kek kalıbıma koyacak kadar arttı. Keki önceden ısıtılmış 170 derecede fırında 20 dk pişirin. 5x5 lik kare dilimlere veya istediğiniz şekilde dilimleyin.

kremayı hazırlayın. Kremşantiyi portakal suyu ile çırpın. Kıvamı yumuşak olursa ibraz daha şanti malzemesi ekleyin. Kremayı hazırladığınız kare dilimlerin üzerine krema sıkacağı ile sıkın, krema üztüne de 1 çay kaşığı kadar ahududu ekleyin.

Afiyet olsun:-)


49 comments:

  1. noreply@blogger.com (pastamaxi)February 16, 2008 at 4:09 PM

    kekin çok güzel görünüyor.canım çekti :) bu saatte buralarda pek gezmemek lazım :)

    ellerine sağlık, sevgiler...

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)February 17, 2008 at 3:16 AM

    canım enfes birsey olmuş.ellerine saglık.ayrıca yiyenininde doğum günü kutlu olsun.kocaman sevgiler

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (Mutfak Havlusu)February 17, 2008 at 6:54 AM

    çok albenili.

    ellerinize sağlık.

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (zerrin - misss)February 17, 2008 at 9:20 AM

    Canım Emel,

    öncelikle yeğeninizin doğum günü kutlu mutlu olsun.

    kek nefis. ellerinize sağlık.

    sevgiler en kocamanından

    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Almula)February 17, 2008 at 12:36 PM

    Emel'ciğim ellerine sağlık Canım pastan nefis görünüyor Yeğeninede nice güzel yaşlar dilerim.

    Canım Lahana salatası Çiğ olarak tuz ve şeker ile iyice karıştırıyorsun zaten yumuşak bir hale geliyor yani ölüyor:) ve yoğrtla karıştırıyorsun çok memnun kalırsın çok lezzetli oluyor.

    Sevgilerimle İyi haftalar canım...

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (sofraozlemi)February 17, 2008 at 1:17 PM

    gerçekten çok lezzetli görünüyor..7 yumurtadan olduğuna göre bayağı bereketli bir tatlı ..demekki bizimde doğumgünü partilerimizii süsleyecek:)
    ellerinize sağlık cnm..
    sevgiler.

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (elf)February 17, 2008 at 2:12 PM

    kek harika görünüyor ellerinize sağlık,yeğeninizin doğum gününü da kutlarım nice mutlu seneleri olsun...
    tarifler adana dan gelince lezzeti de tartışılmaz olur tabii,kuzenimin eşi kozanlı orda yediklerimin hala tadı damağımda :))
    nefesimizi kesecak anlarla sobeledim seni...
    sevgiler...

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (Kevser)February 17, 2008 at 2:36 PM

    Canim,
    nefis olmus, ellerine saglik diyorum.

    Ayrica, Enes'in de gecikmeli olarak dogum günü kutlu ve mutlu olsun!

    Selam ve sevgilerimle..

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (Aybike Ceylan)February 17, 2008 at 9:13 PM

    Emel'cigim,
    Cok begendim tarifini ve resmini, en kisa zamanda yapmak lazim ama nedense pek bir tembelim. Ellerine saglik, sevgiler.

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (Anonymous)February 18, 2008 at 3:56 AM

    offf offf offf o ne müthis bir lezzetti. Cok hafif ve cok güzel. Banada kısmet oldugu icin cok ama cok mutluyum. Elinize saglık emel hocam...BELKIS ve ece:))

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (DENİZSEFASI)February 18, 2008 at 4:09 AM

    mmm harika görünüyor, ellerine sağlık
    ve de nice yıllara
    sevgiler...

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (DENİZSEFASI)February 18, 2008 at 4:09 AM

    mmm harika görünüyor, ellerine sağlık
    ve de nice yıllara
    sevgiler...

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 18, 2008 at 6:35 AM

    Emelim, harika görünüyor vallahi..Portakalıda çok yakıştırıyorum ben pastaya, keke..Enfes bir lezzet katıyor..Demekki bu pastada tam benlik :))
    Ellerine sağlık,
    İkizlerini ve seni çok öptüm...

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 18, 2008 at 7:08 AM

    Ece'ye daha ne tariflerim olacak belkıscıgım:)) afiyet olsun tek başına hangi lezzet guzel ki yaşasın paylaşmak:) emel

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (AYCA)February 18, 2008 at 11:50 PM

    Pasta nefis olmuş , çokda harika görünüyor...:))
    yapanın ellerine sağlık, enes in yeni yaşı kutlu olsun...

    bizde ikiz kardeşleriz..:)))

    Sevgilerimizi gönderiyoruz...

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (pelincelezzetler)February 19, 2008 at 6:43 AM

    Emel ellerine sağlık ama benim gözüm alt taraftaki dolmalar kaldı:))
    enfes olmuşlar..

    Ellerin dert görmesin...

    Sevgiler

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)February 26, 2008 at 11:47 PM

    Öncelikle Enes!in yeni yaşı hayırlı olsun:)

    kremalı pastanızda enfes görünüyor.Ellerinize sağlık

    tarifimi beğenmeniz beni çok mutlu etti.İnş. sayfanızda da görürüm en kısa zamanda.Arkadaş listenize de eklemişsiniz
    samimiyetiniz için çoook teşekkür ederim

    Haberiniz olmuştur ama ben sizi özel olarak davet edeyim.Biz diyet etkinliği yapıyoruz.Az kalorili tariflerle katılımızı merekla bekliyorum.Ayrıntılara sayfamdan ulaşabilirsiniz

    sevgiyle kalın

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (http://asotu.blogcu.com)March 4, 2008 at 1:10 AM

    Emelciğim günaydın canım.zeytinyağlı lahana sarmasını es geçip portakallı kekine koştum:))bu tarifi aynen yazıyorum.bayılırım zaten portakallı herşeye.birde yumşacık diyosun:))daha ne isterim.yoğurtta yokmuş.süt yok deyince sadece yoğurt var zanettimdi.ellerine sağlık canım.yeğenine de nice sağlıklı uzun bir ömür dilerim.sevgilerimle.
    bana getirdiğin sarımsak fikrini deneyeceğim.
    sebilay.

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (nihal)March 5, 2008 at 5:53 PM

    Demek seni bulamamızın nedeni baharın tadını çıkarman hee öyle olsun bakalım.Haşhaşlı muffinlerin pek hoş gözüküyoo.Şİparişlerinezede Allah bereket versin.Ellerine sağlık.
    l.a.

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.net)March 5, 2008 at 10:33 PM

    selam..bahar erken gelmiş size..kolaylıklar dilerim.hahaşlı muffinler harika..elinize saglık..sevgiler

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (SOFRAM)March 5, 2008 at 10:45 PM

    Günaydın Özlem'ciğim tam baharı yaşamaya başlamışsın, ama havalar da öyle güzel ki...Canım sen baharı gönlünce yaşa ama kendini de özletme, siparişler de almaya başlamışsın, ne güzel çok sevindim, hayırlı olsun güzelim, daha nice bol siparişler diliyorum...
    Canım muffinler de harika görünüyorlar, ellerine sağlık, Zerrin'cime de tarif için teşekkürler...
    Sevgilerimle öptüm canım...

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (zerrin - misss)March 6, 2008 at 12:08 AM

    :))) Özlemim, kabul etmiyom yazı yazmak istemiyom kısmını haberin oslun :)))

    Hayatım öyle sevindim ki şu sipariş işine.. ben sana dememişmiydim hı?? :)

    Muffinler nefis olmuş. Pek yerlerinde durmamışlar dediğin gibi biri bana doğru geliyo hehehe

    öpüyom şekerim.

    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (yemegimle)March 6, 2008 at 1:07 AM

    Canim ellerine saglik bu kek benimde aklimda ama daha deneme firsati bulamadim,görüntüsü nefis gercektende canim,sevgiler...

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (ayşegülmutfakta)March 6, 2008 at 2:06 AM

    canım ne güzel bir tarif bu böyle. kesin ısırdıkça çıtır çıtır ağzına geliyodur o haşhaşlar. görüşmek üzere..sevgiler

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)March 6, 2008 at 4:00 AM

    valla bahar aşkını kıskandım biz burda çalışalım sen orda temizlikler yap gez dolaş oh oh ne güzel valla.....mufinlerin süper olmuş canikom harika...ellerine sağlık..sevgilerimle..öpüyorum

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)March 6, 2008 at 4:00 AM

    valla bahar aşkını kıskandım biz burda çalışalım sen orda temizlikler yap gez dolaş oh oh ne güzel valla.....mufinlerin süper olmuş canikom harika...ellerine sağlık..sevgilerimle..öpüyorum

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (pelincelezzetler)March 6, 2008 at 6:50 AM

    Özlem canım çokda güzel kabarmış muffinlerin,ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (http://ballkabak.blogspot.com/)March 6, 2008 at 9:03 AM

    Çok güzelll olmuşşş.Ellerine sağlık

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)March 6, 2008 at 11:42 AM

    Arkadaşım bende bir haftadır temizlikle uğraştığım için yoktum.Hepimize bahar erken geldi galiba.Maffinler nefis olmuş ellerine sağlık öpt...

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (nino)March 6, 2008 at 2:16 PM

    mis olmuslar ellerine saglik canim bayilirim hashasada muffinede :D

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (semra mutfakta)March 6, 2008 at 9:23 PM

    gez cnm gez kim tutar seni:)ama bizide ihmal etme.

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (mutfaktayim)March 7, 2008 at 2:34 AM

    Canım hakikatten nerelerdesin sen yahuu?? Dönmüşsün pir dönmüşsün ellerine sağlık harika görünüyor.

    Sevgiler...

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (disal)March 7, 2008 at 4:59 AM

    demek sipariş almalar falan....bunun konuşmasını yapcam seninle....neymiş ne değilmiş iyicenek öğrencem haberin olsun...

    çok sevindim senin adına...
    keşke benim kızımında kek günü olsaydı..yapardım bende....bizde şimdilik yemek var..hamur işi hiç yok....

    ellerine sağlık..muffinler harika şekerim...
    çok öptüm seni..

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (Yaren)March 7, 2008 at 8:17 AM

    Canim harika görünüyor hashasli muffinler.Hashasli tatlilari cok severim.Ellerine saglik canim.Sevgiyle kal,iyi hafta sonlari diliyorum canim.

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)March 7, 2008 at 8:36 AM

    Ne güzel kabarmışlar, puf pufff ellerine sağlık canım...

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (Baharcicegi)March 7, 2008 at 1:17 PM

    Baharin keyfini cikar canim birazda bizede gönder bahar havasindan,suslu puslu yasayip gidiyoruz daha bahari yakalayamadik.
    hashas nefis bir aroma katiyor keklere pastalara muffinde iyi kabarmis nefis olmus eline saglik canim

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (serinmavi)March 7, 2008 at 2:48 PM

    Eline sağlık canım...Selamlar....

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)March 7, 2008 at 2:53 PM

    Mmmh,sahane görünüyor,ellerine saglik canim.Kadinlar günün kutlu olsun.

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (yesildomates)March 7, 2008 at 3:51 PM

    canım yaa sana katılıyorum azıcık güneşi görsek biz kadınlar hemen temizliğe girişiriz..bende bir kaç gündür senin dediğinden yapıyorum..

    düğün dedin de benim dekardeşimin düğününe az kaldı ne tesatüf..benide bir telaş sardı ...artık hayırlısı...

    sipariş olayında çok sevindim..

    kekinden aldım ve kaçtı arkadaşım..görüşürüz....

    ReplyDelete
  40. noreply@blogger.com (MUTFAKISTAN)March 7, 2008 at 8:40 PM

    cok guzel olmus eline saglik.Kardesine mutluluklar sevgiler

    ReplyDelete
  41. noreply@blogger.com (ebrulitatlar)March 7, 2008 at 10:20 PM

    Oh ne güzel bu havalarım keyfini çıkar Özlem'cim. Muffinde harika görünüyor. Ellerine sağlık. Siparişlerin içinde bol kazançlar. Kadınlar gününüde kutlarım.Sevgiler.

    ReplyDelete
  42. noreply@blogger.com (Muhteremle Afiyetle)March 7, 2008 at 10:55 PM

    8 Mart dünya kadınlar günün kutlu olsun,

    Kıymetini bilen hep bulunsun,

    Üzüntü-elem-keder senden uzak olsun,

    Sağlık-huzur-mutluluk hep seninle olsun.

    ReplyDelete
  43. noreply@blogger.com (yıldız)March 8, 2008 at 5:47 AM

    Merhabalar canım
    muffinler harika kabarmış ellerine sağlık canım ...
    Dünya emekçi kadınlar günün kutlu olsun...
    Sevgiler....

    ReplyDelete
  44. noreply@blogger.com (yesildomates)March 8, 2008 at 6:04 AM

    arkadaşım dünya kadınlar gününü kutlamaya geldim..öptüm..görüşürüz....

    ReplyDelete
  45. noreply@blogger.com (emineninemekleri)March 8, 2008 at 4:36 PM

    Özlemcim, canim ne ilginc tarif hashasli olmasi. Denemeye deger bi tarif, ellerine saglik canim.

    Sevgilerimle
    Emine

    ReplyDelete
  46. noreply@blogger.com (sekergibi)March 9, 2008 at 6:55 AM

    şekercim
    ellerine sağlık. hiç haşhaşlı muffin yemedim. acep nasıl olur bi veren olsada tatsak.

    sen güzel diyorsan güzeldirde biz hazır bulsak diyorduk.

    ReplyDelete
  47. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)March 9, 2008 at 3:38 PM

    canım ellerine sağlık
    haşhaşlı muffinler harika görünüyor,ben hastasıyım minik muffin ve tartöletlerin

    mutlu haftalar
    sevgiyle kal

    ReplyDelete
  48. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)March 9, 2008 at 4:34 PM

    Özlemimmm, nasıl sevindim senin adına anlatamam valla..Mutlaka enfes şeyler yapacaksındır gelen siparişlere :))
    Muffinlerinde harika olmuş.. Tam bi lokmalık ( tabi benim için, insan koca boğazlı olmaya görsün)Ellerin dert görmesin güzel arkadaşım, kocaman öpüyorum seni...

    ReplyDelete
  49. noreply@blogger.com (ab-ı hayat)March 10, 2008 at 1:18 AM

    Ellerine sağlık,nefis görünüyorlar...


    sevgiler...

    ReplyDelete