Monday, February 11, 2008

Pırasalı Börek



Kışın en güzel üç sebzesinden birisi pırasa:) Diğerleri lahana ve ıspanak. Eşim çok sevmese de ben pırasalı boreği çok seviyorum. Yanında bir çorba ile a kşam yemek menüsü bile olabilir o kadar ki doyurucu. Ancak ilk kez gelecek konuklarınızdan pırasayı sevmeyenler olabilir. Bu tür durumlar için maceraya atılmaya gerek yok, peynirli borek her zaman sevilir onu yapmak gerek:) Bu börek kızlarımın 6. yas günü partisinde ikrama sunuldu.


Malzeme:
5 adet yufka
1 bağ pırasa
2 adet havuç
250 gr beyaz peynir
1 küçük soğan
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz (silme)
karabiber
1 su bardağı su
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 yumurta, 1 çorba kaşığı yoğurt, susam
yapılışı
Pırasaları yıkayın ve suyunu süzün, havucu yıkayın ve kabugunu soyun. Pırasaları incecik doğrayın, soğanı yemeklik doğrayın, havucu rendeleyin. Tavaya sıvı yağ alın (1/2 çay bardağı kadar) önce havucu kavurun, ardından pırasa ve soğanı ekleyin biraz kavurduktan sonra şeker ve tuz atıp tatlandırın. Pırasalar soğuyunca peyniri ufalayıp ekleyin. Harcımız hazır.

su ile sıvı yağ karıştırın

bir yufkayı serin, sulu-yağlı karışımdan fırça yardımıyla sürün, 2. tufkayı bu yufka üzerine koyun, yine sulu karışımdan sürün, birbirine yapışık yufka çiftini, önce dörde bölün, her bölümü de 3 e bölün, dolayısıyla 12 adet parça oluşturun. Her üçgenimsi parçanın geniş kısmına börek harcından koyun. Sigara böreği gibi sarın.

Diğer yufkaları da bu şekilde çift kat hazırlayın. Böreklerin üzerine yumurta+yoğurt karışından sürün ve susam serpip 200 dereceye ayarlanmış ve önceden ısıtılmış fırında 25-30 dk pişirin.
Afiyet olsun:-)

29 comments:

  1. noreply@blogger.com (Kevser)February 12, 2008 at 3:53 PM

    Canim,
    sayfani harika lezzetlerle bombalamissin adeta, hersey icin ellerine saglik diyorum, hepsi birbirinden lezzetli görünüyor.

    Selam ve sevgilerimle..

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (Anonymous)February 13, 2008 at 12:51 AM

    Şeker annem,ben hiç pırasalı börek yapmadım ama pırasaya bayılırım.En kısa zamanda denemek istiyorum,nefis görünüyor çünkü:))
    Öptüm çok
    Zıpıdıkların annesi Arzu

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)February 13, 2008 at 2:40 AM

    Ellerine sağlık börek nefis :)))

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 13, 2008 at 5:54 AM

    tesekkurler boregi deneyin sebze severler begenecektir, emel

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 13, 2008 at 7:27 AM

    Emelcim, hiç aramama fırsat kalmadan enfess bir börek tarifini yanıbaşıma getirdin valla..Dolapta pırasalar ver ne yapılacaklarını bir haftadır bekliyorlar :)))
    Ellerin dert görmesin. Minik prenseslerini ve seni öpüyorum..
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)February 13, 2008 at 8:19 AM

    Ben kesinlikle çok severim hiç bir zaman hayır diyemem.Nefis olmuş ellerine sağlık canım...

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (Aybike Ceylan)February 13, 2008 at 11:32 AM

    Emel'cigim,
    Ellerine saglik,saglik, hersey cok guzel gorunuyor. Parti de olmak varmis:)
    Sevgiler

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (ball kabak)February 15, 2008 at 11:57 AM

    Eminim tadı çok güzeldir bir pırasa sever olarak deneyecegim mutlu hafta sonları

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 15, 2008 at 2:15 PM

    sevg
    l
    aybke ve ballkabak tesekkurler, pırasa seviyorsanız mutlaka deneyin derim, faeite olsun simdiden:) emel

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (ÖZGÜLÜN TARİFLERİ)February 22, 2008 at 1:49 PM

    harika olmus canim misir gevrekli toplar en kisa zamanda deneyecegim.
    ellerine saglik bir tanesini izninle aliyorum.
    sevgilerimi gonderdim.

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (ayşegülmutfakta)February 22, 2008 at 4:34 PM

    anaaaam süper bi tarif kesinlikle denenecektir. eline sağlık bayıldım!

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)February 22, 2008 at 5:10 PM

    Yaa üf nerdeyse bir sene olcak bu tarifi deniycem,metroları alıp dayanamayıp yiyiyorum:))))
    Ellerine sağlık canım.Hayırlı haftasonları

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (nino)February 22, 2008 at 11:47 PM

    ayy azcik misir gevregim var diet ama :) onla yapsammi yoksa olece yisemmi
    hehehe ellerine salik canim

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (papatya68)February 23, 2008 at 12:46 AM

    selam canım bence buna çocuklar bayılacak hemen yapıcam eline sağlık etkinlik bu hafta bende katılımını bekliyorum
    PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 16 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;25.02.2008--02.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://papatya68.blogcu.com/ BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "16" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

    AYNUR

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (meleginmarifetleri)February 23, 2008 at 2:06 AM

    Özlem süper bir tatlı ben yapmasaaaam hihihi
    Eşim bayılır tam onun sevdiği şey ama kilo sorunu olunca yemesini istemiyorum sevgiler öptüm

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)February 23, 2008 at 4:06 AM

    Özlemimmm, bideneciğim, nasıl çıtırdamıştır yerken bu topları he mi ya :)))
    Ayy nasıl geçtü boğazından bensiz:)))
    Şaka balacım, afiyet şeker olsun..
    Harika olmuş, ellerine sağlık...
    Öpüyorum seni...

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)February 23, 2008 at 11:33 AM

    Harika bir tarifdir bende yapmış ve yayınlamıştım.Ellerine sağlık canım harika olmuşlar...
    Güzel bir hafta sonu dilerim...

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (belgin)February 23, 2008 at 11:49 AM

    ayy bunlar çoook güzeller:)) tadını yemedim ama tahmin edebiliyorum ellerine sağlık, denenmeyi hakeden bir tarif en kısa zamanda..sevgilerimle

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)February 23, 2008 at 1:42 PM

    ARKADAŞIM HIZINA YETİŞEMEZ OLDUM (MAŞALLAH )ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZELDİ GERÇEKTEN BUNLAR . BİR ARA BEN DE DADANMIŞTIM NE ZAMANDIR UNUTMUŞTUM HATIRLATTIĞIN İYİ OLDU .

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (nihal)February 23, 2008 at 10:18 PM

    Ben metroyu tek yesem olurmuu =)
    Hemen yenilmesi konusunda katılıyorum.Denemeyenler denesin derim enfes oluyor .
    (hamja geldimi )

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (yesildomates)February 24, 2008 at 5:29 AM

    özlemciğim..mısır gevreği diyince dayanamayıp yiyorum...pastaya yapmaya pek fırsat kalmıyo..ama senin için sabredip yapacağım..zatende diyetteyim...:(açım aççççç....

    canım ellerine kollarına sağlık..öptüm..iyi pazarlar dilerim...

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (Zeynep)February 24, 2008 at 7:32 AM

    canım özlem tam benlik olmuş... lüp lüp yiyip sonra da kendime kızarım:)))ellerine sağlık nefis görünüyor
    çook öptüm

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (SOFRAM)February 25, 2008 at 5:12 AM

    Canım ellerine sağlık, pek güzel olmuş topların, özellikle de çocukların bayılacağı bir lezzet olmuş, ben de sabah artmış psatadan böyle toplar yaptım, güzel de oldu, çocuklar sevdi,afiyetler olsun canım, öpüyorum. Güzel bir hafta dileklerimle sevgiler...

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)February 25, 2008 at 7:03 AM

    oh gevrek gevrek nede güzel olmuştur elcazlarına sağlık gülüm yaaa ver bidene bende yeyim bakıyım.....hade öpüyorum sevgilerimle

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (disal)February 25, 2008 at 7:50 AM

    özlemim yine güzel bir tarif vermişsin canım....

    bayıldım..helede dilek görse biter..çünkü o böyle tariflere bayılıyo.....

    ellerine sağlık şekerim...nefis ...

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (emineninemekleri)February 25, 2008 at 1:04 PM

    Özlemcim, süper süper ben bayilirim bu gevreklere.Ellerine saglik canim.

    Sevgilerimle
    Emine

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (ab-ı hayat)February 25, 2008 at 1:23 PM

    Eminim nefis olmuştur lezzetleri.Ellerine sağlık.

    sevgiler...

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)February 26, 2008 at 9:28 AM

    Canım,

    Harika görünüyorlar, ellerine sağlık.. Denenecek listeme eklendi bile:)

    Kocaman sevgiler.....

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (Ilker Erdem)February 26, 2008 at 12:01 PM

    Misir gevrekli toplar cok guzel gorunuyor ellerine saglik. Sevgiler

    ReplyDelete