Sunday, April 6, 2008

Kabak tatlısı

the foto by ecs

Adana'ya bahar geldi ama henuz baharın kaprislerini çekiyoruz, sabah güneşli başlıyoruz aksama kara kışa geçiyoruz gece yıldızları izliyoruz, nisan sonuna kadar sürer bu kaprisler, sonra apansızın yaz gelir, ben birkaş tşört çıkardım bile..

Bugun pazar kahvaltısına misafirimiz vardı, ardından gezmeye gittik dolaştık, bir kır bahçesinde Türk kahvelerimizi içiyorduk çocuklar da bisiklet sürüyorlardı ki aniden esinti çıktı yağmur başladı biz de kaça kaça evimize döndük..

Dün akşamdan kabak tatlısı yapmıştım. Bu tatlıyı yumuşacık seviyorum ben..ikram ettiğimde de kimse bana neden sert değil diye sormuyor:) lokum kıvamındaki yumuşaklıktan herkes memnun neyse ki..gırç gırç ses çıkarak klasik kabak tatlısını sevemedim ben zaten..Size bu tarifi vereyim dedim..yavru kuşlara da afiyetle yedirebilirsiniz..Fotografta balkonumuzda baharda çoşan çiçeklerim görünüyor bu çiçekler yılbaşında henuz minicikti:)


Kabak Tatlısı
6 kişilik
Malzeme
Çeyrek balkabağı
1 su bardağı toz şeker
5 su bardağı su

Yapılışı
Kabağı aldığınız yerde soydurup iri dilimletin. Kendiniz sonra istediğiniz kalınlıkta dilimleyebilirsiniz. Ben genelde 2-3 cm kalınlığında dilimliyorum..Kabağın iç kısmındaki lifli bölgeyi bıçakla kesip alın (kavunun içini temizler gibi)..Bir tencereye dizini suyu ekleyin..su kabakların en az ortasına gelmelidir..ben genelde neredeyse üzerini kapatacak kadar su koyuyorum..bu miktardaki kabağa 5 su bardağı su çok iyi oluyor..Su kaynamaya başladığında ateşin altını kısın..yabaklar yumuşayıncaya kadar (45 dk kadar) kısık ateşte tutun..Kabaklar pişmeye yakın iken (15 dk önce) şekeri tencereye serpin. Ateşi kapattığınızda kabaklar şekeri çekmiş olacaklardır. Pişen kabakları bir servis kabına aralıklı koyarak alın..ılıdıktan sonra buzdolobına kaldırın. İkram edeceğiniz zaman dondurma veya kaymak ile servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun:-)
Birlikte : Dondurma, kaymak, ceviz, karamel sos
püf 1:-)Daha şekerli isterseniz 1/2 bardak şeker daha ekleyebilirsiniz
püf 2:-)Kaynamış şekerli suyu bir kavanoza alırsanız 2. kabak tatlınız için şekerli suyunuz hazır olacaktır. Bu kavanozu buzdolabında saklayınız.

8 comments:

  1. noreply@blogger.com (pastamaxi)April 6, 2008 at 3:39 PM

    selam canım ilk yorum bana nasipmiş:))kabak tatlın harika görünüyor, ellerine sağlık


    sevgiler

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)April 7, 2008 at 1:59 AM

    Canım
    kabak tatlısı eşimin en sevdiği tatlıdır.bende sık sık yaparım

    harika görünüyor,sunumunda çok güzel olmuş

    ellerine sağlık

    mutlu haftalar
    sevgiyle kal

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)April 7, 2008 at 6:02 AM

    pastamaxi her zaman beklerim:) senin istene de ugradim cok guzel hersey eline saglik:-) sevgiler, emel

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)April 7, 2008 at 6:03 AM

    Dilek'cigim cok tesekkurler, dogrusu ben ve esim de cok seviyoruz, rengi guzel tadi guzel yemesi guzel, ekonomik, kalarisi dusuk, yapimi kolay, gel de sevme yani:)) sevgiler, emel

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Anonymous)April 7, 2008 at 11:44 PM

    emel hanım kabak tatlısı benim favorilerim arasındadır.
    Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık


    nimetce.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (DENİZSEFASI)April 8, 2008 at 1:54 AM

    ah ah şimdi adanada olmak vardı. biz hala kıştayız. öyle çok özledim ki güneşin sıcacık yüzünü.

    tatlın çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    tarifimi denenecekler listesine almışsın, onur duydum. yorumluarını merakla bekliyorum

    sevgilerr

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)April 8, 2008 at 2:19 AM

    Emelcim hem kabak tatlısına hemde balkonundaki çiçeklere bayıldım...Kabak tatlısını bende çok severim ve tamda senin tarif ettiğin gibisini severim :)) Ellerin dert görmesin,
    Öpüyorum seni...

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (aslı'nın mutfağı)April 9, 2008 at 2:51 AM

    Emel'cim ellerine sağlık, nefis bir fotoğraf olmuş.. Herşeyden önce kabak ve tabağın renkleri müthiş uyumlu! Annem de senin gibi yumuşak yapar bu tatlıyı, üzerini de cevizle süsler.. Fakat dondurma ve kaymak da çok cazip iki öneri :)) Tekrar ellerine sağlık :)

    ReplyDelete