Saturday, December 8, 2007

Tavuklu nohut yahnisi

TAVUKLU NOHUT YAHNİSİ






Tavuklu Nohut Yahnisi
8 kisilik

Malzemeler

1 kg iri parcalanmis tavuk eti (ben incik kullandim)

3 su bardagi haslanmis nohut

1/2 kg arpacik sogan

1 su bardagi dogranmis domates

2 lt su

1 çorba kaşığı biber salçası

3 çorba kaşığı zeytinyağı

tuz, kimyon, karabiber



Yapılışı

Arpacık soğanların kabuklarını soyun ve yıkayın.
Tavuk parçalarını, nohutu ve arpacık soğanlarını bir arada büyük bir tencereye koyun ve 2 lt su ile haşlayın. Pişmeye yakın ayri bir yerde zeytinyağı ile salçayı kavurun, salçaya domatesi ve karabiberi ekleyin, bir - iki kaynadiktan sonra salçalı karışımı nohuta ekleyin. Yemeğin tuzunu, kimyonunu ayarlayıp ateşin altını kapatın.

Birlikte: Pirinç pilavı, Turp, köy ekmeği, turşu.

Afiyet olsun

Not: Bu güzel kış yemeğine mutlaka ailenizden veya sevdiğiniz dostlarınızdan birilerini çağırın. Ben öyle yapıyorum:)

19 comments:

  1. noreply@blogger.com (YESIMLI TARIFLER)October 14, 2007 at 11:30 AM

    Özlem ben çok çok severim keşkeği kurban bayramında dedem yaptırırdı bak şimdi canım çekti.
    katılımın ve güzel yemeğin için ellerine sağlık çok teşekkür ediyorum
    kocaman sevgilerrr

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (zerrin - misss)October 14, 2007 at 11:58 AM

    ha uşak ha nedir yahu.. Bitirdin beni ölmekten :))))))

    Sen çok yaşa özlemim...

    Sana da mutlu nice güzel bayramlar...

    keşkek yemedim merak ediyorum... Ellerine sağlık.

    Sımmsıkı kucaklıyorum

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (ayseyaman)October 14, 2007 at 3:48 PM

    Özlemum canumun içu! :)
    Ellerine sağlık canim! Karadeniz yemeklerini bilmem ama denemek çok isterim, umarım yarın birşeyler yapar etkinliğe katılabilirim.
    Şey diyorum fındıklı krokanlı bir pasta mi yapsam acep?? :)) he he he! seni unutmadim canim, pek aklimdasin!! :)
    Verdiğin linke göz atmaya gidiyorum...:) şimdiden gülmeye başladım..
    optm seni sevgilerle

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (nino)October 15, 2007 at 9:57 AM

    ellerine saglik canim nefis olmus uy uy uy uy

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (disal)October 15, 2007 at 10:52 AM

    slm...
    özlem kııı...mahvettin bizi....sandalyede otarafa butarafa sallanarak yemek tarifi okumakda varmış....

    yapanın ellerine sağlık...
    bi defa yemiştim...ineboluda karadeniz kıyısıya yapıyorlar ramazanda....çok lezzetli oluyor gerçektende...
    öpüyorum canım seni..

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (MUTFAKISTAN)October 15, 2007 at 12:27 PM

    cok guzel olmus elinize saglik
    etkinlik icin guzel bir secim

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (hunerlieller)October 15, 2007 at 1:20 PM

    selam nefis bir yemek olmuş elinize saglık..

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (Nilay Cinisli)October 15, 2007 at 2:46 PM

    Ellerinize sağlık...

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (inci)October 17, 2007 at 3:24 AM

    canım bu ne coşkulu yazı böyle....canımcım yemek mi yedik horon mu teptik bilmem artık:)) seni çook öpüyorum şeker.....ellerine sağlık....

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (ozguncehobi)October 17, 2007 at 9:20 AM

    iSMINI DUYMUSLUGUM VAR AMA KISMET OLMADI TATMAK LEZZETLI GORUNUYOR ELLERINIZE SAGLIK.

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (nurlayemek)October 17, 2007 at 11:27 PM

    Ya gözlerin aklımda
    Yada aklım adında
    Ya hayalin karşımda
    Ya Sesin kulagımda
    Ya ben çıldırıyorum
    Yada çok seviyorum
    Ya sevmek çok güzel
    Yada sevilen çok özel..

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (yaren)October 18, 2007 at 4:23 AM

    Cocuklugumda komsumuz bize bazen yapardi keskek,görünüs olarak farkli bu tariften,ama séninkide lezetli görünüyor.Bende yapsam fena olmaz,özlemisim aslinda,ellerine saglik.

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (nihal)October 19, 2007 at 12:07 AM

    Keşkek hiç yemedim yemekte istemem.
    Sevip yiyenlere afiyet olsun .
    Emeği geçenlerin ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (serinmavi)October 19, 2007 at 1:42 PM

    eline sağlık canım,çok güzel görünüyor...Selamlar....

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)October 20, 2007 at 4:05 AM

    mis gibi kim nasıl güzeldir ah olsada yesek canım ya çok imrendirdin ellerine sağlık süpersin sevgiler

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (PINAR EYMÜR)October 22, 2007 at 4:36 PM

    bu tarıf de harıka gorunuyor ama bızım bu tarafta egede yanı keskek cok daha farklı yapılıyor.ıcınde sogan yok mesela et ve bugday beraber pısırılıyor bır de.uzerıne de acı bıberlı tereyagı gezdırılır o sekılde servıs yapılır.ama sızın tarıfınızıde bıran once denemek ıstıyorum resıme bakınca ınsanın ıstahı kabarıyor :)

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (zeynep)October 23, 2007 at 2:56 PM

    slm canım keşkek i bende bilirim kardweşimin eşi karadenizlidir.çok severım keşkeği.yalnız malzemenın içinde bırde kırık yarmada olması gerekıyor kıvamı için .ayrıca servıs ederken üzerine salçalı sos yapılıyor.bunlarıdsa belirtseydın keşke öptümseni canım iyi geceler

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (3K)February 3, 2008 at 8:43 AM

    Düğünlerde,şenliklerde yapılan keşkeğin tadı bir başka oluyor

    karalahana (biz pancar çorbası deriz) çorbasının tarifinide yazarmısınız

    bilmeyenler onu bir tatsın yemek görsünler:)

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (serap)February 23, 2010 at 1:47 PM

    yahu yazıyorsunuz ama, kafanızdan sallıyorsunuz bazı şeyleri. bir kere keşkek karadenizin değil hele hele giresunun hiç değil, akdenizin yöresel yemeğidir. buğday çok yetişir ve her türlü yemeği yapılır. karadeniz yemekleri de genellikle pideli, yarmalı veya otludur ki çok da güzel olur. orada da yaşadım uzun yıllar. ama keşkek akdeniz yemeği, lütfen hanımlar biraz daha dikkat...bir kere tarihe bakın, karadenizde neden mısırlı yemekler yaygın. iklim gereği buğday yetişmez.sonradan sanayi ulaşım gelişti de herkes yaptı yemeklerini. nasıl bugday yetişmeyen bir yerde buğday yemeği oraya has olabilir. sizden yaşım çok büyüktür, ama lütfen dikkat edin...

    ReplyDelete