Wednesday, December 12, 2007

Peynirli Börek




Peynirli Börek

Ne zaman diyet yapmaya karar versem aklima hep en kişkırtıcı ve dayanılmaz yemekler gelir, tatlı, pasta, kebap Allah ne verdiyse..İşte bugun de börek canım istedi,,aslında börek pişirmek için bir mazeret de buldum:) akşam dışarı çıkacaktık ve en kolay ve çabuk yemek börek olabilirdi:) İtiraf ediyorum canım çok çekti:)) Aslında yapmaktan çekindiğim iki tarif vardı birisi patlıcan güveç, diğeri de peynirli börek:) Neden mi bilmem tutturamıyorum sanıyordum..taaa ki sevgili arkadaşım Songül'den bu böreğin tarifini alana kadar..Bir yılbaşı partisinde Songül ve Faruk arkadaşlarımızın evindeydik. Songül'ün ikram ettiği peynirli börek nefisti..çok imrendim ben yapamıyorum ya:) meğer her şeyin bir usulü varmış, tarifi aldım ve denedim aynen yediğim börek kadar lezzetli oldu, Songül'cüğüme çok teşekkür ediyorum. Sayesinde sevgili eşimin ve ikizlerimin (ve elbette ki benim) çok sevdiği peynirli böreği yapar oldum.


Şimdi laf salatasına ara verelim:)


Malzeme

5 adet orta büyüklükte yufka

yarim kg tam yağlı beyaz peynir

yarım demet maydonoz

1 çorba kaşığı yogurt (olmasa da olur)

2 su bardağı süt

1 çay bardağı zeytinyağı (biraz çıtır isterseniz z.yagı, yumuşak isterseniz ayçiçekyağı)

2 yumurta

çörekotu, susam


Yapılışı

1 yumurtayı derince bir kaseye kırın, diğer yumurtanın sarısını yaırın ve beyazını diğer yumurtaya karıştırın iyice çırpın, 2 su bardağı sütü ve yarım çay bardağı zeytinyağını ekleyin


peyniri iyice ufalayın, peynir yumuşak ise bıçakla incecik kesin,


maydonozu incecik kıyın ve peynire ekleyin


fırın tepsisinin tabanını kalan zeytinyağı ile yağlayın (hepsini kullanmayın üstü için de gerekecek)


bir yufkayı tepsinin dışına taşacak şekilde serin . Yufkanın taşan kısımları en son içeri alanacak ve boylece böreğimizin kenari kısımları açık kalmayacak.


sütlü karışımdan ilk kata sürün üzerine peynirli harcı koyun


her kata bir kepçe sütlü karışımdan yayın ve peynirli harcı koyun


en üste kalan sütlü karışımın tamamını dökün ve yanlardan taşan yufkaları içe kapatın


1 yumurta sarısı ayırmıştık ya işte onunla 1 çorba kaşığı yoğurtu ve kalan zeytinyağını karıştırın. Bir fırça yardımıyla böreğin üzerine sürün.


Çörekotu veya bol susam (küncü) ekin


böreği dikkatlice kare parçalara ayırın


üzerini kapatarak bir gece buzdolabında bekletin


Fıırını 200 derece ayarlayın ve 30 dk pişirin.


büyük fırın tepsisinde toplam 20 parça normal porsiyon börek çıkacaktır

misafir ağırlayacaksanız

çok çeşitli ikram varsa 20 kişilik börek

ikram çeşidi az ise 2 parça börekten =10 kişilik börek

veya yemekte çıkaracaksanız Adna usulu bir kişiye 4 parçadan 5 kişilik yemek menüsü olabilir. Yemek mensünde kullanacaksanız domates çorbasını öneririm.
Birlikte: Aile, Dostlar, komşuya da göndermeyi unutmayın, bizi biz yapan güzel Türk adetlerini de yaşatalım di mi ama:)
Afiyet olsun :-)




28 comments:

  1. noreply@blogger.com (nihal)October 26, 2007 at 12:17 AM

    Arkadaşım Allah hayırlı uzun ömürler versin.Sevdiklerinle huzur içinde yaşa.
    www.lezzetavcisi.net

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (sarimutfak.blogspot.com)October 26, 2007 at 4:05 AM

    pastan çok güzel olmuş eline sağlık
    doğum günün kutluolsun.nice yıllara inşallah

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (zerrin - misss)October 26, 2007 at 5:24 AM

    Canummmmmmmmmmmmmmmm, mutluuuu mutluuu senelere.. İyi ki doğmuşsun.. iyi ki tanışmışız ...

    Seni sımmsıkı kucaklıyorum.

    Pasta gayet şık görünüyor hayatım.. Beni 2saati bırak 3 gün uğraşsam beceremem :)))

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (disal)October 26, 2007 at 9:15 AM

    ayyy canım arkadaşım....doğum günün fazlasıyla kutlu olsun.....

    Allah ailenle huzurlu mutlu seneler nasip etsin....

    pastan çok şık olmuş....bende özel günlerde hep pata küte yaparım..hep aceleye gelir....halbuki böyle günlerin daha organizeli olması lazımken ben son anda yaparım....

    ellerine sağlık...bence harika....

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (inci)October 28, 2007 at 5:37 AM

    canım benim doğum günün kutlu olsun...ne güzel bir pasta yapmışsın..senin kadar şeker bir şey olmuş....seni çoook öpüyorum ve mutluluklar diliyorum....

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)October 28, 2007 at 11:14 AM

    canım iyiki doğdun iyiki varsın seni tanımaktan çok mutluyuz sağlıklı,mutlu ,nice doğum günleri kutlamak sevdiklerinle birlikte nasip olsun sevgilerimle çok öpüyorum canım bu nefis pastadan ikram edersin herhalde

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (halenze özlem)October 28, 2007 at 12:31 PM

    yuhhh ohaaa çüş falan diycem ayıp olcak:))) kız bu neee. amanınnn aşmışsın sen aşmış.. 30 yaşın kutlu olsun pembe fiyonklu olsun. pastan gibi harika olsun. inşallah hep böyle kalırsın. oğluşun bu arada pastanı kıskanmıştır:))ben kıçkandım da:(

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (diyalogyemekleri)October 29, 2007 at 2:46 PM

    sevgili özlem,farkındayım geciktim ama dogum günün kutlu olsun,ne yapalım araya tatil girdi,slmlar.

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)October 31, 2007 at 4:20 PM

    Canım arkadaşım gözlerime inanamadım , kaç gündür farkındaysan yoktum bilgisayarım bozuktu ve yapıldığı gibi ziyaratine geldim ve inanılmaz başarılı buldum pastanı . Maşallah elini nereye atsan başarıyorsun , şeker hamuru işi de tamam senin için artık .Harika olmuş ellerine ve emeğine sağlık . Doğum günün tekrar kutlu olsun Allah sevdiklerinle hayırlı seneler nasip etsin canım arkadaşım ...

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (www.annemmutfakta.blogcu.com)November 1, 2007 at 4:28 PM

    Merhaba.Doğumgünün kutlu olsun.Yaş kemale erdi diye 30 yaşamı diyorsun.Ben 34 yaşındayım.Ama hala oğlumla koltukların üzerinde zıplarım.Parkta beraber sallanırım.Hatta bugün kovalamaca oynarken ayağımı duvara çarptım.Hala acıyo.:)
    Mutlu yıllar canım.Daha genciz.Orta yaş olcaz....yaşlanıcaz....ooo
    Pasta da harika oplmuş.Ellerine sağlık.Sevgiler

    www.annemmutfakta.blogcu.com

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (sofram)November 3, 2007 at 9:15 AM

    Canım merhaba, doğum günün kutlu olsun, sevdiklerinle, ailenle daha nicelerini kutlamak nasip olsun...
    Pastan da harika olmuş, çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım, sevgilerimle öpüyorum...

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (MUTFAKISTAN)November 3, 2007 at 12:04 PM

    dogum gununu kutlarim biraz gec oldu canim pasta harika olmus nasil guzel gorunuyor eline saglik

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (Ayşegül)November 6, 2007 at 6:08 AM

    canımmmm doğumgünün kutlu olsunn!! sevdiklerinle birlikte nice güzel yıllara!!
    dün de benim doğumgünümdü, dediğin gibi ben de inanmıyorum yıllar geçiyor... neyse o konuya hiç girmeyelim:))
    pastan nefis görünüyorr ellerine sağlık canımm..
    sevgiler..

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (nurla)November 7, 2007 at 12:26 AM

    mutlu ve huzurlu bir gün diliyorum sevgiyle kalın..

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat)November 9, 2007 at 11:22 AM

    nıce nıce huzurlu bereketlı yıllara canım..ellerıne saglık guzel olmus...sevgılerımle..

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (zeynocan06)November 12, 2007 at 4:39 AM

    canım arkadaşım nasılsın dogum gunun kutlu olsun:) görüşemez olduk özledim seni kendine iyi bak canım öptüm

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (halenze öçlem)November 28, 2007 at 3:23 PM

    bundan da istiyorum. canım pasta çekti:)))))

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (Anonymous)February 24, 2009 at 4:22 AM

    :) ilk kez börek yapıcam,umarım güzel olur :)

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (Anonymous)March 18, 2009 at 7:34 AM

    akşama için eşim peynirli börek istedi.nete girdim sizin sitedeki böreğin malzemelerine baktım dedim ok.hemen başliim.direk yapılışını okuyarak yaptım,fırına atarım dedim bi saat sonra.aman allahım oda ne?? bir gece buzdolabında bekletilecek mi????? ama ben bu akşam için yapmıştım :( yemeğim yok.bunu yapmam şart ve yanmamasıda şart :)...buzlolabında bekletmeden fırına koyunca ne olacak çok merak ediyorum.inş hüsrana uğramam

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (www.ikizanneleri.net)March 18, 2009 at 7:45 AM

    Bir saat da yeterince iyi bir süre biraz dolaba koyun o zaman hemen:-)) sonucu da yazın lütfen olur mu? Sevgiler Emel

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (Anonymous)October 8, 2009 at 2:39 PM

    5 aylik evliyim ve 5 aydir esime bi borek yapamadim. yani yapiyorum ama bi turlu tutturamiyorum :) anneme borek yaptirip ben yaptim diyorum.bugun sizin boregi denedim suanda firinda .cok merak ediyorum nasil olucak. insallah guzel olur. :)) seymaaa

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (seyma)October 29, 2009 at 3:51 AM

    seyma ben :)) cok mutluyum artik yaptigim borekler nefiss oluyor. o gun esime yapdigimda cok begendi. dun misafirim geldi ayni boregi yine denedim. ve bana seymacim nasil yapdin harika olmus dedi. gercekden harikaydii :) artik bende borek yapabiliyorummmmm sayenizde :)))

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (www.ikizanneleri.net)November 5, 2009 at 11:06 PM

    Şeyme'cım çok sevindim böreğinin güzel olmasına, bu tarifle bu böreği sevmeyen olmaz herlade. O zaman sana bir tiyo daha vereyim. Ağır misafirlerin gelecekse peynirin yarısı dil peynirinden koy. marketlerde satılan 250 gr lık dil peyniri ile bir tepsi börek çıkarabilirsin. Orta kata dil peynirini rendele veya incecik şerit halinde doğru. Bak ozaman işe böreğin hakikaten harika olacak. Taban kısmına tereyağ da sür. 4x4 lük olur. Sevgiler, Emel

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (www.ikizanneleri.net)November 5, 2009 at 11:07 PM

    Şeyme'cım çok sevindim böreğinin güzel olmasına, bu tarifle bu böreği sevmeyen olmaz herlade. O zaman sana bir tiyo daha vereyim. Ağır misafirlerin gelecekse peynirin yarısı dil peynirinden koy. marketlerde satılan 250 gr lık dil peyniri ile bir tepsi börek çıkarabilirsin. Orta kata dil peynirini rendele veya incecik şerit halinde doğru. Bak ozaman işe böreğin hakikaten harika olacak. Taban kısmına tereyağ da sür. 4x4 lük olur. Sevgiler, Emel

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (Anonymous)November 16, 2009 at 2:26 AM

    yine ben seyma :))) emel ablacim dun denedim ve gercekden neffis oldu. ben diyette oldugumdan bir dilim yedimm icim gidiyooo yememek icin :D anneme babama tattirdimm onlarda cok begendiler. tesekkur ederim.

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (Anonymous)December 27, 2009 at 10:45 AM

    son zamanlarda yaptığım hiçbir b.reği tutturamadım. bu tarifi denedim şimdi fırında. bakalım bu defa nasıl olacak? şükran

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (Anonymous)December 29, 2009 at 5:33 AM

    slm emel abla ben havva beynirli böreği bu akşam yapmak istiyorum misafirlerim gelecek ama bi gece dolapta bekletmem gerekiyomuş ama ben bu akşam yapmak istiyorum dolaba koymadan yapsam olurmu lütfen yardım edin

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (www.ikizanneleri.net)January 11, 2010 at 1:39 AM

    Selam Havva,

    Böreği 1 gece dolapta bekletmenin mantığı sütlü karışımı iyice çekmesi ve soğuması..

    ama sen istersen 1- saat dolapta bekletmen de yeterli sonucu verebilir.

    Bende zamanım dar ise böyle yapıyorum. 1 gece bekletmek şart değil ama imkanın varsa böyle yap tabii:-)

    Sevgiler Emel

    ReplyDelete