Monday, December 10, 2007

Tarhana Çorbası



Soguk bir Adana gününde iyi akşamlar. İrem ve Pelin nihayet tarhanayı severek yediler, çok lezzetlidir bilirsiniz tarhana çorbası ama nedense benim ikizler sevememişlerdi. Bu akşam evimizde tarhana çorbası vardı. kayınvalidemin hazırladığı tarhanayı dün akşamdan ısladım. Salonumuzdaki masayı hazırladık, kızlarımda yardım ettiler, masada tarhanayı yerken hayyaller kurduk. Bir dağ evimiz olacaktı. Şöminemiz yanarken biz tarhana çorbası içecektik. Dışarısı soguk ve yağmurlu olacaktı. Yemek sonrasında ben kitabımı alıp şömine karşısında minder üstüne kurulacaktım. Pi ise resim vs yapacaklardı. Babaları da TV izleyecekti:) Hayallerimiz sona ererken yemeğimiz de bitti. Sıra geldi sizinle sıcacık kış gecelerini çağrıştıran tarhana çorbasını paylaşmaya:)
Eveet, biz çorbamıza gelelim. Tarhana çorbası çukurova bölgesinde diğer bölgelerden farklı olarak irice hazırlanır. Döğme buğday ve yogurtla hazırlanır. Avuç içerisinde sıkılır ve iri iri kurutulur. Bu nedenle de taneli bir çorbadır. Kahramanmaraş ve Gaziantep taraflarlarında da tarhana meşhurdur ancak un gibi ufalanmış haldedir.
TARHANA ÇORBASI

Malzeme (6 kişilik)
2 su bardağı taneli tarhana
1 çay bardağı önceden haşlanmış nohut
5 adet sarmısak
et suyu
zeytinyağı
1 çorba kaşığı kuru nane,
biber salçası
Tuz

Yapılışı
Tarhana bir gece onceden ıslanır, yumuşamış tarhananın suyu süzülür. Tarhananın üstüne çıkacak kadar et suyu eklenir (kıvamı siteğe göre ayarlananmalıdır ancak çok sulu güzel olmaz). Tarhana ve pişmiş nohut bir arada haşlanır. Bir tavada dövülmüş sarımsak, biber salçası, kuru nane zeytinyağıyla kavrulur ve çorbaya eklenir. Bir taşım kaynatıp ateş kapatılır.
Birlikte: Turp, tere, çıtır ekmek.
Afiyet olsun:)

21 comments:

  1. noreply@blogger.com (hayatkazanbenkepce)October 21, 2007 at 3:18 PM

    He he he ne gündü ama .Telaşın ve heyecanımızın doruğa çıktığını hissetmiştik adeta değil mi ? Zaman kısıtlı olduğu içindi tabiki yoksa senle ben ooooo neler yaparız neler ...Hey şey için tekrar çok teşekkürler canım arkadaşım , seninle nice nice pasta çalışmalarına beraber imzamızı atarız inşallah ....

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (leziz)October 23, 2007 at 3:42 AM

    pasta nefis olmuş özlemciğim ellerinize emeklernize sağlık canım....

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)October 23, 2007 at 5:39 AM

    Galba bu minikler kitap kurdu :) Ne güzel:)
    Rabbim hayırlı uzun ömür versin ikinizede..
    Pastada ilk olmasına rağmen gayet güzel,ellerinize sağlık..

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Nilay Cinisli)October 23, 2007 at 10:18 AM

    Ellerinize sağlık..pek güzel olmuş maşallah..Pastalarınızın devamını bekliyoruz..Sevgiler

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (esra(büyüleyenmutfak))October 23, 2007 at 10:46 AM

    merhaba canım;

    denemeniz hayırlı ve uğurlu olsun

    artık ustalaşırsın bu konuda

    ellerinize sağlık

    sevgiler

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (belgin)October 23, 2007 at 12:20 PM

    pasta harika ellerine sağlık

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (angel)October 23, 2007 at 1:17 PM

    merhabalr,pasta harika ya ellerine sağlık...

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (nurcan)October 23, 2007 at 2:39 PM

    canim ellerine saglik
    harika bir pasta olmus
    sevgiler
    www.yenitadlar.blogcu.com

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (PASTARDA)October 24, 2007 at 12:02 AM

    Ellerinize sağlık..Güzel neticeli bir ekip çalışması olmuş..Bende diyorum daha önce nerde gördüm bu pastayı :) Meğer sevgili Seyhan'ın ikizlerinin pastasıymış...

    Kocaman sevgiler

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (disal)October 24, 2007 at 1:18 AM

    slm canıım...

    seyhanda görmüştüm bu pastayı...valla harika olmuş...özellikle sıradışı süslemesine bayıldım..

    ellerinize sağlık.....
    öptüm...

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (Ayşegül)October 24, 2007 at 5:51 AM

    canım hayırlı uğurlu olsun pasta çalışman darısı bana inşallah:))
    çok şeker olmuş pasta süslemesi de:))
    sevgiler..

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (Zeynep)October 24, 2007 at 1:01 PM

    Merhaba.Ben de çok uzun zamandır şeker hamurlu pasta yapmak istiyorum.Ama kolay şekerhamuru tarifi bulamadım.Cesaretimi de toplayamadım.Darısı başıma.Ellerine sağlık.Senin pasatan da ilk deneme olmasına rağmen süper görünüyor.Sevgiler

    www.annemmutfakta.blogcu.com

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (Muhteremle Afiyetle)October 25, 2007 at 4:06 AM

    Merhaba Özlem,
    Ellerine ve emeğine sağlık,pasta nefis görünüyor.
    Ayrıca ikizlerin doğum gününü kutlar,sağlıklı ve huzurlu bir ömür dilerim.

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (zerrin - misss)November 7, 2007 at 12:03 PM

    Canım benim nefis olmuş kurt :)))

    pek sevdim ben ..

    ellerine sağlık..

    sıcacık sevgiler bitanem

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (asotu-sevim)November 20, 2007 at 6:09 AM

    merhaba canım.epeydir uğrayamamıştım sana, bunlar ne kadar güzel pastalar öyle.hepsi birbirinden şeker olmuş.ellerine sağlık.
    Ben o kadar uğraş gerektiren işleri yapamıyorum maalesef.sipariş kabul ediyomusun:)))sevgiler.

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (halenze öçlem)November 28, 2007 at 3:24 PM

    eheh kurt da gözüme güzel gözüktü yeniyosa ben rica edeyim bundan:))) yuh aban oha artık yaa ne görsem istiyom:))) elelrine sağlık napalım bu kadar güzel yapmasaydın sen de:)

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (nmeral)December 11, 2007 at 12:43 AM

    Selam, Emel hanımcım,
    bloğunuzu açınca a bir de ne göreyim tarhana çorbası,çok güzel görünüyor, elinize sağlık. bende akşamdan ıslamıştım bugün eve gidince yapacağım inşallah, ama ben nohut koymuyorum, bugün sizin yaptığınız gibi deneyeyim bir diye düşündüm. İnşallah bizimkiler de severler.
    Şimdiden canım istedi,

    değişik tariflerinizi bekliyorum ve takipteyim, kolay gelsin

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (asli ors)December 11, 2007 at 5:29 AM

    emelcim siten hayirli olsun, pek bir guzel gorunuyor hersey. sicacik ev kokmakta!

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)December 11, 2007 at 6:58 AM

    tesekkurler Nimet hn, sizin tarifler de muhtesem onlari tatmak daha da guzel:)

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)December 11, 2007 at 7:04 AM

    aslicim tasekkurler, yakinda ikizler icin arsivimde tariflerimi de bulup koymayi dusunuyorum..ah bir de vakit yetse:)

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (Anonymous)March 1, 2008 at 8:19 AM

    ellerinize sağlık
    çok nostalji kokuyor
    hemen yapacağız
    ersin@hatice
    diyarbakır

    ReplyDelete