Wednesday, December 12, 2007

Mantarlı tavuk sote

Mantarlı tavuk sote
  • Malzeme
    500 gr mantar
  • 2 parça tavuk gögüs eti (kuşbaşı doğranacak)
  • 1 soğan
  • yarim çay bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • köri, karabiber, az tuz
  • Not: Wok tava kullanırsanız soteniz çok güzel olur

Teşekkür: Wok tavayı bana hadiye eden Pınar, Füsun, Belkıs, Serin ve Nimet'e teşekkürler

Yapılışı

  • Mantarları güzelce yıkayıp istediğiniz büyüklükte doğrayın, suyunu bir kurulama beziyle alın, kararmaması için limon suyuna bulayabilirsiniz.
  • Tavanıza zeytin yağını koyun ve mantarları atın
  • Ocağınızı harlı alevde olmalıdır
  • Tavayı ara sıra sallayarak mantarı güzelce soteleyin
  • Bu arada soganı ikiye bölün ve yarım halka halinde doğrayın (piyazlık)
  • 2 parça tavuk gögsünü iri kuşbaşı şeklinde doğrayın
  • mantarlar biraz sotelenince (5 dk kadar) soğanı ve gögüs etini ekleyin
  • yüksek ateşte tavayı sürekli sallayarak sotenizi çevirin
  • salçayı, karabiberi, köriyi (bir çimdik) koyun
  • Tavuk eti piştiğinde sıcak servis yapın

İpucu: Ocaktan almadan 1 dk önce rende kaşar ekleyebilirsiniz (fotografta yoktur)
Aifyet olsun:-)

20 comments:

  1. noreply@blogger.com (nihal)November 13, 2007 at 2:51 AM

    Arkadaşım Allah ağızlarının atdını bozmasın.Gerçekten harika gözüküyorlar.Bende istiyorum =)Ellerine sağlık.
    lezzetavcisi

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (inci)November 13, 2007 at 6:09 AM

    Canım arkadaşım ben söz zamanını hatırladım:)ALLAH mutluluklarını artırsın inşallah:)sen de harika bir görümcesin....kurabiyeler ise muhteşem olmuş.....nefis bir ağız tadı:)

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (PASTARDA)November 13, 2007 at 8:14 AM

    Özlemcim , kardeşine mutluluklar diliyorum !

    Kurabiyeler çok şık olmuş..Ellerine sağlık

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (senem)November 13, 2007 at 10:02 AM

    Hayirli olsun,Allah tamamina erdirsin insallah.Kurabiyeler de götürmek icin iyi fikîr olmus.Görünüsleri de harika,ellerine saglik canim.

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)November 13, 2007 at 2:58 PM

    canım kardeşine ve müstakbel eşine ömür boyu mutluluklar diliyorum ne mutlu senin gibi çok tatlı bir ablaları var kurabiyeler çok şık olmuşlar ellerine sağlık
    sevgiler canım

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (sevdamavisi)November 13, 2007 at 11:19 PM

    Selam,
    çok güzel kurabiyeler ellerine sağlık. çok güzel pastalar yapmışsın. sevgiler

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (disal)November 13, 2007 at 11:52 PM

    merhaba canım...

    Allah düğünlerinide görmeyi nasip eder inşallah...
    kurabiyeler ne kadar güzel olmuş...kim sevinmezki böyle bir kurabiyeye....
    ellerine sağlık...hayırlı olsun hayırlı işleriniz....

    öpüyorum canım seni...

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (sarimutfak.blogspot.com)November 14, 2007 at 5:49 AM

    kurabiyelerin harika olmuş.eline sağlık canım
    kardeşinin de nişanı hayırlı olsun.allah mesut etsin

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (Tabakta Lezzetler...)November 15, 2007 at 7:52 AM

    Bu kurabiyeler çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık.
    Bu arada kardeşine de mutluluklar dilerim.
    Sevgiler…

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (ayseyaman)November 15, 2007 at 5:33 PM

    Sofra Özlemim canım geçmiş doğum günün kutlu ve mutlu,nisanınızda hayırlı ugurlu olsun!:)
    pastalar ve kubişler harika görünüyor..çok güzel çalışmalar yapmışsın bayıldım, güzel ellerine sağlık...
    optm seni
    sevgilerle

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (zerrin - misss)November 16, 2007 at 2:15 PM

    Canımmmm, söz zamanınını unuturmuyuz :)))

    Ben de nerelerde bu kız diyorum. :)

    kardeşine ve nişanlısına bir ömür mutluluklar diliyorum özlemim..

    senin gibi görümce dostlar başına ayol. ne güzel kurabiyeler bunlar böyle..

    ellerine sağlık

    sıcacık sevgiler...

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (esra(büyüleyenmutfak))November 17, 2007 at 12:31 PM

    merhaba,

    canım ben herhalde doğun gününü kaçırmışım

    mutlu yıllar dileyeyim önce...

    ve hamarat görümce o kurabiyeleri kime götürsen çok sevinir ayol :):):)

    ellerine sağlık

    ve kardeşine mutluluklaaaaaaaaaaaar

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (Anonymous)November 18, 2007 at 12:46 AM

    Merhaba,
    Kurabiyeler nefis. Ellerinize sağlık.
    Dün nişani yaptınız mutlaka. Hayırlı uğurlu olsun. Allah tamamına erdirsin. Tebrikler.
    guldenelkan.blogcu.com

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (Anonymous)November 18, 2007 at 2:47 AM

    SEVGİLİ ABLAMA
    ablacım çok güzel göründüğünü zaten biliyorum hatta yakından gördüğüm daha güzeldi.
    tadı görünüşü ağızda dağılışı çok harikaydı.
    çok çok tavsiye ederim süper ya ama yine yok olma artık sıksık tarifler görmek istiyoruz

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (nurla)November 18, 2007 at 2:06 PM

    gelen haftanın hayırlı olmasını sana güzellikler getirmesini dilerim sevgilerimi de bıraktım, selametle kalın

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (hanimiş)November 18, 2007 at 2:42 PM

    Özlem kardeşini tebrik ederim allah tamamına erdirsin. Kurabiyeler de pek güzel görünüyor ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (leziz-özlem)November 19, 2007 at 11:07 PM

    canım kardeşine mutluluklar diliyorum...kurabiyeler harika görünüyor...nefis...

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (halenze öçlem)November 28, 2007 at 3:22 PM

    ey Allahım bu kız üşenmez nerde deli işi var. ben hayatta bööle incik bincik uğraşamam bacım üşenirim. elim kolum kalkmaz valla. ellerine sağlık ne şanslı gelinin varmış:))) mucuk mucuk. bak canım bundan da çekti:))))

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (belkıs)December 14, 2007 at 5:56 AM

    değerli hocam

    hediyemizi böyle enfes amaçlar için kullanmanız nedeniyle biz size tesekkür ederiz. Bu pratik tarifleri bizimle paylaşmanız çok güzel. Ama bu siteye bundan sonra akşam üstü (eve gitmeden en fazla yarım saat önce)girmeye karar verdim. Resimler okadar iştah açıcıki insanın aşeresi geliyor. Anlarsınız yaaa:)))

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (Koray)February 26, 2010 at 10:16 AM

    Soylediginiz gibi yaptim ancak icine carliston ve kirmizi biber de koydum enfes oldu tarif icin cok tesekkurler.

    ReplyDelete