Tuesday, March 25, 2008

Emelin Sebzeli mercimek çorbası


Hem büyüklerin hem de çocukların keyifle içebileceği bir çorba tarifim var..besleyici tam bir kış çorbası:) şimdiden afiyet olsun :)
Malzeme:
1,5 su bardağı kırmızı mercimek
2 orta boy havuç
1 orta boy patates
1 büyük soğan
et suyu
1 çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı sıvı yağ
istenirse:
küçük bir kök kereviz (rendelenecek) veya bir dal kerviz sapı
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 çay kaşığı kimyon
tuz, karabiber (mide probleminiz varsa ve küçük çocuklar yiyecekse karabiber koymayın)
yapılışı:
havucu ve pataesi soyup rendeleyin
soğanı yemeklik doğrayın, tereyağ ve sıvı yağı tencereye alın. soğanı kavurun (soteleme), salçayı ekleyin ve biraz daha kavurun, havuç ve patetesi de ekleyip kavurmaya devam edin..eğer kereviz koyacaksaniz bu aşamada ekleyin (biraz limon da sıkabilrsiniz)..karışın üzerine et suyunu koyun ve kaynayınca yıkayıp szüdüğünüz mercimeği ekleyin. Çorbanın suyu az gelirse istenilen kıvama gore sonradan da sıcak su eklenerek ayarlanabilir. Çorba mercimekler pişenen kadar ocakta kalmalıdır. Mercimekler piştiğinde bir blendr (karıştırıcı) ile çekilir. Baharatlarını ve tuzunu ekleyip 2-3 dakika daha kaynatıp ocaktan alınır
Afiyet olsun:-)

33 comments:

  1. noreply@blogger.com (mutfaktayim)March 25, 2008 at 10:23 PM

    Bayılırım mercimek çorbasına harika görünüyor ellerine sağlık canım.

    Sevgiler...

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)March 26, 2008 at 1:08 AM

    En çok sevdiğim çorba, ellerine sağlık harika görünüyor...

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)March 26, 2008 at 1:08 AM

    En çok sevdiğim çorba, ellerine sağlık harika görünüyor...

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)March 26, 2008 at 2:05 AM

    pazar çörekleriyle bu çorba ve domates çorba çok güzel gider gercekten de:)

    tesekkurler zerrincigim

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)March 26, 2008 at 2:06 AM

    Corbada puf noktasi tereyagdir, bilginize:) emel

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (pastamaxi)March 26, 2008 at 3:42 PM

    çorba harika görünüyor zaten mercimeğe baylırım..ellerine sağlık


    sevgiler

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (sekergibi)March 26, 2008 at 11:31 PM

    emelcim
    nar ekşisini görünce hemen daldım.
    bu da bizden diye baktım adanalıymışsın.
    hemşeri sayılırız.
    ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (zerrin - misss)April 2, 2008 at 10:33 PM

    AYol senin bu oğlan kilo aldıracak ben sana söliim :))))

    Nefis olmuş börek canım benim varsın kalorili olsun ..:)

    Bu sırada mayayla ilgili bilgiler gerçekten çok enterasan..

    Öpüyorum canım benim.
    sevgiler.

    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (http://hunerlieller.net)April 2, 2008 at 11:26 PM

    selam canım..yemede yanında yat böregi olmuş valla:))çıtır çıtır nefis bir börek ..eline saglık..sevgilerimle..

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (saniyesultan)April 3, 2008 at 12:03 AM

    mayayı bende suyla ıslatıp saçıma sürüyorum suna hanım söylemişti dökülmeyi önlüyor böreklerde cıtır cıtır yenmezmi?

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)April 3, 2008 at 12:07 AM

    Oyyy mayayla ilgili bilgileri okudum,çok süper hepsi. Bi kere Suna hanımı dinlemiştim bu konu hakkında ama bu kadarını bilmiyordum. Şu maskeden ben de yapayım hihih:)

    Börek de acayip nefis görönüyor,tıpkı her kalorili şeyde olduğu gibi:))
    Ellerine sağlık cicim,öptüm kocaman

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (disal)April 3, 2008 at 12:19 AM

    özlemim maya maskesini bende yaptım bi aralar...güzel oluyor gerçekten...

    içme konusuna gelince bilmemki içebilirmiyim...sağlıklıya içemeyiz dimi...sağlıksız deselerdi içerdik o zaman....

    ellerine sağlık...börekler nefis..helede patatesliya bayıldım...

    öpüyorum tatlışım....muck....

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)April 3, 2008 at 2:33 AM

    Canımmmm Özlemcimm, valla full kalorili ama süper bir börek..Amannn zatii recüm falan kalmadı bende , yapıcam kıs , sonrada yiyecem 5 dene :))) İş çıkışı doğru yufkacıya :))))
    Öpüyorum kocaman...

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (Güldenceninmutfagi)April 3, 2008 at 4:47 AM

    MUSKA BÖRECIKLERIN ÖYLE ISTAHIMI ACTIKI GIDIP MUTFAGA YAPMAK GELDI ICIMDEN INANKI.
    ELINE SAGLIK CANIMCIM,AFIYET SEKER OLSUN ARKADASIMA:)))

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (Ayse Pamuk)April 3, 2008 at 10:52 AM

    Harika olmuş harika nefis görünüyor ellerine sağlık

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (Zeynep)April 3, 2008 at 11:46 AM

    özlemimmmmm bayıldım bu kalorili böreklere valla:))
    nefis görünüyorlar...
    ellerine kollarına sağlık canım
    çok çok çoook öptümmmm

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (Ata sofrası)April 3, 2008 at 11:59 AM

    canım börekler bir harika.ellerine sağlık.ama mayayı içmek çoook zor .sen nasıl başarıyorsunn.

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (meleginmarifetleri)April 3, 2008 at 2:13 PM

    çok güzel olmuş börekler ellerine sağlık.
    sevgiler.

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (emineninemekleri)April 3, 2008 at 2:44 PM

    Özlemcim, yine nefissssss mi nefisssss mamlar yapmissin.Ellerine saglik canim.

    Kocaman öpüyorummmmmmmmm
    Emos

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (pastamaxi)April 3, 2008 at 6:42 PM

    canım benim oğlumun da pazartesi günleri börek poğaça günü:))bu yüzden haftaya böyle başlıyoruz haliyle de böyle bitiriyoruz.muskalar harika olmuş ellerine sağlık canım


    sevgiler

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (Evcilik Lezzetler)April 3, 2008 at 11:06 PM

    Börek nefis görünüyor, ellerine sağlık, oğluşuna afiyetler olsun :))

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (aslı'nın mutfağı)April 4, 2008 at 2:39 AM

    Sevgili Emel, senin mercimek çorban da nefis olmuş, ellerine sağlık, ne kadar şifalı.. Kerevizle hiç denemedim, güzel bir tat verir mutlaka.. Kasenin altındaki tabak çok hoş, maviş maviş .)

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)April 4, 2008 at 3:34 AM

    tesekkurler asli, tabak tatli tabagi aslinda..kutahya porselen magazalarinda bulabilirsin:-) sevgiler, emel

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (BİR DEMLİK SOHBET)April 4, 2008 at 5:20 AM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;10.03.2008--10.04.2008 Tarihleri arasında EN GUZEL PASTA YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
    Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL PASTA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL PASTA YARIŞMASI 1" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL
    Bu haftaki ev sahibemiz http://mucizembenibul.blogcu.com BİRİNCİ OLAN ARKADAŞ 14 NİSANDA EV SAHİBESİ OLACAKTIR…

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (Anonymous)April 4, 2008 at 7:28 AM

    canim mayanin faydalarini bende az cok duymustum
    ozellikle de maske olarak arada aklima gelince soyleee yuzume bir suruyorum
    ama icildigini bilmiyordum
    paylasimin icin tesekkurler

    borek nefis gorunuyor
    ellerine saglik

    www.yenitadlar.blogcu.com

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (nihal)April 4, 2008 at 8:26 PM

    Şİmdi ben anlamadım ilk önce börek yiyip mayamı içicez yoksa mayayı içip börekmi yicez =))

    Neyse sen maya kabartma tozu uğraşa dur ben böreklerden yiyim o daha kolay..

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (ab-ı hayat)April 5, 2008 at 2:55 AM

    Ellerine sağlık canım,nefis görünüyor börekler.En kısa zaman da deneyeceğim...

    Mayanın anlattığın özelliklerini ben de duymuş ama denememiştim,bahsettiğin iyi oldu.Belki ben de denerim:)))


    sevgilerimi gönderiyorum...

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (sefertasi.blogcu.com)April 5, 2008 at 10:59 AM

    Selam canım,
    Kalorili olsa kim takar böyle misss gibi börekler olunca? !
    ellerine sağlık canım sevgilerimle:))iyi pazarlar

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (LAVANTİN)April 6, 2008 at 4:25 AM

    Canım, böreğin harika ona diyecek laf yok. Ama maya konusu çok ilginç gerçekten. Şaşkınlıkla okudum ve sanırım bundan sonra mayayı daha çok alacağım. Saçların için nasıl kullandın? Benim de 3 yıldır dökülüyor. Doktorlar da pek üzerinde durmuyor ama yakında kelleşeceğim.:(
    Çok teşekkürler paylaşımın için.

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)April 7, 2008 at 12:06 PM

    Ooooo, nefisss görünüyor, dediğin gibi bol kalorili ama çocuklara yapılınca pek masum oluyor değil mi:)))))

    Ellerine sağlık canım benim,

    Sımsıcak sevgiler, kocaman öpücükler...

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (Melek*)April 7, 2008 at 1:54 PM

    çok güzel çıtır çıtır ellerine sağlık yanına çayla kahvaltıda yemede yanında yat olmuş

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (Hasret)April 8, 2008 at 11:02 AM

    misss gibi olmuslar, bayildim:) cayimin yanina cokkk güze giderdi simdi, citir citir görnüyor ...

    ellerine saglik canim ...

    kocaman öpüldün ..

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (SOFRAM)April 9, 2008 at 6:18 AM

    Canım Özlemciğim merhabalar canım, geçmiş olsun dileklerin için çok teşekkür ediyorum, güzel mesajlarınızla bana destek oldunuz, iyi ki varsınız...
    Canım börek te harika olmuş, ellerine sağlık, çocuklar şimdi sağlıkları yerindeyken yesinler, yaşlar ilerleyince isteseniz de yiyemiyorsunuz...
    Canım,görüşmek üzere sevgiyle öpüyorum...

    ReplyDelete