Thursday, March 6, 2008

Emelin Fırın Makarnası

fırın.makarna.foto by ecs

Merhaba, makarna sevmeyen enişteciğimin bile çok severek yediği, babamın bayıldığı fırın makarna tarifimi sizinle paylaşma zamanı geldi. Yapılması çok kolay, servisi güzel, çorbayla da çok güzel giden bu makarnayı menüde ana yeme olarak çekinmeden sunabilirsiniz. Ayrıca kabul günlerinizde, veya evinize arkadaşlarınızı çağırdığınızda (çorlu çocuklu), geceye kadar süren uzun sohbetli davetlerinizde de yapabilirsiniz. Dilimlnemesi nedeniyle sunumu porsiyon halinde yapabilirsiniz. Tadı çok güzel, mutlaka denemenizi öneririm.


Size vereceğim tarif bir bütün makarna paketi için. Biz ailece buradaki malzemelerin yarısını kullanıyoruz.

Emelin Fırın Makarnası
8 dilim(=8 porsiyon)
süre: 40 dakika

malzeme
1 paket fırın makarnası veya kelebek makarna veya çubuk makarna (spagetti dememeye kararlıyım)
1 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı sıvı yağ

sos:

1/2 kg yoğurt (2 kase)
2 yumurta
200 gr beyaz peynir (yaklaşık yarım kalıp)
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 çorba kaşığı tereyağ

1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı
Makarnayı kaynamakta olan suyun içine atın. Eğer çubuk kullandıysanız kırmadan atın serviste daha güzle kesiliyor. Tuzu ve yağı da ekleyin. 9 dk haşlayın (aldente diyorlar ya hani Türkçesi hafif diri ;-)).

makarna haşlanırken sosu hazırlayalım. Yumurtayı çırpın. Beyaz peyniri çatalla ezin. Yumurta, yoğurt, beyaz peynir, sıvı yağ, erimiş tereyağı birlikte karıştırın (tuz atılmayacak). kaşar peynirinin de 1/4 ü kadarını karışıma ekleyin.

Makarna pişince süzgece alıp süzün.Üzerinden soğuk su geçirmeyin sakın:-) . MAkarna ve sosu bir tencerede karıştırın iyice. Sonra büyük bir fırın tepsisine karışımı döküp düzleyin. En üste rende kaşarın hepsini serpin. Aralar boş kalabilir önemli değil..

200 derecelik fırında 30 dk ön ısıtma yaptıysanız da 20 dk pişirin. Yada siz en iyisi kaşarlar kızarana kadar diyelim o zaman çıkarın fırından:-)

Afiyet olsun:-)
Birlikte: Domates çorbası

Posted by Picasa

42 comments:

  1. noreply@blogger.com (disal)March 7, 2008 at 12:59 AM

    nedense arkadaşlarla ne yemek yapalım dense akla ilk gelen makarna oluyor...soslusu,peynirlisi ve yada senin yaptığın gibi fırındası...

    ellerine sağlık.....çok güzel görünüyor...

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (sevgi)March 7, 2008 at 2:51 AM

    Ben de çok severim fırında makarnayı.Çok güzel görünüyor.
    Ben yoğurt yerine süt kullanıyordum yoğurtlusunu da deneyeceğim
    sevgilerle

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (nino)March 7, 2008 at 3:28 AM

    harika olmus canim ellerine saglik

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (Anonymous)March 7, 2008 at 11:02 AM

    bende cok severim firin makarnayi ama bizimkiler normal yapisini tercih ediyorlar:((
    seninkide muhtesem gorunuyor canim ellerine saglik

    www.yenitadlar.blogcu.com

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (pelincelezzetler)March 7, 2008 at 2:12 PM

    Emel bende uzun süredir yapmamıştım,hatırlattın.Senin tarifde çok güzel.Ellerine sağlık canım...

    Sevgilerimle

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (SOFRAM)March 8, 2008 at 1:41 PM

    Canım merhabalar, geçmiş olsun, umarım şimdi daha iyisinizdir...
    Ellerinize sağlık fırın makarna harika görünüyor, börek gibi çok güzel olmuş, afiyetler olsun...
    Kadınlar gününüzü de kutluyor, iyi pazarlar diliyorum canım, sevgiler...

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)March 9, 2008 at 3:49 AM

    ellerinize sağlık fırın makarna hem börek hem makarna lezzetinde nefis bir yemek oluyor çok güzel görünyor sevgiler

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)March 9, 2008 at 3:48 PM

    Canım Emelcim, makarna dedinmi saygı duruşuna geçenlerdenim, hergün yesem inan ki bıkmam..Fırında makarnayada ekstradan bayılırım.. Emelin fırında makarnasıda muhteşem görünüyor :))Şu rejimim bir bitsin 1 paketten yapıp hepsini bir oturuşta yiyeceğim diye şu anda kendime söz verdim :)))
    Kucak dolusu sevgiler...

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (http://ballkabak.blogspot.com/)March 11, 2008 at 4:45 PM

    Miss gibi olmuş ellerinize sğalık sevgiler

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (Serin)March 12, 2008 at 7:14 AM

    Sevgili emel hocam..Yine guzel bir tarif, mukemmel bir tat ve harika bir ogle yemegiydi..Ellerinize saglik..Bildigim firin makarna tarifini unuttum bile..Bundan sonra sizin tarifinizi uygulayacagim..sevgiler...

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (Aybike Ceylan)March 12, 2008 at 2:19 PM

    Emel'cigim,

    Ellerine saglik, harika olmus.

    Sevgiler

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (zerrin - misss)March 28, 2008 at 6:41 AM

    Canumun içi, yetmemiş işte :))) ellerine sağlık. Çocuklar şekilli şeyleri pek seviyorlar değil mi. Eee kurabiyede dadundan yinmesse daha ne olsun :)))

    Pek sevimli olmuşlar..

    bence o inekcik ortalığa çıkmalı artık :) pek güsel çünkü..

    öpüyom şekerim.
    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (gülten)March 28, 2008 at 6:41 AM

    ellerinize sağlık. bende malzeme bulursam şeker hamurunu denemek istiyorum. afiyet olsun.www.guzelevim.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (ugurbocegimleafiyetle)March 28, 2008 at 7:16 AM

    Canımmm bu kurabiyeleri beğenmemek mümkün mü, harikaaa olmuş, ben çocuklardan daha beterimdir bu figürlü şeylere karşı :))) ellerine sağlık canım...

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)March 28, 2008 at 9:19 AM

    Gecen gün bende gördüm bu büsküvi kalıplarından ama acaba dedim bütün ayrıntılar hamura geçir mi?
    Demek ki geçiyormuş:)) Artık alabilirim:)) Yaşasın

    ah bu şeker harumu sevdası ah:( annem izin vermiyor ki bana :'(

    kurabiyeler nefis olmuş canım,ellerine sağlık....

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (nihal)March 28, 2008 at 9:59 AM

    Özlem kurabiyeler senin olsun ben kalıplarını istiyorum =)
    Çok tatlılar dimi ellerine sağlık.
    lezzetavcisi

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (MUTFAKTA HOŞ SEDA)March 28, 2008 at 10:16 AM

    Canım ellerine sağlık ne kadar şirin görünüyorlar yetmez tabi bu güzellikteki kurabiyeler çocuklara

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (Pastanı Seç)March 28, 2008 at 11:43 AM

    ay çok güzel olmuş ellerine sğlık

    sevgiler

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)March 28, 2008 at 1:26 PM

    Canımmmm,

    Kalıpla kesilen kurabiyeler nedense ufaklılkarın daha çok ilgisini çekiyor:)) Ama bence haklılar, benim bile aklım kalıyor bazen:)))

    Ellerine sağlık canikom,

    Sımsıcak sevgiler...

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (ESRA)March 28, 2008 at 1:39 PM

    çok şirin duruyorlar yaa:)ellerine sağlık valla harika olmuş bende en yakın zamanda enemeliyim:)

    sevgiler

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (emineninemekleri)March 28, 2008 at 1:53 PM

    Özlemcim, kurabisler süer olmuslar.Ellerine saglik canim.


    Kocaman öpüyorummmmmmmm

    Emos

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (Melek*)March 28, 2008 at 2:11 PM

    ay çok şeker kurabiyeler. bizim oğlan zaten kurabiye canavarı bu şekilde görse kimbilir neler yapar belkide onlarla oyuncak oynar:) ellerine sağlık

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)March 28, 2008 at 3:03 PM

    Canim kurbisler gercekten de cok sevimli olmuslar,ellerine saglik.Güzel bir hafta sonu gecirmeni dilerim,öptüm canim.

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (Nilgün)March 28, 2008 at 4:23 PM

    Ellerine saglik canim cok güzel görünüyorlar..

    Iyi geceler dilerim



    SEVGILER

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (pastamaxi)March 28, 2008 at 5:53 PM

    demekki neymiş adam başı en az 3 tane hesaplayacakmışsın:))))bak iyi oldu bu ben de oğlumun sınıfına yapmayı düşünüyordum valla az gelecekmiş...ayrıca çok cici görünüyorlar bir tane de ben aldım haberin olsun canım ellerine sağlık


    sevgiler

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (mutfaktayim)March 28, 2008 at 10:44 PM

    Kurbişler çok tatlı özlem'cim bu kurabiye kalıplarından ben de daha önce kurabiye yapıp yayınladım. Gerçekten çok şirin oluyorlar. Tam çocuklara göre. Seninde ellerine sağlık adaşım :)

    Sevgiler...

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (yeşim)March 29, 2008 at 12:31 AM

    ay bunlar çok şirin yetmez tabi bize de ya hani inek biz de görelim

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (Fulya)March 29, 2008 at 1:00 AM

    Ellerine sağlık pek bi güzel olmuşlar.Benim kız için denemem lazım.

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (elif)March 29, 2008 at 4:15 AM

    canım çok güzel olmuşlar. bu kalıplardan bendede var. kızıma kalsa herşeyi bunlarla yapcaz

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)March 29, 2008 at 4:43 AM

    Kıss Özlem ne güzel olmuş bu kurabiyeler vallahi, bayıldım, pazartesine bende yuvaya yapıcam kurabiye :))))
    Öptüm seni..

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (EZGi :)))March 29, 2008 at 6:06 AM

    canım çok seker olmuşlar ellerine saık sevgiler...

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (Zeynep)March 29, 2008 at 6:09 AM

    ne güzel olmuş bu kurabiyeler:)))
    bayıldım valla özlemcim...ellerine sağlık.
    öptüm sulu sulu

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (http://illedeyemek.blogcu.com/)March 29, 2008 at 10:25 AM

    eline sağlık canım çokta güzel görünüyor,sevgilerimle....

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (LAVANTİN)March 29, 2008 at 1:09 PM

    Ellerine sağlık canım, gece gece canım istedi. Ben de çocuktan büyüme değil miyim.:)
    Selametle...

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (www.yemedeyanindayat.blogcu.com)March 29, 2008 at 1:40 PM

    kalıplar ne şirinmiş nefis kurabiyeler çıkmış ortaya..ellerinize sağlık.

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (diyalogyemekleri)March 29, 2008 at 4:52 PM

    cnm.ellerine sağlık..çocuklar beğendiyse tamamdır..harika olmuştur eminim.slmlar.

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (nino)March 29, 2008 at 4:58 PM

    supper olmusssssssssssssss

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (halenze öçlem)March 30, 2008 at 4:05 AM

    öçlemimm valla seni tebrik ediyorum muhteşem bir site oldu burası. sayfa düzenlemen ama herşeyden önce yaptığın yemekler ve hatta çektiğin resimler nefis olmuş. ellerine sağlık. hamzoş beni çok yoruyo bu ara uzak kaldım hepinizden inşallah çabuk dönerim.. çok öpüyorum seni sana kolay gelsin... şunlardan bir ara bize de yap:))))

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (sekergibi)March 30, 2008 at 8:03 AM

    öslemcim
    ellerine sağlık bırak çocukları banada yetmiyor kurabiye anacım.
    hele böyle hayvancıklı olursa
    mııııııııımmmmmmmmm...

    ReplyDelete
  40. noreply@blogger.com (ebruakin)March 30, 2008 at 10:14 AM

    Selamlar Özlem'cim,
    Harika görünüyorlar. Ellerine sağlık.
    Kurabiyelerin üzerindeki kabartmaları nasıl yaptın? Kalıbından mı öyle çıkıyorlar?
    Kalıp fotoğrafını da istiyorum o zaman. :)

    Öpüyorum canım.
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  41. noreply@blogger.com (serin)April 3, 2008 at 11:25 PM

    Sevgili hocam..gecenlerde tarifinizi uyguladim..sonuc mukemmeldi..icerisinde et olmayan yemegi yemekten saymayan babam bile cok begenmis olmakla birlikte "biraz renkli olsaydi daha iyi olurdu" dedi. Ben de bir sonraki yaptigim firin makarnaya (yarim paket makarna kullanmistim)1/4 yemek kasigi biber salcasi ekledim..bence bu da guzel oldu..tekrar tesekkur ederim..

    ReplyDelete
  42. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)April 3, 2008 at 11:28 PM

    serincigim aliskanliklarimizdan vazgecmemiz zor di mi? babana hak veriyorum, benim babamin da favori yemegi benim yaptiklarim arasinda, eline saglik bir sonrakine ben de deneyim salca olayini, sevgiler, emel:-)

    ReplyDelete