Thursday, March 6, 2008

Brokoli salatası


brokoliyi çok değişik tariflerle kullananlar var. Kendime pek konduramdığım hastalık halindeyim. Birkaç gündür sevgili işimden ve öğrencilerimden ayrıyım. Hasta olduğuma sevinmeyeceklerini biliyorum ama sanırım bu güzel adana günlerinde Emel hocanın derslerinin boş geçmesinden azıcık sevindirik olmuşlardır..Bünyemi güçlendirmek ve ayağa daha çabuk kalkmak için vitaminli şeyler yemeye çalışıyorum. Annem ve kızkardeşlerim de arada uğrayıp bana bakıyorlar Allah razı olsun. Kızkardeşim dün uğradı, brokoliyi pişirdi ve bu güzel brokoliyi birlikte yedik.
tarif oldukça basit:-)

brokoli yıkanır ve çiçeklerine ayrılır
tuzlu bol suda 2-3 dk haşlanır
bir kasede sosu hazırlanır.

sos:
2 çorba kaşığı zeytinyağı
2-3 diş kıyılmış sarımsak
1 limon suyu
isot

haşlanmış brokolinin üzerine gezdirilir, afiyetle yenir.

Aileme not: Canım ailem, canım kardeşlerim iyi ki varsınız, hastalıkta sağlıkta iyi günde kötü günde yanımdasınız. Birbirimizden karşılık beklemeden sevgiyle güler yüzle ve fedakarlıkla yanımda olduğunuz için Allah'a teşekkür ediyorum. Hepinizi çok seviyorum.

Hastalığımda bile bana surat yapıp kalbimi kıranları ise Allaha havale ediyorum.

39 comments:

  1. noreply@blogger.com (sarımutfak)March 6, 2008 at 12:36 AM

    slm
    manşatten geldim
    brokoli güzel olmuş.elinize sağlık ama ben bunu rondodan çekip mayonez koyup yapıyorum.sitemede koymuştum.tavsiye ederim deneyin.her şekilde severim brokoliyi gerçi
    sevgiyle kalın

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (gülten)March 6, 2008 at 12:37 AM

    ellerinize sağlık. Hep denemek istediğim bir sebze ama daha cesaret edemedim. ama sizin tarifi görünce bu hafta pazardan alıp denemeye karar verdim. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (DANIEL EFE'nin annesi Nagehan)March 6, 2008 at 1:06 AM

    Gecmis olsun, bir an once toparlanirsin insallah. Brokoliyi de tam benim sevdigim gibi yapmissin. Kisa sure haslanmis, gevrekligini kaybetmeden seviyorum ben de. Gorusmek uzere

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (ayşegülmutfakta)March 6, 2008 at 2:11 AM

    canım geçmiş olsun ama bu salata sana iyi gelecektir ;)
    en kısa zamanda iyileşmen dileğiyle öpüyorum

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Neşeli Sesler)March 6, 2008 at 4:37 AM

    Selam
    Ziyaretiniz için çok teşekkürler.
    Sayfanız çok güzel. Hastalığınıza acil şifalar diliyorum
    Sevgiler...

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (http://ballkabak.blogspot.com/)March 6, 2008 at 8:25 AM

    En sevdiğim salatadır ve hiç bir salataya değişmem.Ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)March 6, 2008 at 11:27 AM

    Brokoliye bayılırım.Birde aşağıdaki köstebek pastaya.Ellerine sağlık arkadaşım harikaaa...

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)March 6, 2008 at 10:52 PM

    Geçmiş olsun,inş. biran önce sağlığınıza kavuşursunuz.
    brokoli salatasını bende yaparım:)ellerinzie sağlık
    ama ben altta ki köstebek pastadan ayıramadım gzölerimi

    mutlu haftasonları
    sevgiyle kalın

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (nino)March 23, 2008 at 9:19 AM

    ellerine saglik canim harika gorunuyor

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (Feyza Fidan)March 23, 2008 at 10:15 AM

    Özlemimmm çorban enfesss, hele çorbayı koyduğun tabağa bayıldım hihihihi..Ellerin dert görmesin canım benim..
    Öpüyorum koccamaaaannnnn...

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (MUTFAKISTAN)March 23, 2008 at 12:08 PM

    cok degisik corba ellerine saglik,vejeteryan kizim icin hazirlarim tarifini aldim sevgiler
    Insan hayatinda keskeler hep olur hepimiz vardir mutlaka canim

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (Zeynep)March 23, 2008 at 1:46 PM

    canımcımmmm nefis valla bu çorba...
    ellerine kollarına sağlık...

    şu sıralar en çoooook keşke saçlarımı kestirmeseydim diyorum:((((bide bide bide 34 beden olmak isterdim:)))))ah ahhhh...

    çok öptüm

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (DANIEL EFE'nin annesi Nagehan)March 23, 2008 at 6:25 PM

    Bu lezzet bana uyar. Tarifi guzelce okudum. Pek yakinda deneyeceklerim listesine aldim bile. Sarmisagi severim,biz de okulda sarmisakli patates puresi yapmistik. Sevgiler

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (disal)March 24, 2008 at 12:02 AM

    özlemcim haklısın....nedense o güzel günler çocukluğumuza dek geldi ve biz faydalanamadık......

    bizim çocuklarımıza bırakacak hiç güzel değerlerimiz yok gibi....herşey dijital.......robota döndük......

    ellerine sağlık..çorban nefis görünüyor......ama sarımsak yemem bilirsin....hihi.....

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)March 24, 2008 at 3:32 AM

    Sarımsak işi beni bozar ama çorba nefis görünüyor:)
    Ellerine sağlık canım benim.Hayırlı bir hafta dilerim..

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (Fulya)March 24, 2008 at 6:37 AM

    Çokgüzel ve değişik bir çorba.Bayıldım helede patates,yoğurtve sarımsak üçlüsüne elinize sağlık.

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (MUTFAKTA HOŞ SEDA)March 24, 2008 at 7:17 AM

    Özlemciğim sarımsaklı yoğurtlu birde patatesli ooo yemede ne yap :) ellerine sağlık canım nefis görünüyor

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (kirazdünyası)March 24, 2008 at 7:48 AM

    tariflerin resimlerin çok güzel
    ellerine sağlık sık sık takip edeceğim bloğunu :)

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (Firuze&Saniye)March 24, 2008 at 8:49 AM

    Bu çorba harika görünüyor yaa.. Değişik bir çorba tarifi arıyordum tam da :) Ellerinize sağlık.. _Saniye_

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (yesildomates)March 24, 2008 at 12:08 PM

    CANIM DEĞİŞİK BİR ÇORBA ALTERNATİFİ OLMUŞ BENCE..
    NEGÜZEL ANLATMIŞSIN..KEŞKE YAŞASAYDILARDA O GÜZELM YEMEKLERDEN BİZDE FAYDALANSAYDIK...

    CANIM ÇORBAN HARİKA GÖRÜNÜYO..ELLERNE SAĞLIK..
    ÖPÜYORUM..KOCAMAN....

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (tülay)March 24, 2008 at 12:54 PM

    merhaba
    Ellerinize sağlık süper bir çorba olmuş.
    sevgiyle kalın
    www.anilarvemutfagim.blogcu.com

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (Nilgün)March 24, 2008 at 1:44 PM

    Patatesin her türünü sevdigimden corbasinada hayir diyemeyenlerdenim..Ellerine saglik nefis olmus...


    SEVGILER

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (SELİ (SELDA))March 24, 2008 at 2:50 PM

    ellerinize sağlık :)

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (arzumcum)March 24, 2008 at 3:22 PM

    yorum için teşekkürler.çorba nefis olmuş.yöresel lezzetlerin tadı hiçbirşeyde yok artık.bu güzel paylaşım için teşekkürler.ellerine sağlık.sevgiler.

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (İLKAY)March 25, 2008 at 1:57 AM

    canım bu nefis birşey....en kısa zamanda deneyeceğim....ama Adana bu aralar 36 derecede ..gerçi ben çorbayı soğuk soğuk bile içerim.....
    ellerin dert görmesin....

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (pelincelezzetler)March 25, 2008 at 2:49 AM

    Özlemcim bende böylesini hiç yememiştim,deniycem ama mutlaka..

    Ellerine sağlık..

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (yemegimle)March 25, 2008 at 4:35 AM

    Sarimsak kaynatmasi diyince bende sade sarimsaktan corbami olur demistim ama bakinca patatesten oluyor tamam dedim bende yapmaliyim kesinlikle ellerine saglik canim...

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (LAVANTİN)March 25, 2008 at 4:41 AM

    Özlem, senin gibi kullanmaktan kaçınsamda hayatımızda geçmişe dair keşkeler çoook!
    Ama şu da varki böyle olması gerkiyormuş demek beni rahatlatıyor.
    Patates çorbasının çok nefis olacağını düşünüyorum. Patatesin o nefis tadı çorbada daha da güzel olur herhalde.
    Selamlar...

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (Damak Tadı)March 25, 2008 at 5:52 AM

    Çok değişik bir tarif sunmuşsun bize Özlem,ellerine sağlık..Daha önceleri ne duydum ne de tadına bakdığım bir çorba..Paylaşımların için teşekkürler canım..


    Sevgilerle..

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (nihal)March 25, 2008 at 6:03 AM

    Öççleem ben bu tabakları hiç görmedim çok güzeel.Bide banada bu çorbadan yap çok sevdim ellerine sağlık.

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (pastacirapunsel)March 25, 2008 at 10:21 AM

    Özlem'ciğimmm,

    Çorba enfeee, tam kardeşime göre bir lezzet:))

    Ellerine sağlık canikom,

    Sımsıcak sevgiler...

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (Ayse Pamuk)March 25, 2008 at 11:25 AM

    Çorba enfes ama o tabakların asaleti nedir öyle bayıldımmmm

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (sekergibi)March 25, 2008 at 5:14 PM

    özlemcim,
    bu çorbanın tuzlu yoğurtla yapılanını ben yapıyoru.
    gerçekten nefis oluyor. benim oğlan bile yiyor düşün artık

    ReplyDelete
  34. noreply@blogger.com (eyvahhyemekyandiocakbatti)March 26, 2008 at 12:31 AM

    bebişim ellerine sağlık harika görünüyor ...sevgilerimle..öpüyorum..(amma ciddi yorum yazdım ders çalışacamya o bakımdan:)

    ReplyDelete
  35. noreply@blogger.com (tadinadoyamadım-dilek)March 26, 2008 at 5:28 AM

    Ellerine sağlık canım nefis görünüyor
    sevgiyle kal

    ReplyDelete
  36. noreply@blogger.com (EZGi :)))March 28, 2008 at 12:32 AM

    canım çok lezzetli görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler

    ReplyDelete
  37. noreply@blogger.com (sarımutfak)March 28, 2008 at 5:37 AM

    slm cnm
    çorba nefis oooohhhhh sıcacık ne güzeldir
    eline sağlık canım
    sevgiylekal

    ReplyDelete
  38. noreply@blogger.com (aslı'nın mutfağı)March 31, 2008 at 3:23 AM

    Hiç içmemiştim bu çorbadan, tadını merak ettim.. Sarımsağı pek severim.. Bu arada sunum da çok güzel, ellerine sağlık..

    ReplyDelete
  39. noreply@blogger.com (Anonymous)October 22, 2008 at 12:47 AM

    sitenize tesadüfen girdim.Çok beyendim.Sarımsak kaynatması sözünü okuyunca aaaKASTAMONU İLE İLGİSİ varmı derken babannenizin
    KASTAMONULU olduğunu okudum,duygulandım.Bende kastamonuluyum ,benimde annem çok güzel yapardı.Onu hatırladım.
    www.yildizmutfagi.com benim sitem
    ziyaret ederseniz sevinirim.

    ReplyDelete