Wednesday, June 11, 2008

Bici

Biciyi eminim herkes küçüklüğünde yemiştir. Bizdeki diğer ismi de bicibicidir. Bici benim çocukluğumun muhallebisidir. Yaşlı bir amca küçük arabasında sokak sokak dolaşarak biciyi satardı. Bizde hemen annemin yanına koşarak para alırdık bici için. Biciyi yalnız küçükler değil büyüklerde çok seviyor. Bicinin tarifini Lezzet Dergisinde görünce hemen yapmıştım. Aynı küçüklüğümdeki tattaydı. Dergide yazdığına göre Adana tarifiymiş. Dergide bicinin tarifinde pudra şekeri kullanılıyordu, ben toz şeker kullanıyorum. Yine dergide yazdığına göre biciyi servis yaparken içine dövülmüş buz konuyormuş. Ben biciye buz koymuyorum. Onun yerine bicinin şerbetini buzdolabında iyicene soğutup muhallebinin üzerine dökerek servis yapıyorum.
Muhallebisi için:
1 Su bardağı nişasta
Yarım su bardağı şeker
6 Su bardağı su
Şerbeti için:
Kırmızı gıda boyası
Gül suyu
Şeker
Su
Yapılışı: Bicinin muhallebi malzemesini karıştırın ve pişirin. Islatılmış bir tepsiye biciyi döküp soğutun. Soğuyunca biciyi buzdolabına koyun, küp küp kesilecek kıvama gelinceye kadar buzdolabında bekletin. Ayrı bir yerde şerbet malzemesini karıştırın. ( tadını damak tadınıza göre ayarlayın ). Şerbeti soğuyuncaya kadar buzdolabında bekletin. Sonra biciyi küçük karelere kesin ve kaselere koyun. Bicilerin üzerlerine şerbetinden dökün ve servis yapın.

No comments:

Post a Comment