Friday, January 4, 2008

Zeytinyağlı Pırasa

Güzel bir kış yemeğidir pırasa. Tok tutar. Ekonomiktir. Lezzetlidir.


ZEYTİNYAĞLI PIRASA
6 kişilik
Malzeme
3 adet iri pırasa (veya 750 gr)
2 adet havuç
1 adet kuru soğan
1 çay bardağı haşlanmış nohut (buzluğumda önceden vardı)
1 su bardağı doğranmış domates (veya 2 adet kabuğu soyulmuş domates)
3 çorba kaşığı pirinç (pirinci az severseniz 1 kaşık koyunuz)
yarım çay bardağı zeytinyağı
istenirse 1 çorba kaşığı biber salçası
karabiber
Yapılışı
Tencereye yağı koyun, havuçları soyup halka halk doğrayın. Yağa koyup kavurmaya bırakın. Soğanı yemeklik doğrayıp havuca ilave edin. Pırasaları iyice yıkayıp, uç kısımlarını kesip temizleyip resimdeki gibi doğrayınız (1 cm lik). Kavrulan malzemelere pırasayı da ekleyin. Salçayı, karabiberi, yıkanmış pirinci, nohutu ve domatesi ekleyip ocağın altını kısıp pıraslar pişenen kadar pişirin.
Afiyet olsun:-)
Birlikte: Servis yaptığınızda yanına limon ekleyiniz.

21 comments:

  1. noreply@blogger.com (ÖZGÜLÜN TARİFLERİ)December 12, 2007 at 1:57 PM

    ellerine saglik canim patetes boregi cok nefis olmus.diger tariflerde nefis.. ozellikle pembis salatana bayildim.
    sevgilerimi biraktim

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (nihal)December 12, 2007 at 10:15 PM

    Haala kek, börek
    sen beni anlamadın galiba ben şeker hamurlu bişeyler istiyorum.bırak bu börek işlerini =)
    Yinede ellerine sağlıkk

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (sarımutfak)December 13, 2007 at 1:07 AM

    ellerine sağlık çok leziz görünüyor canım.patatesin hertürlüsünü severim zaten
    sevgiyle kal

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (GonuLunceLezzetLer)December 13, 2007 at 3:12 AM

    Harika bir börek yapmışsın canım ellerine sağlık...

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (SOFRAM)December 13, 2007 at 3:13 AM

    Merhaba canım, patatesli lezzetler saymakla bitmez, herkesin evinde mutlaka olduğundan da her zaman da kurtarıcıdır.Bu böreği çok severim, nefis olur, epeydir yapmamıştım, sizinki de çok güzel çıtır çıtır, çay yanında da harika, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (papatya68)December 13, 2007 at 3:34 AM

    selamlar canım ellerine sağlık nefis bür börek bu sevgileeeer

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (baharhabercisiyim)December 13, 2007 at 4:23 AM

    SELAM CANIM,
    ILGINE COK TESEKKUR EDERIM, mmmmmm nefis missss gibi, ellerine saglik, aldim yayina verdim,selamlarimla

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (zerrin - misss)December 13, 2007 at 7:13 AM

    ben de hergün yerim Özlemim patatesi...

    Ellerine sağlık canım.. Nasıl güzel olurdu olsaydı yanımda :)

    Yaşasıınnn patates diyerek yorumuma son veriyorum :)))

    sımmsıkı kucaklıyorum
    sevgiler.
    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (nino)December 13, 2007 at 11:00 AM

    blog masette gordum yettim geldim

    ellerine saglik canim enfes olmus gercektende

    kissXXX

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (Muhteremle Afiyetle)December 13, 2007 at 11:43 AM

    Merhaba Özlem,
    Ellerine sağlık,börek nefis görünüyor.
    Patates konusunda sana aynen katılıyorum,bizde de bıkmadan hergün yenebilen bir nimettir.

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (saniyesultan)December 14, 2007 at 4:10 AM

    ellerinize sağlık. Çok severek yediğim bir börektir.

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)December 14, 2007 at 3:56 PM

    canım benim adapazarlı olduğum için patatesli herşeyi severim helede börek dedinmi hiç dayanamam birde böyle nefis börekler olursa ellerime sağlık canım sevgiler

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)December 15, 2007 at 4:32 AM

    Allah ım bayılıyorum bu patatesli böreğeeee,şimdi olsa 3 dilim yerim belkide 4 :))))))
    Ellerine sağlık canım benim
    Hayırlı hafta sonları

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (ikizlerinannesi)December 16, 2007 at 12:35 AM

    DAVETIYE
    PORSELEN DEMLIK ÇAY SAATI TARIFLERI ETKINLIGI 8
    http://nasibim.blogcu.com tarafindan hazirlanmistir
    Aksamüstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanimlarla yapilan günlere,
    Bes çayina gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler
    ___________________________________________________
    SEVGILI ARKADASLARIM;
    18.12.2007- 30.12.2007 tarihleri arasinda
    PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI ETKINLIGI 8
    http://www.keskinlininmutfagi.blogcu.com// BEN DE
    ARKADASLARIM ARAYA MÜBAREK KURBAN BAYRAM'ININ
    GIRMEZI DOLAYISIYLE ETKINLIGIMIZ IKI HAFTA olarak düzenlenmistir
    O YÜZDEN RAHAT OLUN
    SAKIN COK YOGUNUZ BAYRAM VAR KATILAMAYIZ GIBI
    DÜSÜNCELERE KAPILMAYIN ETKINLIGIMIZ
    30.12.2007 gece saat 24.00de sona erecektir

    SIZ SEVGILI ARKADASLARIMI,
    KATILMAK ISTEYEN HERKESI ETKINLIGIMIZE
    KATILMAYA DAVET EDIYORUM!!!
    HEP BIRLIKTE COK GÜZEL TARIFLER KAZANDIRMIS
    OLACAGIZ ETKINLIGIMIZE INSALLAH.
    TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,TARIFINIZE
    "PORSELEN DEMLIK CAY SAATLARI ETKINLIGI 8"
    BASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA BENIM LINKIMI EKLEYEREK
    TARIFINIZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA DUYURU BIRAKIRSANIZ,BEN
    SIZE GERI DÖNÜP TARIFINIZI KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAGIM

    ARKADASLARIM ELIMDEN GELDIGINCE TÜM DOSTLARA DAVETIYE
    ULASTIRACAGIM YALNIZ HERKESIN BLOGUNU TANIMADIGIM ICIN SIZLERDE
    TANIDIGINIZ HERKESE SÖYLERSENIZ MEMNUN OLURUM TÜM BLOGCU;BLOGSPOT,
    COM,NET ...... ve daha bilmedigim herkes davetlimdir


    SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKÜRLER EDIYORUM:)))
    DESTEKLERINIZI BEKLIYORUM!!! SELAMLARIMLA...

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (disal)December 16, 2007 at 5:23 AM

    bende senin gibiyim..patatese bayılıyorum..helede onu börekte tüketmek..

    hee geçtim ...ama niyeyse içimde bir burukluk....blogcuya alışmıştım...
    seviyorumda hala....
    zaten tam manasıyla geçmedim daha...
    tariflerin hepsi taşınacak....falan filan...
    alışkanlıklarımdan kurtualmıyorum....
    ne yapcaksam bu huyumu....
    seni çokcana öpüyorum

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)December 16, 2007 at 8:09 AM

    Harika bir börek olmus,ellerine saglik canim.

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (yesildomates)December 16, 2007 at 1:09 PM

    canım arkadaşım ziyaretin için çok teşk..ama ben blogspota daha geçmedim..anlayacağın daha deneme aşamasındayım...

    disal yakında geçer harhalde bende ondan sonra geçerim..

    canım ilgin için çoook teşekkür ederim..öpüyorum..görüşmek üzere...

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (baharhabercisiyim)December 16, 2007 at 3:07 PM

    Selam canim,
    Etkinlige katiliminla vermis oldugun destekten dolayi cok mutlu oldum, cok tesekkür ederim.
    Kurban bayramini ve ardindan gelen yeni yilini en icten dileklerimle kutluyorum, mutluluklar diliyorum...
    mmm harika bir lezzet daha

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (daimamutfak)December 16, 2007 at 11:57 PM

    Patatesli tarifleri çok severim..ellerinize sağlık.sevgiler.

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (ilker'in mutfağı)January 6, 2008 at 3:25 AM

    Merhaba,pırasayı çok severim.kışın habercisi bir sebze.Ellerinize sağlık.Sevgiler...

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)January 7, 2008 at 10:15 AM

    tesekkure derim ilker:) blogunu ziyeret ettim, siz de benim gibi iş stresinden yemek yaparak arınıyor gibisiniz:) tariflerde buluşmak üzere:)

    ReplyDelete