Friday, January 4, 2008

krep


Küçük çocuklarınızın severek yiyebileceği krep tarfim aşağıda. İkizlerim bugün çok hasta, böyle nazlı hastalıkları zamanlarda yemeyi reddetmedikleri, besleyici, doyurucuve yumuşacık bir kahvaltılıktır krep. Bugün krep yaptım onlara, evdeyiz ya. Yapmışken de sizin için fotograf çektim. İkizlerimin birinci yaşgününden beridir haftasonu şımarıklıklarıdır bu kahvaltı. Haftaiçi kahvaltılarını okulda yaparlar ama haftasonu olduğunda krepli kahvaltı kaçınılmaz:) Krep tatlı şeylerle daha iyi gidiyor, pi'nin tercihi bal ve nutella. Krebin Anadolu'daki adı akıtmadır.


KREP (akıtma)
2 çocuk menüsü (4 orta boy krep)
Malzeme
1 yumurta
yarım çay bardağı un
1 çay bardağı süt
bir çimdik tuz (minnoslar küçükse tuz eklemeyin)
tereyağ
Yapılışı
Yumurta, un ve sütü blendr kabına alın ve birkaç dk çırpın
oldukça sıvı kıvamdaki krebiniz pişmeye hazırdır. teflon tavaya çok az terayğ koyun orta ısıda krebinizden çok ince bir tabaka olacak şekilde tavaya akıtın. Tavayı hafif sallayıp kerbin yayılmasını sağlayabilirsiniz. Krep pişerken üst tarafına terayğ ekleyin sonra tüm marifetinizle tavayı sallayıp krebe havada bir takla atıırınız:) Yukarıda verilen malzeme ile 2 büyük veya 4 orta boy krep çıkacaktır. Çocuklarınıza ve benim gibi çok seviyorsanız size yetecektir bu miktar:) Çocuklar için krebinizi istediginiz şekillerde kesip servis yapabilrsiniz,
Afiyet olsun :-)
birlikte : bal, çikolatalı fındık ezmesi, sade fındık ezmesi, reçel ve marmelatlar
alternatif sunum: içine şeker serperek de yedirebilirisiniz, ama bence balla daha besleyici:)

18 comments:

  1. noreply@blogger.com (baharhabercisiyim)December 9, 2007 at 2:22 PM

    DAVET
    ÖNCELIKLE BU NEFIS TARIFIN ICIN ELLERINE SAGLIK DIYEYIM...VEEEE...
    PORSELEN DEMLIK ÇAY TARIFLERI ETKINLIGI 7
    http://nasibim.blogcu.com tarafindan hazirlanmistir
    Aksamüstü sohbetine gelen dostlara,
    Hanimlarla yapilan günlere,
    Bes çayina gelen misafirlere,
    Her biri birbirinden lezzetli tarifler
    ___________________________________________________
    SEVGILI ARKADASLARIM;
    10.12.2007-17.12.2007 Tarihleri arasinda
    PORSELEN DEMLIK CAY SAATLERI ETKINLIGINE EV SAHIBELIGINI
    www.baharhabercisiyim.blogcu.com/ BEN YAPACAGIM.

    SIZ SEVGILI ARKADASLARIMI,
    KATILMAK ISTEYEN HERKESI ETKINLIGIMIZE KATILMAYA DAVET EDIYORUM!!!
    HEP BIRLIKTE COK GÜZEL TARIFLER KAZANDIRMIS OLACAGIZ ETKINLIGIMIZE INSALLAH.
    TARIFLERINIZI HAZIRLAYARAK,TARIFINIZE
    "PORSELEN DEMLIK CAY SAATLARI ETKINLIGI 7"
    BASLIGINI YAZARAK SAYFANIZDA TARIFINIZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA DUYURU BIRAKIRSANIZ,BEN SIZE GERI DÖNÜP TARIFINIZI KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAGIM.

    SIMDIDEN KATILIMCI ARKADASLARIMA COK TESEKÜRLER EDIYORUM:)))
    DESTEKLERINIZI BEKLIYORUM!!! SELAMLARIMLA...

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (www.guldencehobi.blogcu.com/)December 9, 2007 at 2:23 PM

    CANIMMMMM!!!!
    ELMALI KEKINI YERIM SENIN BEN YEEEEEER!!!
    Bitanesi güzel yürekli insan,son vuruslar geliyor tak..tak..tak.
    Bunlardan biri küüüt diye düstü önüme:)))
    Senin elmali kekindi bu.Jet hiziyla aldim yayinladim güzelim,emegine ellerine saglik.
    Sizleri seviyoruuuuum:)))
    TARIFIN

    Sayfa ( 18 )
    Sira NO: 107
    Sayfamda yerini aldi...güzelim,harikasinizzzzzz.

    CANIM ARKADASIM:))
    BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
    BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
    ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (yemegimle)December 9, 2007 at 11:52 PM

    Her zaman keke hayir diyemeyenlerdim ellerinize saglik nefis olmus,sevgiler...

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (SOFRAM)December 10, 2007 at 12:28 AM

    Canım ellerine sağlık, kekin çok güzel olmuş, bayılırım elmalı tarçınlı keklere, çay saatlerinin vazgeçilmezi bu kekini mutlaka deneyeceğim Özlemcim,sevgilerimle öpüyorum...

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (Ata sofrası)December 10, 2007 at 2:13 AM

    elma ve kek inanılmaz bir karışım hele birde tarçınla.sevmeyecek insan yoktur herhalde.ellerine sağlık arkadaşım.

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (aycak)December 10, 2007 at 2:50 AM

    Offf yaaa... Öğle vakti yemek diye inlerken bu tarif ne güzel oldu... Gerçi bilgisayar ekranımda bir sürü salya izi oldu ama ne yapalım idare edeceğiz:)) Ellerine sağlık:)

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (nihal)December 10, 2007 at 3:26 AM

    Arkadaşım merhaba
    Kekle beni kandıramazsın ben şeker hamuru istiyorum =)
    Neyap et bana hazırla elmalı kekle gözümü boyama Yinede ellerine sağlık =)
    lezzetavcisi

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (sofraozlemi)December 10, 2007 at 4:25 AM

    lezetavcısı nihal hanm şeker hamuru diye diye başımın etini yedin..:)hani dün bayattı istemezdin sen anladın onu:)
    tmm hayatım süsleri hazır bi keki kaldı onuda yapacağım inş. az kaldı...ne yapıp edip;) sen yeterki gel:)
    teşekkür ederiz niahl hanım....
    sevgiler saygılar efem........

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (disal)December 10, 2007 at 1:58 PM

    özlemim çok nefis görünüyor..yapcam diyorum...misafir sana gelcem diyecek,gün ayarlıycak,o gün gelcekteee...bu seferde telaştan nereyi nereydi unutup gidiyorum....

    not alma alışkanlığımda yok...
    alışsam iyi olacak....denemek lazım..ellerine sağlık...

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (zerrin - misss)December 10, 2007 at 2:28 PM

    Özlemim, ne şık bir elmalı kek bu böyle.

    Ellerine sağlık bitanem...

    çay demle geliyorum özlem :)


    Sıcacık sevgiler..
    www.misssgibi.com

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)December 11, 2007 at 12:02 AM

    Fırında pişerken evi misler gibi tarçın ve elma kokusu buluyor dimiii:)) Sanki bunruma geldi kokusu:)
    Ben elmalı kek yaptığımda içine küp küp doğrardım. İlk yaptığım sefer böyle deneyeyim inşallah.
    Çünkü çook güzel görünüyor:)
    Ellerine sağlık canım benim

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (inci)December 11, 2007 at 1:57 AM

    canım nefis bir tarif...çünkü içinde nişasta var:))ben bayılıyorum nişastalı tadlara:)ellerine sağlık...

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (zeynep)December 11, 2007 at 9:27 AM

    özlemciğimmmm kokusu taaaa buralara geldi...bayılıyorum elma kokusuna:)))ellerine sağlık canım
    öpüyorum

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (yesildomates)December 11, 2007 at 1:16 PM

    elma ve ben ayrılmaz bir ikiliyiz biz.))yani okadar çok severim elmayı özlemciğim..bu yüzden pastana bayıldım...

    ben bir dilimle doymam hepsini aldım gidiyom..:))

    öptüm...

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (belgin)December 11, 2007 at 1:57 PM

    merhaba canım,
    bu kek de pembe salatan da enfes olmuş...ellerine sağlık hakikaten içine elma giren herşeyi yerim ben...hele de böylesini hiç bırakmam :))) sevgilerimle iyi geceler
    sefertasi.blogcu.com

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (belgin)December 12, 2007 at 11:16 AM

    selam canım, çok güze ltariflerin var bazılarını denemek üzere kopyaladım:))) iznin olursa tabii...sevgilerimle görüşürüz..
    sefertasi.blogcu.com

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (mutfaktayim.blogcu.com)December 12, 2007 at 1:45 PM

    merhaba

    Kek harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım. Bana da beklerim.

    Özlem'den Sevgiler...

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (Anonymous)June 6, 2008 at 3:52 AM

    ben de denedim. gerçekten güzel oldu.teşekkür ederim tarifinizi paylaştığınız için.

    ReplyDelete