Thursday, January 17, 2008

irmik helvası

Sevgili Saliha'dan duyup ögrendiğim Geleneksel Tatlılar Etkinliği'ne o akşam yaptığım irmik tatlısı ile katıldım. Blog aleminde yeni olduğum ve biraz da hazırlıksız yakalandığım için bu güzel tatlıyla kabul görmek isterim:) Çabuk yapılması, "canım tatlı çekti" dediğimiz an ile damağımızda irmiğin pütürünü hissettiğimiz an arasında sadece 10-15 dakika olması, kavrulmuş irmik tadı cazip kılıyor ..tek kusuru, kolay yapılması bence:) Etkinliğe katılan tüm tatlı ustalarına ve Saliha'ya sevgilerimi gönderiyorum, emelinmutfagi.blogspot.com

irmik helvası

4 kişilik

malzeme
1 su bardağı irmik
1 su bardağı esmer şeker
1 su bardağı su
1 çorba kaşığı tereyağ
1 çorba kaşığı çam fıstığı
1-2 damla limon

yapılışı
Bir tavaya tereyağını, fıstığı ve irmiği koyun, irmik kahverengileşene kadar kavurun, sürekli karıştırmalısınız. Irmik kahverengi renk alınca 1 su bardağı şekeri ve suyu ekleyin. Karıştırmaya devam ederk irmik muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Ocağı kapatmadan önce limon suyunu ekleyin. Eğer dilimleyerek servis yapmak isterseniz küçük bir borcamı ıslatın ve helvayı azar azar borcama dökün (borcamın çatlamasını önlemek için). Bu akşam Adana'da hava çok soğuk. Son yılların en soğuk kışını yaşıyoruz. İrmik helvamızın içimizi ısıtacağını düşündük. Eşimle ben çok severiz, ancak irem ve pelinden sadece pelin :-)
Afiyet olsun:-)
Tatlı'dan sonra : Sade Türk kahvesi:-)

33 comments:

  1. noreply@blogger.com (Papatya Prenses)December 17, 2007 at 2:10 AM

    Canım benim iyi ki doğdun:) İyi ki blogcu olmuşsun. İnşallah nice uzun seneler buralarda oluruz hepbirlikte:)
    Babana da maşallah diyorum:)

    Sevgiler,hayırlı günler

    ReplyDelete
  2. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)December 17, 2007 at 3:12 AM

    Blogunun dogum günü kutlu olsun.Insallah 8 yil hatta daha uzun seneler o güzel dogum gününün pastalarinin oldugu resimleri bizlerle paylasirsin.Daha nice senelere insallah.

    ReplyDelete
  3. noreply@blogger.com (ezgi uğurlu)December 17, 2007 at 3:55 AM

    ne kadar güzel.daha nice bloglu senelere. ben çok yeniyim daha.inşallah banada nasip olur.
    ayrıca çok tatlıymışsınız.yanakları ısırasım geldi.herzaman görmek isteriz sizi aramızda.
    sevgiler

    ReplyDelete
  4. noreply@blogger.com (sarımutfak-hande)December 17, 2007 at 4:04 AM

    nice yıllara canım.bloğunun yaş gününü kutlarım.eski resmini koymanda güzel olmuş.
    sevgilerimle
    iyi haftalar

    ReplyDelete
  5. noreply@blogger.com (papatya68)December 17, 2007 at 4:07 AM

    çok uzun yıllar birlikte ve bloglarda olmak dileğiyle özlem ciğim hayırlı bayramlar babanın da ellerine sağlık

    ReplyDelete
  6. noreply@blogger.com (sevdamavisi)December 17, 2007 at 5:38 AM

    Mutlu yıllar. umarım çooook uzun yıllar görüşürüz. sevgiler

    ReplyDelete
  7. noreply@blogger.com (MUTFAKISTAN)December 17, 2007 at 7:27 AM

    ne guzel dusunmussun boyle bir resimle kutlamayi canim tebrikler iyiki blogcu olmussun,iyiki seni tanimisiz kutlarim babaninda ellerine saglik bencede bir blog acsa yeridir sevgiler

    ReplyDelete
  8. noreply@blogger.com (halenze)December 17, 2007 at 9:35 AM

    ayyyyyy yesinler senii de pastanıda çokomelli mumlarını da. Babanın pastası şeker hamurlu pastalara on basmış valla. o ne azamet ööle. pastacıyım diye geçinenlere kapak olsun:))) demek bu beceriklilik marifet babadan geçmiş. allah sanada hayırlı uzun ömürler versin (babana da tabi:)))) nice pastalı doğum günlerine inşallah:)
    bu arada canım çekti :( muçlu paçta içtiyom bennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  9. noreply@blogger.com (sofraozlemi)December 17, 2007 at 10:09 AM

    canım luluşum
    bu güzel dileklerine amin diyorum..çok teşekkür ediyorum...
    sevgili kızılcık şurubu
    bu günü bu şekilde anmak benim için büyük mutluluk gelenek haline getirip babamın pastalarını her sene bugün sayfamda yayınlamak istiyorum...güzel dileklerin için ise çok teşekkürler...hep birlikte inşallah..
    Ezgicim merhaba
    :)sizde çok tatlısınız..teşekkür ediyorum sizide en kısa zamanda ziyarete geleceğimi belirtmek isterim..teşekkür ediyorum...
    handecim
    beğenmene sevindim..sanada çok teşekkür ederim:)
    papatyam
    beni mutlu eden dileklerin için çok teşekkür ederim..hep birlikte inşallah...
    sevda mavisi
    umarım cnm:)..çok teşekkür ediyorum
    hayatım zerrin,
    tahmin etmiştim zaten güldürdün beni:)aynı model he:))
    ben biraz cadıymışım anneme ne saç toplatır nede taratırmışım:) annemde mecburen saçımı kestirmek zorunda kalırmış..işin komik yanı, saçlarımıda babam kesermiş benim:))ayy yaa babamda ne becerilkliymiş :)maşallah diyorum :))
    ve güzel dileklerin için çooooookkkkkkkkkkk teşekkür ediyorum canımsın canım;)))
    Filiz ablacım
    fikrimi beğenmene sevindim aslında ben bunu uzun zamandır düşünüyordum ama kısmet bugüneymiş:)
    babam adına ve kendi adıma bu güzel düşüncelerin için çok teşekkür ediyorum ablacım sizlerde iyiki varsınız..saolunnn.
    canım halenzem,
    sende karar ver artık mutlu pastamı muçlu pastamı yada alman pastasımı:S kafam karıştı ayol:)...
    ehehe sen iste canım ben sana hepsinden yaparım:P
    canımcım güzel dileklerin ve koltuklarım kabaracak kadar güzel sözler için çok çok teşekkür ederim...ayy nerden söledin yaa benimde canım istedi :)))))
    canım benim çok öptüm seni...........
    saolun varolun....

    ReplyDelete
  10. noreply@blogger.com (ZeYnEp)December 17, 2007 at 12:15 PM

    iyiki doğmuş sofra özlemimmmmmm:)))
    nice mutlu yıllara hep birlikte canım...seni ve güzel bloğunu çok seviyorum...
    kocaman öptüm

    ReplyDelete
  11. noreply@blogger.com (masalmutfagi)December 17, 2007 at 12:53 PM

    Özlemciğim iyiki aramızdasın iyiki seni tanımışız daha nice blog yılları diliyorum..:))

    ReplyDelete
  12. noreply@blogger.com (Anonymous)December 17, 2007 at 1:03 PM

    canim nekadar tatliymisin kucukken
    eminim simdi de cok hos bir bayansindir ...
    nice uzun yillar hep beraber insallah
    sevgiyle

    www.yenitadlar.blogcu.com

    ReplyDelete
  13. noreply@blogger.com (ayseyaman)December 17, 2007 at 7:29 PM

    Sofra Özleminin doğum günü kutlu olsun! :) iyiki blog sahibi olmuşsun canım!
    Pasta koccaman ve nefis görünüyor o zamanın şartlarıyla baban harika bir çalışma yapmış, bardaklar da koccaman haa:)
    Bayildim ya fotoya, nefiss, çok nostaljık, hele sen cok tatlısın, pasta, sofra ve sen bundan güzel resim olamazdı.. :) diger resimlerinide sabirsizlikla beklerim canım...
    öptm sevgilerle

    ReplyDelete
  14. noreply@blogger.com (nihal)December 17, 2007 at 7:37 PM

    Cimcime demek 1 sene oldu.Valla seni tanıyan bir olarak hiç değişmediğini söyleyebilirim.Baksana merakın tam o zamandan =)Babanada sevgi ve Saygılarımı bir borç bilirim ee artık bizide görür diye umutta ederim yanii=)Nice mutlu senelere
    lezzetavcisi

    ReplyDelete
  15. noreply@blogger.com (Muhteremle Afiyetle)December 17, 2007 at 10:58 PM

    Sevgili Özlem,
    Blogunun yeni yaşı kutlu olsun.
    Daha nice senelerini sağlıkla,huzurla kutlarız İnşallah.
    Babanın pastası da gerçekten çok güzelmiş.
    O dönemlerde pastalar bu kadar güzel değildi,baban senin için en güzelini yapmış.
    Armut dibine düşermiş,babanın kızı olduğun belli oldu.

    ReplyDelete
  16. noreply@blogger.com (PASTARDA)December 18, 2007 at 4:20 AM

    Daha nice yaşlara hepberaber inşallahhhhhhhhh

    ReplyDelete
  17. noreply@blogger.com (disal)December 18, 2007 at 6:42 AM

    naber canım....

    şu an yeşildomatesle birlikte kaynatıyoruz..birazdan sarma saracağız...
    bir yaşını gördük....geç oldu biraz ama ikimizde kutluyoruz....

    bu arada senide yeriz...ne tatlıymışın.....

    öptük cnım...sen seneye bekleme hemen yayınla babanın pastalarını..merak ettik çünkü....

    ReplyDelete
  18. noreply@blogger.com (Anonymous)December 18, 2007 at 7:18 AM

    slm canım görüşemez olduk bayramınız mübarek olsun öptüm

    ReplyDelete
  19. noreply@blogger.com (nino)December 18, 2007 at 11:11 AM

    nice mutlu blog yaslarinaaaaaaaa

    Kurban bayraminiz simdiden kutlu ve mutlu olsun. Butun omrunuz, bayramlar kadar guzel ve mutlu, senlikle gecsin dilerim.

    http://nihanintarifleri.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. noreply@blogger.com (diyalogyemekleri)December 18, 2007 at 12:53 PM

    biz de seni seviyoruz cnm.mutluuu yıllar.slmlar.

    ReplyDelete
  21. noreply@blogger.com (serinmavi)December 18, 2007 at 3:42 PM

    Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

    ReplyDelete
  22. noreply@blogger.com (GÜL'ÜN MUTFAĞI)December 18, 2007 at 3:50 PM

    canım özlemim iyiki aramızdasın tatlı dillim, marifetli, kardeşim herşeyinle mükemmelsin seni çok seviyoruz bloğunun yeni yılında mutluluk lar diliyorum bayramında mubarek olsun sevgilerimle çok öpüyorum canım

    ReplyDelete
  23. noreply@blogger.com (sarımutfak-hande)December 19, 2007 at 12:20 AM

    MÜBAREK KURBAN BAYRAMINI EN İÇTEN DİLEKLERİMLE KUTLARIM.SEVDİKLERİNLE NİCE MUTLU BAYRAMLARA CNM

    ReplyDelete
  24. noreply@blogger.com (kizilciksurubu)December 19, 2007 at 6:00 AM

    Hayirli bayramlar canim.

    ReplyDelete
  25. noreply@blogger.com (ZeYnEp)December 19, 2007 at 8:08 AM

    canım bayramınız mübarek olsun...
    öpüyorum

    ReplyDelete
  26. noreply@blogger.com (yesildomates)December 19, 2007 at 8:50 AM

    Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun...

    ReplyDelete
  27. noreply@blogger.com (ÖZGÜLÜN TARİFLERİ)December 23, 2007 at 3:18 PM

    MUTLU BAYRAMLAR

    Kurban bayraminizi Kutlar . Sevdiklerinle beraber nice mutlu bayramlar gecirmeni herseyin gonlunce olmasini dilerim.
    sevgiler

    ReplyDelete
  28. noreply@blogger.com (dilek@asker)December 24, 2007 at 6:29 AM

    Selam bu resimden bendede var en beğendiklerimden biri o zamandan belliymiş zaten

    ReplyDelete
  29. noreply@blogger.com (ACIBADEM KURABİYESİ)January 2, 2008 at 11:46 PM

    Ne hoş bir sürpriz oldu benim için...
    blogun ve ben hatta Mevlana aynı gün doğmuşuz:)

    Sevgiler
    Dilek

    ReplyDelete
  30. noreply@blogger.com (Aybike Ceylan)January 17, 2008 at 4:46 PM

    Emel'cigim merhaba,

    Oncelikle ellerine saglik, gene ne guzel seyler hazirlamissin.

    Ve onerdigin sey cok guzel, neden olmasin. Her turlu sey yapilabilir, cok guzel bir fikir.

    Guzel bir hafta sonu diliyorum,guzel ailene ve sana, sevgiler.

    ReplyDelete
  31. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)January 17, 2008 at 10:59 PM

    o zaman etkinliğimiz hayırlı olsun aybikecigim

    ReplyDelete
  32. noreply@blogger.com (DENİZSEFASI)February 4, 2008 at 12:59 AM

    merhabalar,
    etkinlik sayesinde bir hemşerimi daha buldum. :)) adanalıyım ben de ama sadece tatillerde gidebiliyorum çalıştığım için. adanalı olduğunuzu okuyunca yorum bırakmak istedim.
    sevgiler...
    helva çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  33. noreply@blogger.com (Emel'in Mutfağı)February 4, 2008 at 1:28 AM

    deniz sefası tesekkurler yorumun icin
    bende cok sevindim hemserim, siteni daha once gormustum, cok begendim, annenin de elelrine saglik cok guzel seyler yapmis:=)

    ReplyDelete